نوشته شده توسط : webomomi120

زنان با این کار‌ها مردان را از خود فراری می‌دهند



تقریبا همه ما در میان دوستانمان خانمی را می‌شناسیم که تحصیل‌کرده، جذاب و باهوش است اما در زندگی عاطفی خود هرگز موفق نبوده و با مردهای زندگی خود همیشه مشکل داشته و دارد.

 

مشکل این افراد اغلب خودشان هستند. آنها با اصرار ورزیدن روی رفتارهایی که چندان جالب نیست و بعضا آزاردهنده هم هستند، مردها را از اطراف خود پراکنده می‌کنند. اگر این خانم‌ها بدانند که کدام ویژگی‌های رفتاری یا اخلاقی آنها سبب تنها ماندنشان شده، احتمالا زندگی شادتر و رابطه سالم‌تری را تجربه خواهند کرد.

 

برای آشنایی با آزاردهنده‌ترین رفتارهای زنانه از دیدگاه مردان تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

۱- مودی بودن 

این روحیه برای هر دو جنس زن و مرد ناپسند است. اما باید بدانید مردان از زنانی که مودی و بدخلق به‌نظر می‌رسند گریزان هستند. آنها اغلب سراغ زنانی می‌روند که همیشه شاد و خندان هستند. حتی این مساله را از روی عکس‌های شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان تشخیص داد.

 

شما اگر عکسی به سبک مدل‌ها بگیرید و چهره‌ای بی‌حالت و بی‌روح داشته باشید، برای مردان جذاب نخواهد بود. اما اگر یک عکس ساده با لبخند بگیرید، بدون شک موردتوجه جنس مخالف قرار خواهید گرفت.

 

۲- اصرار بیش از حد روی ازدواج

خصوصیت زنان

زنانی که از همان قرار اول دنبال ازدواج هستند برای مردان هیچ جذابیتی ندارند‎

 

زنانی که از همان قرار اول دنبال ازدواج هستند برای مردان هیچ جذابیتی ندارند. مردها اصولا زمانی به ازدواج می‌اندیشند که طرف مقابلشان را به خوبی شناخته باشند و مطمئن باشند که آن خانم قرار است مادر فرزندانشان باشد.

 

اما زنانی که همه فکر و ذهنشان ازدواج است، از همان اول همه صحبت‌ها را به این سمت سوق می‌دهند و لذت آشنایی را از بین می‌برند. در نتیجه برای مردان جذابیتی نخواهند داشت.

 

۳- پیچیده کردن مسایل

اعتمادبه‌نفس در خانم‌ها

ذهن زنان و مردان بسیار با هم متفاوت است‎

 

ذهن زنان و مردان بسیار با هم متفاوت است. مردان اصولا رو کلیت مسایل تمرکز دارند. اما زنان به جزئیات بی‌ارزش و بیهوده خیلی توجه نشان می‌دهند و همین موضوع باعث بغرنج شدن یک اتفاق ساده می‌شود.

 

دست‌کم در قرارهای اولیه خود از گیر دادن به مسایلی که قابل چشم‌پوشی کردن هستند بپرهیزید. این را بدانید که پرداختن به حاشیه صحبت‌ها چیزی جز ناراحت کردن طرف مقابل را بدنبال نخواهد داشت و در نتیجه ممکن است یک مرد پس از یک یا دو قرار کلا از خیر آشنایی با شما بگذرد.

 

۴- عاشق مردان نبودن

خصوصیت زنان

عشق از منظر مردان یعنی احترام گذاشتن زن به او و نشان دادن مراتب علاقه‌مندی‌اش‎

 

دیدگاه و انتظارات زنان و مردان با هم فرق دارند. عشق از منظر مردان یعنی احترام گذاشتن زن به او و نشان دادن مراتب علاقه‌مندی‌اش. اما برخی از زنان این مساله را نمی‌دانند یا برایشان چندان خوشایند نیست که عشقشان را نشان دهند، در نتیجه عشقی که باید را هم از طرف مرد خود دریافت نمی‌کنند.

 

سعی کنید به خواسته‌ها و علاقه‌مندی‌های مرد خود احترام بگذارید تا او هم شما را همان‌گونه که باید دوست داشته باشد.

  

۵- انتظارات زیاد داشتن 

بسیاری از زنانی که در رابطه خود با مشکل مواجه می‌شوند کسانی هستند که هر نوع انتظاری از مرد دارند و خودشان در مقابل هیچ کاری برای او نمی‌کنند. انتظارات یک طرفه برای هیچ کسی قابل تحمل نیست و زن و مرد هم ندارد. اما شمار زنانی که می ‌خواهند شریک عاطفی‌شان همه‌چیز تمام باشد و خودشان هیچ مشخصه خاصی ندارند زیاد شده. همین امر هم به تنها ماندن این زنان می‌انجامد.

 

۶- اهمیت ندادن به ظاهر خود 

تقریبا برای همه مردان زیبایی زن از بیشترین اهمیت برخوردار است. هوش و شخصیت زنان در اولویت‌های بعدی یا به موازات زیبایی قرار دارند.

 

منظور از زیبایی این است که خوش لباس و خوش اندام باشید و لزوما نباید زیبایی ذاتی داشته باشید.

 

زنان خوش لباس با لبخندهای دوست‌داشتنی همیشه بیشتر از زنان بدلباس و عبوس برای مردان جذابیت دارند. البته این را هم بدانید که زیاده‌روی در آرایش یا پوشیدن لباس‌های زننده دقیقا نتیجه عکس دارد.

 

استفاده از ناخن یا مژه مصنوعی یا هرنوع زیاده‌روی برای زیباسازی صورت و اندام برای مردان قابل قبول نیست و هرگز به سراغ این تیپ از زنان نخواهند رفت.

 

۷- زندگی در دنیای خیالی

اعتمادبه‌نفس در خانم‌ها

برنامه ریزی منطقی داشته باشید‎

 

برخی از زنان به شدت رویاپرداز هستند و در خیال خود یک شاهزاده با اسب سفید باید به خواستگاری آنها بیاید و در قصر زندگی کنند. این داستان‌ها به کارتون‌های دیزنی مربوط است نه واقعیت. به جای خیال‌پردازی کردن سعی کنید با فردی که بیشترین تناسب را با شخصیت شما دارد آشنا شوید و با هم برای آینده، برنامه ریزی منطقی داشته باشید.

 

۸- تک‌روی کردن 

استقلال و قوی بودن زنان همیشه هم برای مردان جذاب نیست. این تیپ از خانم ها اغلب در مورد رفتار کودکانه مرد خود شکایت دارند و نمی‌توانند هیچ گونه ضعف یا اشتباهی را تحمل کنند. این زنان همه کارهایشان را خودشان انجام می‌دهند.

 

این رفتار برای مرد چندان خوشایند نیست. مردها دوست دارند دیده و شنیده شوند. وقتی هیچ کدام از تلاش‌هایشان برای زن جذاب نباشد، آنها هم دلیلی برای ادامه رابطه نمی‌بینند.

