نوشته شده توسط : webomomi120

فواید طب سوزنی برای مشکلات بارداری!

طب سوزنی,فواید طب سوزنی

 

از طب سوزنی در درمان افسردگی، تهوع و کاهش دردهای کمر و لگن در بارداری و یا تسهیل درد زایمان استفاده می شود.

 

طب سوزنی

 

طب سوزنی، افسردگی دوران بارداری را درمان می‌کند

 

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که طب سوزنی می‌تواند افسردگی دوران بارداری را معالجه کند.

 

با توجه به این یافته، زنان بارداری که احتمالا دچار افسردگی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به متخصص و بهره‌گیری از طب سوزنی، این اختلال را در خود کاهش داده و یا حتی آن را معالجه کنند.

 

 

افسردگی دوران بارداری موضوع نگران کننده‌ای است، چون تاثیرات منفی هم روی مادر، هم روی نوزاد و همچنین روی تمام اعضای خانواده دارد.

 

متخصصان روی 150 زن باردار مبتلا به افسردگی تحقیق کردند. این محققان حدود یک سوم از این زنان را با طب سوزنی، یک سوم را با ماساژ تحت درمان قرار دادند و برای بقیه هم تظاهر به استفاده از طب سوزنی کردند.

 

هر گروه 12 نوبت، به مدت هشت هفته تحت درمان بودند.

 

در پایان این آزمایشات، محققان دریافتند زنانی که واقعا تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند، به میزان قابل توجهی از علائم افسردگی آن ها کاسته شد.

 

از آنجا که بسیاری از زنان باردار ترجیح می‌دهند در دوران بارداری به دلیل اثر سوء داروهای ضد افسردگی بر روی جنین از این داروها استفاده نکنند، لذا طب سوزنی می‌تواند جایگزین مناسبی برای درمان دارویی باشد.

 

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از طب سوزنی هیچ تأثیری در کاهش درد زایمان ندارد، اما در افزایش آرامش مادر قبل از زایمان موثر است

 

 

طب سوزنی در کاهش حالت تهوع دوران بارداری مؤثر است

 

با استفاده از طب سوزنی می توانیم یکی از شایع ترین اختلالات دوران بارداری که حالت تهوع و استفراغ است را درمان کنیم.

 

تهوع و استفراغ یکی از اختلالات شایع دوران بارداری است، افزایش عملکرد طحال و معده، تأثیرات غذایی، بی تجربگی، مصرف غذاهای چرب و سرد در ایجاد تهوع دوران بارداری مؤثر هستند.

 

ضعف طحال و معده یا اختلال در عملکرد معده نیز در انتقال و تغییر شکل زمانی که غذا خورده می شود، از دیگر دلایل تهوع است.

 

برای درمان باید نقاطی از طحال و معده را انتخاب کرد و جهت فعال کردن سوزن بزنیم.

 

حرکت دادن سوزن باعث جریان حقیقی عملکرد معده شده و ضعف طحال را برطرف می کند.

 

 

کمردرد بارداری

 

فایده طب سوزنی در بهبود درد کمر و لگن زنان باردار

 

نتایج بررسی پژوهشگران نشان می دهد، نوعی شیوه طب سوزنی در بهبود درد کمر و لگن زنان باردار موثر است.

 

نتایج بررسی پژوهشگران دانشگاه ییل درباره 159 زن باردار نشان می دهد استفاده از طب سوزنی به مدت یک هفته، درد ناحیه کمر و لگن را در زنان باردار به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

بر پایه این بررسی، طب سوزنی در بهبود توانایی حرکتی زنان باردار نیز موثر است.

 

با توجه به محدودیت استفاده از طب سوزنی در دوران بارداری، پژوهشگران برای اطمینان از بی خطر بودن این روش در بارداری، تحقیقات بیشتر را ضروری می دانند.

 

 

تاثیر طب سوزنی در کاهش درد زایمان

 

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از طب سوزنی هیچ تأثیری بر کاهش درد زایمان ندارد، اما در افزایش آرامش مادر قبل از زایمان موثر است.

 

ترس از درد هنگام زایمان، موجب افزایش بی رویه سزارین شده به نحوی که 22 درصد سزارین‌ها به علت ترس از زایمان انجام می‌شود.

 

به دلیل عوارض متعدد داروهای کاهش درد بر روی مادر و جنین، مادران تمایل به استفاده از روش های غیر دارویی دارند که یکی از این روش‌های غیر دارویی، طب سوزنی است.

 

اگر زنان در مورد فرآیند زایمان، روش‌های بی دردی و کاهش اضطراب آموزش ببینند، آمار سزارین و به تبع آن عوارض این نوع زایمان کاهش می‌یابد.

 

محققان این طرح امیدوارند با استفاده از افزایش نقاط طب سوزنی به نتایج بهتری در کاهش درد زایمان دست یابند.

 

 

طب سوزنی برای این افراد استفاده نمی شود

 

طب سوزنی برای افراد ضعیف استفاده نمی شود، چراکه این افراد توان همکاری برای انجام طب سوزنی را ندارند.

 

طب سوزنی همچنین برای کودکان خردسال استفاده نمی شود، چرا که آنان از طب سوزنی می ترسند و نمی توانند با پزشک متخصص همکاری کنند.

 

طب سوزنی را برای افرادی که دچار سوختگی شده اند نیز نمی توان به کار برد، چرا که تحریک الکتریکی سوزن ها برای آنان دردناک خواهد بود.

 

طب سوزنی یک روش درمانی مکمل است که به موازات درمان هایی مانند ارتوپدی استفاده می شود و با استفاده از این طب، حرکت انرژی و زیستی در بدن تسهیل و گرما و سرمای بدن تنظیم می شود.

منابع:

ایسنا

ایرنا

شبکه خبر

مجله تابان

سلامت نیوز



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: فواید طب سوزنی برای مشکلات بارداری , طب , طب سوزنی , سوزن , بارداری , طب سوزنی در بارداری , بارداری و زایمان , افسردگی , افسردگی دوران بارداری , لگن زنان باردار , درد کمر زنان باردار ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

ورزش های خطرناک برای زنان باردار

 



زنان باردار,ورزش های خطرناک برای زنان باردار,ورزش های مناسب زنان باردار

 هنگامی که باردار هستید باید از فعالیت هایی که احتمال سقوط، افتادن یا ضربه خوردن به شکم را دارند، پرهیز کنید. در ضمن، ورزش ها یا سرگرمی هایی که در ارتفاع بیش از دو متر از سطح زمین انجام می شوند نیز بسیار خطرناک هستند و احتمال کمبود اکسیژن برای مادر و جنین وجود دارد.

هنوز کارشناسان در مورد خطرات احتمالی افزایش دمای بدن در طول ورزش با یکدیگر به توافق نرسیده اند اما ورزش ها و سرگرم هایی که در ادامه ذکر می کنیم کاملا برای زنان باردار خطرناک هستند و باید از آنها اجتناب کرد.

فعالیت هایی که نباید انجام دهید
وسایل بازی پارک های تفریحی: به هیچ عنوان نباید در دوران بارداری سوار وسایل بازی و ماشین های شهربازی و پارک های تفریحی شد. این وسایل احتمال فرود ناگهانی، ضربه و تکان های شدید دارند که برای جنین خطرناک است.

دوچرخه سواری: دوچرخه سواری برای خانم های بارداری که به طور تخصصی این ورزش را  دنبال نمی کنند به هیچ وجه توصیه نمی شود. به دوچرخه سوارهای حرفه ای هم توصیه می شود تا پیش از ورود به سه ماهه دوم خود این ورزش را به طور موقت کنار بگذارند.

ورش های تماسی: فوتبال، بسکتبال و هاکی جزو ورزش های پرخطر و پر تنش هستند و  احتمال ضربه دیدن شکم با توپ یا برخورد دو بازیکن با هم در آنها بسیار بالاست. حتی احتمال زمین خوردن نیز دارند. به هیچ وجه در دوران بارداری سراغ این ورزش ها نروید.