 

منبع: روزیاتو



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج , همسرداری , زناشویی , جنسی , مد , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
 

 8 ورزش برتر برای تناسب اندام

آمادگی جسمانی یکی از فاکتورهایی است که باعث سلامت فرد می‌شود. با این حال رسیدن به آمادگی جسمانی نیازمند رژیم غذایی مناسب و ورزش است. ورزش کردن فواید زیادی دارد که عبارتند از : تناسب اندام، خواب بهتر، کاهش احتمال بیماری‌ها ، زندگی طولانی‌تر، روحیه بهتر و افزایش قدرت بدنی. طبق گزارش دانشگاه مینه سوتا ورزش نکردن باعث افزایش احتمال بیماری‌های قلبی ، فشار خون، دیابت، سرطان و ... می‌شود. ورزش نکردن باعث افزایش احتمال افسردگی یا استرس می‌شود. برای داشتن اندام متناسب علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توان حرکات ورزشی زیر را انجام داد:

تناسب اندام با شنای سوئدی

تناسب اندام با شنای سوئدی

شنای سوئدی باعث افزایش قدرت بالا تنه می‌شود. شنای سوئدی عضلات سینه و شانه را قدرتمند می‌کند. این حرکت شبیه به پرس سینه عمل می‌کند. برای انجام شنای سوئدی در حالت پلانک قرار بگیرید. گردن را در ناحیه شانه نگه دارید. پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید. آرنج‌ها را نزدیک بدن نگه داریم.

تناسب اندام با پلانک

تناسب اندام با پلانک

پلانک ابتدا ساده به نظر می‌آید اما نگه داشتن بدن در حالت پلانک برای چند ‌دقیقه کار آسانی نیست. پلانک قدرت میان تنه، کمر و شکم را افزایش می‌دهد . پلانک کمر درد را کاهش می‌دهد. پلانک انواع مختلف دارد.

تناسب اندام با پیاده روی

با پیاده روی عضلات پاها ورزیده می‌شوند. همچنین پیاده روی روی عضلات پایینی کمر کار می‌کند. پیاده روی یک ورزش هوازی نیز به شمار می‌رود. بهتر است در هر ست حداقل ۳۰ ‌دقیقه پیاده روی کنید. ۳۰ ‌دقیقه پیاده روی حدود ۱۵۰ کالری می سوزاند.

تناسب اندم با اسکات

تناسب اندم با اسکات

برای کم کردن چربی‌های دور باسن و ران‌ها اسکات حرکت مناسبی است. اسکات باعث افزایش قدرت میان تنه و انعطاف پذیری نیز می‌شود. اسکات نیز می‌تواند کمر درد را کاهش دهد. اسکات احتمال آسیب‌دیدگی در زمان پریدن را کاهش می‌دهد. در انجام اسکات مراقب باشید بالا تنه را صاف نگه دارید و به جلو نگاه کنید. پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. بهتر است وزن بدن را بین دو پا تقسیم کنید.

تناسب اندام با کرانچ

تناسب اندام با کرانچ

با انجام کرانچ می توانید عضلات میان تنه و شکم را قدرتمند کنید. حرکات کرانچ به صاف شدن شکم کمک می‌کند انجام کرانچ تعادل بدن را افزایش می‌دهد. برای انجام کرانچ ساده بر روی زمین دراز بکشید. دست‌ها را پشت سر قرار داد. پاها را بالا نگه دارید و زانوها را ۹۰ درجه خم کنید. در هر حرکت کرانچ شانه‌ها را چند سانت از زمین جدا کنید و دوباره پایین ببرید. کرانچ انواع مختلف دارد.

تناسب اندام با لانگز

تناسب اندام با لانگز

برای انجام حرکت لانگز یک پا را جلوتر از بدن قرار دهید وزن را بر روی پای جلویی بیاندازید. بالا تنها را صاف نگه دارید با خم کردن زانو بدن را پایین ببرید و دوباره بالا بیاورید. این حرکت عضلات پایین تنه را قدرتمند می‌کند.

تناسب اندام با بارفیکس

به بارفیکس اسکات بالاتنه گفته می‌شود. افرادی که پرورش اندام انجام می‌دهند این حرکت را در برنامه خود دارند.

تناسب اندام با زومبا

ورزش زومبا نوعی ورزش هوازی است که باعث افزایش انعطاف پذیری بدن می‌شود. در زومبا تقریبا در هر ‌دقیقه ۹.۵ کالری سوزانده می‌شود. زومبا باعث بهبود بخشیدن فشار خون می‌شود.

برای بهتر شدن تناسب اندام مسائل زیر را در رژیم غذایی رعایت کنید :

اگر نمی توانید چای را حذف کنید چای سیاه بنوشید و به آن چیزی ‌اضافه نکنید.
از میان وعده‌های فرآوری نشده استفاده کنید.
به اندازه کافی آب بنوشید.
در هر وعده غذایی سبزیجات مصرف کنید.
به جای کربوهیدارت و شکر، پروتئین و سبزیجات مصرف کنید.
ظرف غذای کوچک تر استفاده کنید.
به جای آب میوه خود میوه را بخورید.


گردآوری : گروه سبک زندگی ماه
seemorgh.com
منبع : hidoctor.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , سبک زندگی , تناسب اندام بانوان , سلامت , شنای سوئدی , پلانک , پیاده روی , لانگز , تربیت بدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , صهیونیست , غزه , حملات هوایی به غزه , فلسطین , رژیم ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

کره‌جنوبی، میانجی کره‌شمالی – آمریکا می‌شود/ پکن: آمریکا از فرصت استفاده کند



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , کره‌شمالی و ایالات متحده آمریکا
 
 

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات این مقام کاخ ریاست جمهوری کره‌جنوبی که امروز (پنج‌شنبه) مطرح شد، پس از تهدید روز چهارشنبه پیونگ‌یانگ مبنی بر لغو نشست ۱۲ ژوئن سنگاپور صورت گرفت. به گفته کره‌شمالی، اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان بر درخواست یکجانبه خودش برای خلع سلاح هسته‌ای اصرار داشته باشد، نشست آتی لغو می‌شود.

 

این مقام کاخ آبی گفت دولت کره‌جنوبی یا مون جائه-این قصد دارند تا نقش میانجی فعال‌تری را در کانال‌های ارتباطی متعدد میان کره‌جنوبی، آمریکا و کره‌شمالی ایفا کنند. ترامپ ۲۲ مه قرار است میزبان رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در کاخ سفید باشد و انتظار می‌رود طرفین درباره نشست آتی میان ترامپ و رهبر کره‌شمالی بحث و رایزنی کنند.

 

این مقام گفت: کاخ آبی قصد دارد به وضوح موضع کره‌شمالی و رویکرد آن را در نشست ۲۲ مه به اطلاع آمریکا برساند و برعکس، موضع آمریکا هم به کره‌شمالی  منتقل کند. بدین ترتیب، تلاش می‌شود تا شکاف اختلافات میان مواضع آنها پر شود. با توجه به بیانیه‌های اخیر کره‌شمالی و آمریکا، می‌دانیم که دو طرف برای گفت‌وگو صادق و جدی هستند.

 

کاخ آبی کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، سئول قصد دارد گفت‌وگوها با کره‌شمالی را ادامه دهد تا مذاکرات عالی‌رتبه که چهارشنبه لغو شد، برگزار شود. کره‌شمالی چهارشنبه نشست وزارتی میان دو کره را لغو کرد و مانورهای نظامی آمریکا – کره‌جنوبی را مقصر دانست. در همین حال وانگ یی، وزیر خارجه چین امروز گفت باید اذعان کرد که کره‌شمالی قصد دارد گام‌هایی در راستای تنش‌زدایی از شبه جزیره کره بردارد و تمام طرف‌ها از جمله ایالات متحده باید از این فرصت صلح‌سازی استفاده کنند.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , کره شمالی , کره جنوبی , آمریکا , ترامپ , سلاح هسته ای , بمب اتم ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 مجموعه: اخبار اقتصادی 
 
نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد قیمت مسکن است، گفت: پیش بینی می شود در نیمه اول سال جاری بازار مسکن با افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه شود.