اسکی در سراشیی: اسکی به دلیل خطر سقوط و پرت شدن در سراشیبی ها جزو ورزش های  ممنوعه دوران بارداری است. اگر خیلی  به اسکی علاقه دارید، بهتر است سطوح صاف یا شیب های بسیار کم را انتخاب کنید و توجه داشته باشید ممکن است به دلیل شکم بزرگ خود نتوانید به درستی تعادل خود را حفظ کنید. از اسکی کردن در کوه هایی با ارتفاع بیشتر از 1830 متر خودداری کنید زیرا احتمال کمبود اکسیژن برای خود و فرزند شما وجود دارد.

ژیمناستیک: ژیمناستیک نیز خطر افتادن و ضربه دیدن شکم را دارد.

اسب سواری:حتی اگر سوارکار ماهری هستید نیز ارزش تحمل خطر افتادن را ندارد.

جکوزی و سونا: نشستن در جکوزی یا سونای آب گرم برای نوزاد بسیار خطر دارد زیرا گرمای زیاد باعث ایجاد مشکلات تنفسی در جنین می شود.

دویدن: اگر پیش از بارداری خود به طور حرفه ای ورزش دو را انجام نمی داده اید، اکنون زمان انجام  این ورزش نیست. البته دویدن های آر ام خیلی اشکالی ندارد. پس از ورود به سه ماهه دوم بارداری، هنگامی که خطر سقط جنین افزایش می یابد، باید با احتیاط بسیاری بدوید. باید از گرم شدن بیش از حد بدن خود نیز جلوگیری کنید و آب زیادی بنوشید تا آب از دست رفته در نتیجه عرق را جایگزین کنید.

غواصی: به هیچ عنوان نباید در دوران بارداری غواصی کرد. حباب های آب می توانند وارد جریان خون شوند و برای مادر و جنین خطرناک است.

موج سواری: احتمال ضربه دیدن شکم و افتادن مادر بالاست و برای هر دو جنین و مادر بسیار خطرناک است.

تنیس: اگر پیش از بارداری تنیس بازی می کردید، پس از آن نیز می توانید خیلی آرام و با احتیاط  بازی کنید. البته ممکن است در حفظ تعادل و ایستادن های ناگهانی دچار مشکل شوید و باید حواستان به قدم هایی که بر می دارید، باشد. با ورود به سه ماهه دوم و سوم به دلیل بزرگ شدن شکم، انجام این ورزش بسیار سخت می شود.

اسکی روی آب: این ورزش نیز چون احتمال افتادن و ضربه دیدن دارد نباید در دوران بارداری انجام شود.

اگر پیش از بارداری خود خیلی فعال بوده اید و برایتان سخت است یک جا بند شوید، سعی کنید ورزش های مفید دوران بارداری را انجام دهید. البته اصولا باید پس از سه ماهه نخست بارداری فعالیت های سنگین را تا حد امکان کاهش داد.

اگر پس از ورزش ها یا سرگرمی های ذکر شده موارد زیر را مشاهده کردید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید:

•    خونریزی واژینال
•    تنگی نفس
•    سرگیجه یا از هوش رفتن
•    سردرد
•    درد قفسه سینه
•    ضعف عضلانی
•    گرفتگی یا تورم ماهیچه پشت ساق پا (که می تواند نشانه لخته شدن خون باشد)
•    کاهش حرکات جنین
•    ترشح واژن


معرفی انواع مشکلات
زنان پس از باردار شدن نیز ممکن است دچار بیماری ها یا مشکلاتی شوند که منجر به مرگ، سقط یا بیماری جنین می شوند. البته همه اینها موارد استنثنا هستند و بیشتر زنان بارداری بدون مشکل و سالمی را پشت سر می گذارند و فرزند سالمی هم به دنیا می آورند. اما باید آگاه باشید برخی مشکلات، ناگهانی و بدون هیچ نشانه خاصی پدیدار می شوند و آگاهی از انواع آنها خالی از لطف نیست.