خبرگزاری ایلنا: نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد قیمت مسکن است، گفت: پیش بینی می شود در نیمه اول سال جاری بازار مسکن با افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه شود.

حسام عقبایی با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز و رشد قیمت آن در بازار مسکن اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز از زمستان سال گذشته شروع شد و در تعطیلات نوروز قیمت دلار از 5 هزار تومان هم عبور کرد که این رشد قیمت در بازار مسکن هم تاثیر گذار بود.

وی افزود: در زمستان سال گذشته شاهد افزایش نرخ مسکن در بازار بودیم که افزایش نرخ ارز در این رشد قیمت ها بی تاثیر نبود و هر چند که این افزایش قیمت در تعطیلات نوروز ادامه داشت اما به دلیل اینکه معاملات مسکن در ایام تعطیلات انجام می شود، در بازار مسکن تاثیر گذار نبود.

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به رشد نامتعارف قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران گفت: در زمستان سال گذشته قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران حتی تا 30 درصد هم افزایش قیمت پیدا کرد.

عقبایی تاکید کرد: اگر نوسانات نرخ ارز کنترل نشود و همچنان رو به رشد باشد به طور قطع بازار مسکن را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که می توانست باعث افزایش قیمت مسکن شود، رشد نرخ سوخت بود که به اجرا نرسید، ادامه داد: از دیگر عوامل تاثیر گذار در بازار مسکن مدیریت نقدینگی است و به طور قطع افزایش قیمت دلار می تواند در بی توازنی و بی نظمی بازار مسکن اثر گذار باشد.

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به عبور نرخ تورم مسکن از نرخ تورم عمومی گفت: تا پاییز سال گذشته بازار مسکن متناسب با نرخ تورم عمومی حرکت می کرد اما با توجه به افزایش نرخ ارز و عدم کنترل نقدینگی قیمت مسکن از نرخ تورم عمومی عبور کرد.

عقبایی با پیش بینی رشد قیمت ها در نیمه اول سال جاری اظهار داشت : با توجه به افزایش قیمت ها در سال گذشته بازار مسکن ظرفیت افزایش تورم در خصوص معاملات خرید و فروش را ندارد و رشد قیمت ها بین 10 تا 15 درصد خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: افزایش مسکن , مسکن , اخبار , اتحادیه املاک , ارز , معاملات مسکن ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 



اخبار,اخبار بین الملل, ترامپ و نتانیاهو

مقامات دولت آمریکا از لحن تند رئیس جمهور این کشور و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی تلفنی پیرامون خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه تایمز آو ایزرئیل، مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که لحن صحبت «دونالد ترامپ» و «بنیامین نتانیاهو» در  گفتگوی تلفنی روز چهارشنبه به دلیل مخالفت اسرائیل با برنامه های آمریکا برای خروج قریب الوقوع از سوریه به تندی گرائید.

 

این مقامات همچنین اعلام کردند که ترامپ خواهان خروج تمام نیروهای نظامی آمریکا از سوریه ظرف شش ماه آینده است.

 

در همین ارتباط، کاخ سفید اوایل روز چهارشنبه با انتشار یک بیانیه کوتاه اعلام کرد که ترامپ و نتانیاهو در این تماس تلفنی «پیرامون تحولات اخیر در خاورمیانه» با یکدیگر بحث و گفتگو کردند؛ اما در این بیانیه، به نوع تحولات مورد بحث و یا سخنان رد و بدل شده اشاره ای نشد.

 

در این بیانیه  آمده است: «رئیس جمهور ترامپ بار دیگر بر تعهد آمریکا نسبت به [تضمین] امنیت اسرائیل تأکید کرد» و «دو رهبر با تداوم روند هماهنگ سازی اقدامات خود جهت مقابله با نفوذ بدخواهانه و فعالیتهای بی ثبات ساز ایران (!) موافقت کردند».

 

مدت زمانی پس از این گفتگوی تلفنی، بنیامین نتانیاهو در یک پیام توئیتری از «رئیس جمهور ترامپ برای تعهدش در قبال [تضمین] امنیت اسرائیل و حمایت آمریکا از اسرائیل در سازمان ملل قدردانی کرد».

 

با این حال، دو مقام دولت آمریکا روز چهارشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که لحن صحبت ترامپ و نتانیاهو در این گفتگوی تلفنی به دلیل نگرانیهای تل آویو از عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه در آینده ای نزدیک به تندی گرائید؛ زیرا مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند که این خروج قریب الوقوع به دشمنان اسرائیل- به ویژه ایران- این امکان را می دهد که در خاک سوریه موقعیت محکم تری بیابند.

 

گفتنی است که ترامپ تاکنون برای خروج دو هزار نیروی نظامی آمریکا از خاک سوریه هیچ گونه فرمان رسمی و یا جدول زمانی ارائه نکرده است. با این حال، وی به مشاوران خود گفته است که خواهان خروج این نیروها ظرف شش ماه آینده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , نیروی نظامی , سوریه , امنیت , سازمان ملل , توئیتر ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه: اخبار بین المللی
 
با انتشار اسناد محرمانه صورت گرفت؛

افشای طرح سری آمریکا و اروپا برای دخالت در انتخابات روسیه

اسناد دخالت آمریکا در انتخابات روسیه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
این طراحی پیچیده بیشتر به دلیل احساس خطری است که هیئت حاکمه آمریکا از قدرت گرفتن روسیه با محوریت ولادیمیر پوتین پیدا کرده و لذا در تلاش است تا نفوذ اطلاعاتی خود را در این زمینه گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه ایتالیایی «ایلفاروسولموندو» در گزارشی تحلیلی با انتشار اسنادی مهم، از تلاش آمریکا و اروپا برای دخالت در انتخابات روسیه و ایجاد یک دوقطبی جدید پرده برداشته است.

بنابر این گزارش، مطابق آنچه در اسناد رونمایی شده مشخص است، مجموعه ای از اتاق فکرها و موسسات افکارسنجی محرمانه آمریکایی که وظیفه پشتیبانی فکری و تصمیم سازی برای تیم دونالد ترامپ به ویژه در حوزه سیاست خارجی را دارند، برنامه مفصلی را با هدف دخالت در فرآیند انتخابات اخیر ریاست جمهوری روسیه طراحی و از طریق بازوهای اطلاعاتی ـ عملیاتی خود به مرحله اجرا گذاشته اند.

این طراحی پیچیده بیشتر به دلیل احساس خطری است که هیئت حاکمه آمریکا از قدرت گرفتن روسیه با محوریت ولادیمیر پوتین پیدا کرده و لذا در تلاش است تا نفوذ اطلاعاتی خود را در این زمینه گسترش دهد.

در این گزارش آمده است: تنشها میان ایالات متحده آمریکا و روسیه به نقطه اوج خود رسیده است. این تنشها خود را در مناطق مختلف جهان از جمله سوریه، دریای مدیترانه، حوزه بالتیک و شبه جزیره کریمه نشان داده است. هر اندازه زمان می گذرد، میدان منازعه ایالات متحده و روسیه وسیع تر می شود. در چنین شرایطی کشورهای اروپایی نیز به صورت مستقیم وارد چنین منازعه پیچیده ای شده اند.

آنها (کشورهای اروپایی عضو ناتو) از یک سو بدون حمایت ایالات متحده آمریکا و بدون حضور در ناتو، قدرت تشکیل ارتشی مستقل و واحد برای مقابله با آنچه تهدیدات روسیه می پندارند را ندارند. از سوی دیگر، تعهدات آنها در قبال ایالات متحده آمریکا و ناتو، منجر به کاهش شدید قدرت مانور آنها در حل و فصل مسالمت آمیز منازعات موجود میان ایالات متحده آمریکا و روسیه شده است.

آنچه مسلم است اینکه کشورهای اروپایی به عنوان بازیگرانی موثر در نظام بین الملل، تحقق امنیت خود را در گروی پرهیز از شکل گیری مناقشه ای پایدار (خصوصا در بعد نظامی) میان ایالات متحده آمریکا و روسیه می دانند. کشورهای اروپایی به خوبی می دانند که در صورت بروز هرگونه منازعه ای میان واشنگتن و مسکو، اروپا به عنوان زمین بازی مشترک این دو، اصلی ترین ضربه را خواهد خورد.

 با این حال سوال اصلی اینجاست که آیا کشورهای اروپایی قدرت میانجیگری میان کاخ سفید و کاخ کرملین را خواهند داشت؟ آیا آنها قادر خواهند بود در صورت بروز تنشهای مزمن میان روسیه و ایالات متحده آمریکا در مقابل این تنشها ایستادگی کنند؟ پاسخ این سوال قطعا منفی است!

واقعیت امر این است که عضویت بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ناتو و همچنین موقعیت خاص ژئو استراتژیک و حتی ژئو اکونومیک اتحادیه اروپا سبب شده است تا این کشورها به جزئی از منازعه ایالات متحده آمریکا و روسیه تبدیل شوند. این در حالی است که مطابق شناخته شده ترین قواعد میانجیگری در نظام بین الملل، هر اندازه استقلال یک بازیگر کمتر باشد، قدرت میانجیگیری آن نیز در بحرانهای بین المللی کاهش خواهد یافت.

 هم اکنون اروپا نه تنها نمی تواند حکم بازیگری میانجی را بین ایالات متحده آمریکا و روسیه ایفا کند، که به صورت مستقیم در این منازعه متضرر خواهد شد. اتحادیه اروپا هم اکنون در حوزه های مختلف جغرافیایی و استراتژیک و بر اساس تعهداتی که اعضای آن به ناتو دارند، در مواجهه با روسیه به سر می برند. تعدد حوزه های تقابل آمریکا و روسیه در آینده نیز پای ناتو را به چنین منازعاتی باز خواهد کرد.

بدون شک در آینده ای نزدیک، شاهد شکل گیری منازعات فکری و سیاسی جدی تری در خصوص سنجش نسبت اروپا با آمریکا و ناتو خواهیم بود. این منازعات فکری با تشدید منازعات ایالات متحده آمریکا و روسیه شکل جدی تری به خود خواهد گرفت. از سال ۲۰۱۴ میلادی و متعاقب وقوع بحران در اوکراین و تشدید تنشها میان روسیه و ناتو در سوریه، اروپا به صورت مستقیم وارد درگیری ایالات متحده آمریکا و روسیه شده است. در سال ۲۰۱۷ میلادی این روند شدت گرفت.

 در مانور نظامی ناتو در تابستان سال ۲۰۱۷ میلادی در لهستان و لیتوانی، اعضای ناتو به نمایش مقابله نظامی فرضی با روسیه پرداختند. در مقابل، روسیه نیز با برگزاری رزمایش نظامی در منطقه کالینگراد، واکنش شدیدی نسبت به اقدام ناتو نشان داد. بدون شک در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز بر شدت تنشها میان روسیه و آمریکا افزوده خواهد شد.

با این حال سوال اصلی اینجاست که سرنوشت اروپا در این تقابل تمام عیار چه خواهد بود؟ به عبارت بهتر، دغدغه مشترک ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا این است که چگونه و با استناد به کدام اهرمهای بازدارنده می توان مانع از قدرت گرفتن روسیه در تقابل با ناتو شد؟ در اینجاست که «تغییر ذائقه سیاسی روسها» به هدف مشترک آمریکا و اروپا تبدیل می شود.

بنابر آنچه گفته شد، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش مشترک و مضاعفی را در راستای تغییر بافت سیاسی روسیه انجام می دهند. واشنگتن و اعضای اروپایی ناتو به خوبی می دانند که یکی از راههای اساسی تجدید نظر روسها در حوزه سیاست خارجی و عقب نشینی کاخ کرملین در برابر تهدیدات ناتو، دفرمه کردن ساختار داخلی روسیه از طریق شکل گیری برخی منازعات سیاسی پدیدار و اختلافات مزمن است.

نکته بعدی اینکه؛ ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، انتخابات را حساس ترین آوردگاه سیاسی در روسیه می دانند که با ورود به عرصه آن، می توان ضمن تقویت جریانهای غرب گرا و طرفدار ناتو در داخل روسیه، زمینه تضعیف قدرت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور را فراهم کرد به عبارت بهتر، آمریکا و اروپا نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 میلادی در روسیه به عنوان فرصتی برای تزریق برخی مولفه های بازدارنده در حوزه سیاست داخلی و خارجی مسکو می نگرند.

 واشنگتن و اروپا از یک سو می دانستند که مطابق نظرسنجی های صورت گرفته در خصوص انتخابات روسیه، ولادیمیر پوتین این بار نیز به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب خواهد شد. با این حال اعضای ناتو در تلاش بودند از طریق دخالت در انتخابات روسیه و ایجاد فضای سلبی نسبت به مسکو، شکافهای داخلی میان احزاب روسی و مردم این کشور را (با هدف تضعیف قدرت روسیه) تقویت نمایند.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که فرمول به کار گرفته شده از سوی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 روسیه، تزریق مولفه های بحران ساز داخلی با هدف بهره برداری بلند مدت از تضعیف قدرت داخلی و بین المللی روسیه است. در این برهه زمانی، غرب توجه چندانی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری روسیه ندارد، بلکه در صدد مهار قدرت روسیه از طریق ایجاد فضای آشفته سیاسی در داخل این کشور است. دخالتی که در آینده ای نزدیک شاهد افشای ابعاد تازه ای از آن از سوی مقامات روسی خواهیم بود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , آمریکا , انتخابات , روسیه , پوتین , ایالات متحده آمریکا , مدیترانه , سال ۲۰۱۷ میلادی ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مچموعه: اخبار ورزشی
 
کارلوس کی روش:

برای آمادگی بازیکنان داخلی قدم جادویی ندارم/ نیاز به راه حل داریم

کارلوس کی روش
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه قدم جادویی ندارد گفت: باید یک راهکار کارآمد، تعامل‌گونه و راهکاری که بتواند اهداف تیم ملی را مرتفع کند، پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارلوس‌ کی‌روش پس از بازگشت تیم ملی ایران از اردوی تونس و اتریش  در پاسخ به این سوال که آیا بعد از دو بازی برابر تونس و الجزایر نسبت به آمادگی برخی بازیکنان دغدغه پیدا کرده‌اید، گفت: دغدغه ندارم اما واقعیت این است به نتایجی رسیدم که باید روی این نتایج کار کنیم و بتوانیم به اهداف‌مان نزدیک شویم.