•    بارداری خارج از رحم
در این نوع بارداری، تخمک به جای رحم در جاهای دیگر همچون لوله رحم، تخمدان یا گردن رحم رشد می کند که خطرات بسیاری برای مادر به همراه دارد. اگر بارداری خارج از رحم به موقع تشخیص داده نشود، مادر دچار درد و خونریزی بسیار شدید در ناحیه شکم و زیر آن می شود و ممکن است در اثر آن جان خود را از دست بدهد. البته امروزه دستگاه های پیشرفته ای برای تشخیص این نوع بارداری وجود دارند و مرگ زنان در نتیجه بارداری خارج از رحم بسیار پایین است.

•    زایمان زودرس
حدود 11 تا 12 درصد از زایمان های اخیر، زایمان زودرس هستند که اصولا بین هفته های 20 و 36 بارداری رخ می دهند. این نوع زایمان ها برای کودک خطرات بسیاری به همراه دارد زیرا ممکن است نتواند در خارج از رحم به رشد خود ادامه دهد. البته پیشرفت علم و داروهای جدید باعث شده اند تا امروزه کودک را با مراقبت های زیاد زنده و سالم نگهدارند.

•    زایمان پس از موعد
اگر دو هفته از موعد زایمان کودک گذشته و او هنوز به دنیا نیامده است، احتمال دارد که در خطر سوءتغذیه یا حتی سینه پهلو قرار داشته باشد. این نوع بارداری برای مادر ضرری ندارد بلکه این کودک است که سلامتش در خطر می افتد. این وظیفه پزشک است که این موارد را تشخیص دهد و کودک را از رحم خارج کند.

•    مرده‌زایی
مرده‌زایی از نامش پیداست؛ مرگ جنین داخل رحم و پیش از تولد را مرده‌زایی می گویند. البته احتمال این مشکل بسیار کمتر از سال های قبل است. اما به طور کل ریشه کن نشده است و هنگامی رخ می دهد که تغذیه جنین از طریف جفت قطع می شود.

•    سقط جنین
حدود 15 درصد از بارداری ها به سقط منجر می شوند. پزشک برخی از زنان برای جلوگیری از سقط جنین، به آنها استراحت مطلق می دهند و این مشکل تقریبا هیچ راهکار دیگری غیر از این ندارد. در مطالب آینده به طور کامل در این مورد و دلایل و درمان آن برایتان توضیح خواهیم داد.

•    عوارض و مشکلات جفت
خانم ها در طول بارداری نباید به هیچ وجه خونریزی واژینال داشته باشد و اگر این طور شد، احتمال دارد که جفت از رحم جدا شده باشد. این اتفاق اصولا زمانی روی می دهد که جفت رفتار معمول و نرمالی ندارد و معمولا به جراحی سزارین منتهی می شود.

•    نقص از تولد
این نقص می تواند در سر، صورت، چشم، دهان، دست و حتی ارگان های داخلی ایجاد شود. البته برخی از این موارد قابل درمان و برطرف شده هستند اما برخی دیگر شدید هستند و ممکن است همه عمر با کودک همراه باشند. از جمله باید به پای چنبری یا شکاف ستون فقرات اشاره کرد.

•    مغایرت Rh
اگر مادر و فرزند خون یکسانی نداشته باشند، ممکن است مشکلات پیچیده ای برای جنین به وجود بیاید. حتی اگر مادر در آینده دوباره باردار شود نیز این مشکل دوباره بروز خواهد کرد. نوع اِرهاش خون مادر تاثیرات بسیاری در سلامت جنین دارد. 