وی افزود: مهمترین مساله‌ای که باید درباره آن گفتمان انجام دهیم و گفت‌وگوهای جدی انجام بدهیم این است که چطور می‌خواهیم بازیکنان داخلی‌مان را برای جام جهانی آماده کنیم. مطمئنا وظایف باشگاهی وجود دارد، وظایفی که بازیکنان نسبت به باشگاه‌هایشان دارند، وظایف مربیگری وجود دارد ولی فراموش نکنیم فراتر و بالاتر از تمام این وظایف، وظایف همه ما نسبت به تیم ملی جمهوری اسلامی ایران است. 

سرمربی تیم ملی ادامه داد: اگر از من می‌پرسید که آیا من یک قدم جادویی دارم که بخواهم همه چیز را به یکباره درست کنم، خیر اینطور نیست. ولی این بدان معنا نیست که ما نباید کارمان را انجام دهیم. ما باید یک راهکار پیدا کنیم. هیچ فرمول جادویی نمی‌توانیم داشته باشیم. باید یک راهکار کارآمد، تعامل‌گونه و راهکاری که بتواند اهداف تیم ملی را مرتفع کند، پیدا کنیم. باید بتوانیم یک راهکار خلق کنیم و مجددا بسازیم. هر چه هست باید یک راه حل پیدا کنیم.

کارلوس کی روش در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار هستید، گفت: وظیفه من این است که جامه فوتبال ایران را در مسیری قرار دهیم تا بتوانیم شرایط را تغییر بدهیم و راهکارهایی مناسبی را پیدا کنیم. اگر از من می‌پرسید که من تفکر مثبتی نسبت به این مطلب دارم، خیر چون کارمان بسیار دشوار است. تنها مطلبی که از آن مطمئن هستم این است که شرایط فعلی راه حل نیست و هر شرایطی که بتوانیم به وجود بیاوریم از شرایط فعلی‌مان بهتر خواهد بود. 

وی در پایان گفت: الان زمانی است که به مشاهداتمان ادامه بدهیم. تک تک بازیکنان‌مان را حمایت می‌کنیم و دعا می‌کنیم که بازیکنان ملی‌پوشان‌مان به مصدومیت‌ دیگری دچار نشوند چون الان زمان این نیست که بخواهیم شاهد مصدومیت دیگری باشیم. ما امیدوار هستیم که پنج بازی دیگری در راه آماده‌سازی انجام دهیم. ترکیه، یونان، ازبکستان، سوریه و لیتوانی این پنج بازی است. فقط باید شرایط اردویی‌مان را در ترکیه نهایی کنیم و در نهایت از جام جهانی ۲۰۱۸ لذت ببریم.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , ورزشی , سرمربی , کیروش , تیم ملی ایران , جام جهانی ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار سیاسی

رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی:

۲۲ بهمن امسال در سراسر کشور شبیه معجزه بود/ اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان ارتجاع و حرکات ضدانقلابی است

خبرگزاری فارس: ۲۲ بهمن امسال در سراسر کشور شبیه معجزه بود/ اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان ارتجاع و حرکات ضدانقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز، درک عمیق و انقلابی ملت در تفکیک میان «انقلاب و نظام» با «عملکرد تشکیلات و دستگاههای مختلف» را از علل اصلی حضور متفاوت و تحسین‌برانگیز مردم در راهپیمایی سراسری 22 بهمن امسال خواندند و سخنان مهمی در چهار محور «انقلاب و کارکرد اصلی آن»، «آسیب شناسی انقلاب»، «اولویتهای مقطع کنونی» و «آینده انقلاب» بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای این دیدار با اشاره به تقارن این ایام با شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، مقام والای آن بانوی بزرگ را به عنوان برترینِ زنان اهل‌بهشت مورد توافق همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی دانستند و گفتند: درس آن بانوی دو عالم به همه مسلمانان، درس شجاعت، فداکاری و معرفت‌آموزی است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 را سرنوشت‌ساز و تاریخ‌آفرین خواندند و خاطرنشان کردند: اگر این قیام پرعظمت نبود، به احتمال زیاد حادثه 19 دیِ قم فراموش و مسیر تاریخ کشور عوض می‌شد، بنابراین تبریزی‌ها با قیام و فهم درست و اقدام بموقع توانستند حرکت عظیمی را بوجود آوردند که آن حرکت به 22 بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

ایشان سپس به راهپیمایی پرشور و متفاوت مردم در 22 بهمن امسال اشاره کردند و گفتند: چنین حضور مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی آن‌هم در آستانه 40 سالگی انقلاب، شبیه معجزه است و در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا نظیر ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی، علت حضور با انگیزه‌تر مردم در راهپیمایی امسال را بروز دشمنی‌های گوناگون از داخل و خارج از جمله از جانب امریکا و برخی همسایگان ناخلف و بدعهد خواندند و افزودند: البته مردم به برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند و ما کاملاً از انتقادها، گلایه‌ها و شکوه‌های آنها مطلع هستیم اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم اینگونه در دفاع از انقلاب به صحنه می‌آیند.

ایشان، حضور خردمندانه مردم را ناشی از وجود «آگاهی انقلابی» و «کمال سیاسی» در ملت و توانایی آنها در تفکیک «نظام انقلابیِ امت و امامت» با «تشکیلات دیوانسالاری کشور» دانستند و گفتند: نه فقط از دولت و قوه قضائیه و مجلس، بلکه ممکن است فردی از شخص حقیر نیز انتقاد داشته باشد اما انتقاد هیچ منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی و انقلابیِ برآمده از پایداری ملت و فداکاری صدها هزار شهید ندارد و به همین علت، مردم با همه وجود از این انقلاب دفاع می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به سوابق برجسته و انقلابی مردم تبریز، این دیدار را بهترین فرصت برای بیان چند مسئله اساسی در خصوص «کارکردهای انقلاب»، «آسیب‌شناسی انقلاب»، «اولویت‌ها» و در نهایت «آینده انقلاب اسلامی» خواندند.

ایشان با اشاره به عظمت و ابعاد خارج از درک انقلاب اسلامی و تلاش فراوان دشمنان برای انکار خدمات و کارکردهای آن، مهمترین کار انقلاب اسلامی را «تبدیل نظام طاغوت به نظام مردم‌سالار» برشمردند و افزودند: مردمسالاری یعنی در همه چیز «مردم» اصل هستند.

رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات و رأی مردم در تعیین مستقیم یا غیرمستقیم رهبری، رئیس‌جمهور و سایر مسئولان را تنها بخشی از مردم‌سالاری دانستند و گفتند: مردم‌سالاری یعنی «مردم را در همه امور زندگی صاحب رأی و تدبیر و تصمیم قرار دادن» و این درست در نقطه مقابل هیچ‌کاره بودن مردم و استبداد مطلق سلاطین و طواغیت در قرنهای متمادی قبل از انقلاب است.

ایشان با یادآوری اضافه‌شدن سلطه و نفوذ خارجی به استبداد داخلی از اواسط دوران قاجار و همه‌کاره‌شدن امریکایی‌ها در دوره پهلوی، افزودند: مردم‌سالاری اجازه استبداد و سلطه خارجی را نمی‌دهد و علاوه بر تغییر اساسی در اداره سیاسی کشور، اثر آن در خدمات شهری و روستایی و زنده کردن روحیه کارهای بزرگ همچون تشکیل سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و بسیج نمایان است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به آثار شگرف مردم‌سالاری در پرورش استعدادهای مردمی به یک نمونه در بخش سلامت اشاره کردند و گفتند: در دوران طاغوت کشور بحدی از لحاظ نیروی انسانی ناتوان بود که برای درمان، پزشکان هندی و فیلیپینی به کشور می‌آمدند اما امروز ایران قطب جذاب سلامت در منطقه و جزو چند کشور اول دنیا در برخی دانش‌های کمیاب و نوپدید است که این نتیجه مردم‌سالاری و اعتماد به مردم و زنده‌شدن حس اعتماد به‌نفس ملی است.

ایشان، ابهت و عزت و عظمت ملت ایران را یکی دیگر از کارکردهای انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: امروز یک کشور منطقه با وجود فروش روزانه 10 میلیون بشکه نفت و در اختیار داشتن خزانه‌ی پر از پول، کشوری عقب‌مانده است و هیچ حرف و خبری از ملت آن در دنیا نیست اما در اثر مردم‌سالاری دینی، در نگاه عمومی به کشور، مردم ایران برجسته‌ و پیش برنده انقلابند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: به‌علت وجود این واقعیت، دشمنیِ دشمنان با مردم ایران است و اینگونه نیست که امریکایی‌ها فقط با شخص حقیر یا چند مسئول دولتی دشمن باشند، زیرا همه کارهایی که آنان را به خشم و غضب وامی‌دارد، کار ملت ایران است.

ایشان پیشرفت کشور را نتیجه مردم سالاری دینی خواندند و با اشاره به نامگذاری دهه سوم انقلاب به نام «دهه پیشرفت و عدالت» خاطرنشان کردند: پیشرفت در عرصه های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می کنیم که عقب مانده ایم.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت عذرخواهی از خداوند و مردم به خاطر عقب افتادن در زمینه عدالت افزودند: ان‌شاءالله با همت مسئولان و مردان و زنان کارآمد و مؤمن در این زمینه نیز پیشرفت خواهیم کرد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: پیشرفت یعنی یک ملت با اتکاء به تصمیم و اراده و دانش و ظرفیت خود، به صفوف مقدم برسد که این واقعیت در ایران محسوس است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری و صاحب رأی بودن جمهوری اسلامی در مسائل منطقه، پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های پزشکی، هسته ای، نانو، زیست فناوری، دفاعی و راههای مواصلاتی را یادآور شدند و تأکید کردند: اگر به جوانان اهمیت بیشتری دهیم، از شدت استعداد و ابتکار، آماده پرواز و اوج‌گیری هستند ولی ما مسئولان قدری در این زمینه کوتاهی داریم و باید همت و تلاش بیشتری صورت پذیرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دشمنان ایران از پیشرفت‌های چهار دهه اخیر مطلعند اما ملت‌ها از این پیشرفت‌ها بخوبی آگاه نیستند چراکه ما در تبلیغات ضعیف، کم‌کار و کم‌ابتکار هستیم که باید جبران کنیم.

ایشان در همین زمینه به مسئولان توصیه کردند: به‌صورت عملی و هنرمندانه، و نه با مبالغه و نه صرفاً گزارش های زبانی، پیشرفت‌های مختلف کشور را بازگو کنند تا برخی غافلان که نادانسته در این مسائل تشکیک می کنند، واقعیتها را درک کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در نوعی جمع بندی از این بخش سخنانشان افزودند: انقلاب، کشور را از فلاکت و ملت را از حالت توسری‌خوری و ذلت خارج کرد و ملت امروز سربلند و سرافراز، به تأثیرگذاری در همه امور مشغول است و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است.

بخش دوم سخنان مهم حضرت آیت الله خامنه ای به «آسیب شناسی انقلاب» اختصاص داشت.

ایشان مهمترین آفت همه انقلاب‌ها را «ارتجاع» به معنای سست‌شدن، توقف و بازگشت به اوضاع قبلی خواندند و خاطرنشان کردند: تقریباً همه انقلاب‌های شناخته شده جهان در همان سالهای نزدیک به این بلیّه دچار شده اند.

رهبر انقلاب اسلامی، استحکام و استمرار شعارهای اصلی انقلاب را در طول چهار دهه اخیر بی‌نظیر خواندند اما هشدار دادند: خطراتی انقلاب را در معرض آسیب قرار می دهد.

ایشان «حرکت به سمت اشرافی‌گری»، «دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» را نمونه های حرکت  ارتجاعی خواندند و تأکید کردند: نخبگان جامعه حواسشان جمع باشد، مدیران کشور به‌شدت مراقب باشند و مردم هم با حساسیت، رفتار ما مسئولان و مدیران را تحت نظر داشته باشند تا اینگونه حرکات ارتجاعی در کشور اتفاق نیفتد.

حضرت آیت الله خامنه ای روی کار بودن «آدم‌های سابقاً انقلابی» اما عوض‌شدن خط و راه انقلاب را به معنای ارتجاع دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب نشده است که عده ای بروند و ما بیاییم، بلکه انقلاب یعنی دگرگونی، تغییر مسیر و حرکت به سمت اهداف والا که اگر این اهداف فراموش شود، انقلاب معنایی ندارد.

ایشان، انقلاب اسلامی در سال 57 را آغاز تغییر و حرکت اصلاحی در جامعه برشمردند و افزودند: انقلاب در سال 57 تمام نشد بلکه آغاز شد و این حرکت باید عمیق تر، گسترده تر و خردمندانه تر ادامه یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از کسانی که از تعبیر «انقلابی» برداشت منفی می کنند، افزودند: نظام اداره کشور و اصول قانون اساسی باید محترم شمرده شود و کسی نباید تصور کند که انقلاب بدون نظام امکان تحقق دارد.

ایشان تأکید کردند: این خطاست که برخی تصور کنند به اسم انقلاب باید به همه‌چیز و به همه حوادث و بخشهای نظام اسلامی زبان انتقاد و اعتراض داشت، زیرا انقلاب یعنی باید نظام اسلامی، مردم‌سالاری دینی و نظام امت و امامت با هدف‌ها و جهت‌گیری انقلابی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از رایج بودن سکه انقلاب و انقلابی گری در میان مردم و وجود پرشمار مدیران حقیقتاً انقلابی افزودند: به فضل الهی، جمهوری اسلامی تاکنون از نگاه طاغوتی به مردم دور بوده است و بعد از این هم با حساسیت مردم و مسئولان دور خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای این بخش از سخنانشان را با این جملات مهم و تعیین کننده پایان دادند: «اشرافی‌گری و امتیاز طلبی مسئولان»، «بی مبالاتی به بیت المال» و «بی توجهی به طبقه مستضعف»، حرکاتی ضدانقلابی است و همه تشکیلات نظام باید با این نگاه به سمت اهداف انقلاب حرکت کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در سومین بخش سخنانشان در تبیین «اولویت‌های کنونی کشور»، مسئله «اقتصاد» را بسیار مهم دانستند.

ایشان، تکیه بر ظرفیتهای درونی و مردم را راه اساسی حل مشکلات اقتصادی خواندند و افزودند: اقتصاد مقاومتی همانگونه که بارها گفته ایم و همه مسئولان نیز سیاست‌های آن را تصدیق کردند، به معنای محصور شدن در داخل نیست بلکه درون زا و برونگراست بنابراین نگویند می‌خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم، زیرا ارتباط با دنیا در اقتصاد مقاومتی وجود دارد اما اعتماد و تکیه باید بر مردم باشد نه به بیگانگان.
ایشان بکارگیری استعدادها، ظرفیتها و سرمایه های درونی را نیازمند تدبیر خواندند و افزودند: رونق اقتصاد داخلی نیازمند صادرات خوب، واردات در حد نیاز و جلب سرمایه گذاری خارجی هست اما سررشته و تدبیر کار باید دست مدیران داخلی باشد و کار به بیگانگان سپرده نشود.

ایشان زلزله اقتصادی و ضربه فوق العاده شدید حدود یک دهه قبل به برخی کشورهای پیشرفته شرق آسیا را عبرتی بزرگ خواندند و افزودند: این ضربه که یک شبه این کشورها را به فقر و فلاکت کشاند نتیجه وابستگی به سرمایه خارجی بود.

رهبر انقلاب با اشاره به سود نبردن کشور از اتکاء و اعتماد به خارج در برجام و مذاکرات هسته ای افزودند: ما نتیجه اتکاء به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با این مسئله دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت امریکایی ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.

رهبر انقلاب گفتند: باید از بیگانه بهره برد اما نباید به او اعتماد و تکیه کرد چرا که از راههای مختلف بر سرنوشت کشور مسلط می شود و همه مسئولان باید این مسئله بسیار مهم را در کانون توجه داشته باشند.

ایشان، چهل سال زحمت ملت را در شرایط تحریم و فشار، به حرکت بر روی سنگلاخ تشبیه کردند و افزودند: با این وجود، پیشرفت کرده ایم که این واقعیت نشانه توانایی ملت و کشور است.

رهبر انقلاب در تبیین دیگر اولویت‌های کنونی، «ترجیح مدیریت جهادی بر دیوانسالاری» را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: قوای مجریه، قضاییه و همه بخشها باید با مدیریت جهادی یعنی پرکاری همراه با تدبیر، کار را دنبال کنند و برای پیشبرد کارها اصطلاحاً شب را از روز نشناسند.
«ترجیح متن مردم به اهداف و منافع جناحی و حزبی» و «اولویت خدمت رسانی به قشرهای ضعیف و مناطق محروم» دو توصیه مهم دیگر رهبر به مسئولان بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در زمینه دفاعی ادامه و نوسازی همه شیوه ها و ابزارها و تجهیزات مورد نیاز امروز و فردای کشور را، دارای اولویت کامل دانستند و افزودند: بدون لحظه ای تردید، کشور باید به سمت هر چیزی که برای دفاع نیاز دارد حرکت کند، ولو همه دنیا مخالف باشند.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از دشمنانی که با جنگ افزارهای خود بشریت را تهدید می کنند اما با توان موشکی ایران مخالفت می کنند، افزودند: این مسئله به شما چه ربطی دارد؟ شما می خواهید ملت ایران موشک و دیگر امکانات دفاع از خود را نداشته باشد، تا به او زور بگویید.

ایشان افزودند: ما البته مسائلی همچون بمب هسته ای و سلاح کشتار جمعی را حرام می دانیم اما هر چیز دیگری را که لازم داشته باشیم، با قدرت دنبال می کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین اولویت‌های اقتصادی نیز، «اشتغال و تولید» را مورد تأکید ویژه قرار دادند و با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال» افزودند: در این زمینه البته کارهایی انجام و آمارهایی ارائه شده اما برای تحقق آنچه مورد نظر است، کار و تلاش بیشتری نیاز است.

حضرت آیت الله خامنه ای جوانان و نوجوانان عزیز کشور را به آمادگی ایمانی، علمی و انقلابی فراخواندند و افزودند: جوان موتور پیشرفت حال و آینده کشور است و نسل جوان کنونی که عزم و همت و بصیرتی بیشتر از نسل اول انقلاب دارد، باید خود را آماده شتاب بخشیدن به پیشرفت کشور کند.

رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنانشان، استمرار و استحکام نظام اسلامی با وجود چهل سال توطئه و اقدام دولتهای مستکبر و خبیث را بهترین دلیل  اقتدار جمهوری اسلامی خواندند و تأکید کردند: تهدیدات و حرفها و نقشه های علنی و غیرعلنی دشمنان را می دانیم اما بدون لحظه ای تردید تأکید می کنیم نظام اسلامیِ متکی بر مردم، روز به روز قوی تر خواهد شد و همانگونه که امام خمینی می‌گفت «امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تقدیم 10 هزار شهید در این استان از جمله 19 شهید مدافع حرم، گفت: سالروز قیام 29 بهمن 56 برای آذربایجانی‌ها فقط یک مناسبت تقویمی نیست بلکه رجوع به ریشه‌ای است که تا همیشه دست بیعت آذربایجان شرقی را در دستان پرمهر انقلاب اسلامی نگاه  می‌دارد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم خواستار توجه دلسوزانه دولتمردان به مشکلات دریاچه ارومیه شد و گفت: مردم آذربایجان در همه حوادث به درستی راه بر فرصت طلبان بستند و مُهر غیرت و اعتبار خود را بخوبی حفظ کردند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , رهبر انقلاب , اشرافی گری حرکت ضد انقلاب , معجزه , 22 بهمن , دیدار رهبر انقلاب با مردم آذربایجان شرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: بیماری ها و راه درمان



عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

 عامل بیماری شیستوزومیازیس، انگلی بنام شیستوزوما از خانواده ترماتودها می‌باشد

 

شیستوزومیازیس (Schistosomiasis) یا تب حلزون

شیستوزومیازیس یكی از شایع‌ترین بیماری‌های انگلی در جهان است عامل بیماری، انگلی بنام شیستوزوما می باشد که  نوعی كرم پهن است كه در آب‌های شیرین دارای حلزون زندگی می‌كند و 5 گونه دارد که  در ایران تنها نوع ادراری یا هماتوبیوم آن بیماری ایجاد می کند.

 

یک بیماری شغلی در روستاها می‌باشد و در افرادی که به علت شغل (کشاورزی، ماهیگیری، شالیکاری) یا بدلیل نبود آب بهداشتی، برای شستشو و حمام از آب غیر سالم استفاده می‌کننددیده می‌شود. عامل بیماری، انگلی بنام شیستوزوما از خانواده ترماتودها می‌باشد.

هرچند میزان مرگ‌ومیر این بیماری اندک است ولی به عنوان یک بیماری مزمن به خصوص در کودکان می‌تواند آسیب‌های مختلفی را ایجاد کند.


اهمیت بیماری شیستوزمیازیس

۲۰۷ ‪ میلیون نفر را در ۷۶ كشور جهان و عمدتاً در كشورهای در حال توسعه در آسیا، آفریقا، آمریكای جنوبی و مرکزی و خاورمیانه مبتلا كرده است. ۸۰۰ میلیون نفر نیز در معرض خطر ابتلابه این بیماری هستند

 

عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

علت بیماری شیستوزومیازیس

 

انواع شیستوزومیازیس:

1. شیستوزوما هماتوبیوم

مختص انسان است. یعنی میزبان اصلی و نهایی آن انسان است اما میزبان واسط آن حلزون آبزی بالینوس است. این کرم در ایران در خوزستان اندمیک بود.

 

در داخل رگ های خونی کبد بالغ می شود و کرم های ماده از راه جریان خون وارد رگ های خونی مجاری ادراری می شود و کیسه ادرار و حتی در رگ ها و مویرگ های انتهایی مجاری ادرار مستقر می شود. پس این کرم ها در انسان شیستوزومیازیس ادراری را در انسان ایجاد می کنند. و از راه ادرار دفع می شوند.

 

2. شیستوزوما مانسونی

میزبان اصلی آنها انسان و برخی جوندگان و پستانداران است اما میزبان واسط آنها حلزون آبزی بیوم فالاریا می باشد. کرم های ماده و نر در رگ های خونی سیاهرگی کبدی بالغ می شوند. بعد از اینکه جفت گیری کردند، کرم های ماده در رگ های خونی کبد تخم گذاری می کنند اما برخی یا اکثریت آنها در رگ های مزانتریک روده مستقر می شوند و در انجا تخم گذاری می کنند. کرم ها از راه مدفوع دفع می شوند.

 

3. شیستوزوما ژاپونیکوم

این کرم طیف وسیعی از پستانداران و جوندگان و انسان را آلوده می کند به همین دلیل به آن شیستوزوما زئونوس می گویند. میزبان واسط آن حلزون آبزی اونکوملانیا است. این کرم در سیاهرگ های کبدی بالغ می شوند بعد جفت گیری کرم ماده در داخل رگ های مزانتریک روده باریک و گاهی در رگ های مزانتریک روده بزرگ هم مستقر و تخم گذاری می کنند.

 

4. شیستوزوما مکونوگی و اینتر کالاتوم

میزبان اصلی آنها انسان است و میزبان واسط آنها حلزون آبزی بالینوس می باشد. این کرم ها در رگ های خونی مزانتریک زندگی می کنند . اینها در کبد بالغ می شوند اما کرم ماده در رگ های مزانتریک تخم گذاری می کنند و به همین دلیل تخم ها در مدفوع یافت می شود. این تخم ها در مدفوع یافت می شود.

 

راه های انتقال بيماري شيستوزوميازيس

معمولاً اواخر بهار و اوايل تابستان صورت می گیرد که علت آن نیز وفور حلزون ميزبان واسط است که در این فصل حداكثر وفور را دارد وقتی افراد آلوده ادرار خود را در کنار آب دفع می کنند، تخم وارد آب می شود.

 

برای ادامه رشد و رسیدن به مرحله آلوده کنندگی انگل به حلزونهای آب شیرین نیاز دارد که در نهایت افرادی که وارد آب می شوند را آلوده می کنندکودکان 10 تا 15 سال بدلیل تماس با آب  آلوده در هنگام بازی و شنا و پایین بودن سطح مقاومت، بیشتر از همه آلوده می شوند.

 

عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

در صورتی که شیستوزومیازیس درمان نشود ممكن است در نهايت منجر به سرطان مثانه گردد

 

علائم شیستوزومیازیس 

مرحله اول:

در محل ورود لارو به بدن (اغلب پوست پا) خارش، سوزش و تاول ایجاد می‌گردد. که اکثراً بسیار خفیف است که به آن عارضه خارش شناگران می‌گویند.

 

دومین مرحله:

انگل از طریق جریان خون وارد ریه می‌شود. لذا در مرحله دوم (۶ تا ۸ هفته بعد از مرحلة اول) بیشتر علائم ریوی هستند که به صورت تنگی نفس، سرفه خشک، تب نامنظم، خستگی و درد عضلانی است.

 

 سومین مرحله استقرار:

کرم در محل اصلی خود (عروق مثانه) مستقر و از خون میزبان تغذیه و دفع مواد سمی دفع می‌کند. این مرحله معمولاً ۳ تا ۶ ماه پس از دفع تخم انگل با ادرار شروع می‌شود.

 

مهم‌ترین علامت در این موقع درد در هنگام دفع ادرار و وجود خون در قطرات آخر ادرار است. از عوارض ناشایع این بیماری سرطان مثانه می‌باشد.

 

عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

 شایع‌ترین بیماری‌ انگلی 

 

علت شیستوزومیازیس :

• عامل این بیماری شیستوزوماها هستند. لاروها این ها از راه پوست انسان را آلوده می کنند.  کرم هایی هستند که وارد جریان خون شده و در گردش خون زندگی می کنند. معمولا داخل سیاهرگ ها هستند ولی گاها در سرخرگ ها هم دیده می شوند.

 

• شیستوزوماها جز بیماری های منتقله از راه آب هستند.  برخی از آنها زئونوس هستند یعنی هم انسان هم حیوان را آلوده می کنند. برخی هم اختصاصا انسان را آلوده می کنند.

 

• شیستوزوماها در جاهایی که گرمسیر هستند و در مکان های پر آب و جاهایی که سدهای توسعه یافته و آب های راکد دارند دیده می شود.

 

عوارض بیماری شیستوزومیازیس

در صورتی که این بیماری درمان نشود ممكن است در نهايت منجر به سرطان مثانه گردد. در صورت مشاهده علائم بیماری شیستوزوما باید هر چه سریعتر به نزدیکترین خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و نسبت به بررسی موضوع و انجام آزمایش مربوطه که یک آزمایش ساده ادرار است اقدام نماید.

  

عفونت شیستوزومیازیس, شایع‌ترین بیماری‌ انگلی

شیستوزوماها جزء بیماری های منتقله از راه آب هستند

 

پیشگیری از بیماری شیستوزومیازیس

با توجه به وجود بیماری در عراق و تردد اتباع عراقی به ایران جهت زیارت و بعضا درمان بیماریهای خویش همچنین تردد زوار ایرانی به عتبات عالیات، برای حفاظت فردی از این عفونت اساسا باید از تماس با آب آلوده اجتناب کرد. برای این کار باید یکسری اقدامات زیر را مدنظر قرار داد:

 

ο تهیه آب سالم جهت آشامیدن، استحمام و شستن لباسها

 

ο عدم استفاده از آب های آلوده جهت استحمام و شستشو

 

ο اجتناب از اجابت مزاج در درون یا نزدیکی آبهای سطحی جهت کم شدن احتمال آلودگی حلزونها

 

ο استفاده از توالتهای بهداشتی جهت اجابت مزاج

 

ο درمان بیماران برای قطع زنجیره انتقال

 

ο جلوگیری از بازی و شنای کودکان در کانالهای آبیاری که احتمال آلودگی وجود دارد.

 

ο ایجاد شبکه مناسب فاضلاب انسان و مبارزه با حلزونهای ناقل بیماری

 

گردآوری:سایت اطلاعات عمومی

منابع:iec.behdasht.gov.ir

microbiology2012.blogfa.com

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بیماری , بیماری شیستوزومیازیس , حلزون , انگل , رگ های خونی کبد , رگ های خونی , ریه , شایع‌ترین بیماری‌ انگلی ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()