منبع:bartarinha.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ورزش های خطرناک برای زنان باردار , بارداری , مقاربت , زایمان , زنان , ورزش های بارداری , دوچرخه سواری , ژیمناستیک , دویدن , جکوزی , سونا ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

وزن مناسب یك خانم باردار چقدر است؟

 


بارداری,اضافه وزن در بارداری,وزن مناسب خانم باردار

 

کمبود وزن خیلی کمتر مشاهده می‌شود ولی اگر ماده غذایی در بدن مادر به اندازه کافی وجود نداشته باشد انرژی و مواد معدنی‌ به جنین نمی‌رسد؛ بنابراین بهتر است در بارداری، خانمی وزنش پایین نباشد چون در این صورت اگر ذخایر قند مادر به اندازه کافی نباشد و به جنین هم منتقل نشود باعث کاهش رشد جنین‌می‌شود.
هم چاقی مادر بد است، هم لاغری او
کمبود وزن شدید می‌تواند روی رشد جنین اثر داشته باشد چون جنین تمام انرژی و مواد معدنی خودش را از طریق جفت با صرف انرژی مادر کسب می‌کند. ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم در بارداری خانمی وزنش کم شود. مثلا در کشورهای آفریقایی به دلیل سؤتغذیه و لاغری بیش از حد مادر، جنین هم دچار سوءتغذیه و کاهش رشد داخل رحمی می‌شود.
در افراد چاق هم برعکس است؛ به این ترتیب که چاقی می‌تواند با فشار خون بارداری یا با دیابت بارداری همراه باشد که هردوی اینها به طور مستقیم و غیرمستقیم روی جنین اثر می گذارد. چاقی می‌تواند باعث افزایش قند خون در مادر و افزایش نفوذناپذیری سلول‌ها نسبت به انسولین شود که در خون مادر افزایش قند اتفاق می‌افتد و به جنین منتقل می‌شود و ابعاد جنین رشد زیادی خواهد کرد و در هنگام زایمان دردسرساز خواهد بود. اگر چاقی همراه دیابت قبل از بارداری باشد متاسفانه ممکن است اختلال در عروق ایجاد شود و این اختلال عروق می‌تواند خونرسانی را کاهش دهد و باعث کاهش رشد داخل رحمی جنین شود.
از طرف دیگر چاقی می‌تواند همراه با افزایش فشار خون بارداری باشد. حتی جدا شدن جفت و مرگ داخل رحمی جنین هم ممكن است اتفاق بیفتد و در موارد بسیاری مشاهده می‌شود که مجبوریم جنین را به طور زودرس به دلیل اختلال خونرسانی که به علت فشارخون مادر ایجاد شده  است خارج کنیم که عوارض زایمان زودرس و مشکلات ریوی ممکن است گریبانگیر بچه شود. در كل در هر دو صورت (در صورت کاهش وزن و افزایش وزن شدید) ما مشکلاتی را هنگام بارداری خواهیم داشت.
سزارین خانم‌ها با وزن بالا
خانم‌های خیلی چاق اغلب بچه‌های درشتی دارند. قطر عرضی لگن سربسته 10 سانتی‌متر است. اگر بچه سرش بیشتر از 10 سانتی‌متر باشد یا دور شکمش بزرگ‌تر از دور سرش باشد در حد 15درصد یا سر اصلا پایین نمی‌آید یا ممکن است سر پایین بیاید و ما دچار گیر افتادن شانه‌ها که جزء خطرناک‌ترین عوارض بارداری است شویم. اگر خانم چاقی بچه‌اش بزرگ باشد مسلما سزارینش می‌کنیم ولی اگر بچه در حد نرمال باشد مسلما زایمان طبیعی برایش بهتر است. رژیم غذایی که کمتر از 1800 کالری در روز برای خانم‌های باردار باشد مناسب نیست؛ در این صورت باید قطع شود و به حد 2000 کالری برسد.
چند كیلو اضافه وزن در بارداری مناسب است؟
معمولا کسی که قبل از بارداری نتوانسته وزن خودش را در حد تعادل نگه دارد در بارداری هم خیلی وقت‌ها موفق به کنترل دقیق وزنش نمی‌شود. اضافه وزن معمول یک خانم در طول بارداری را 9 تا 12 کیلوگرم می‌دانیم اما مسلما برای کسی که چاق است خوب کمتر باید وزن بگیرد؛ حتی در حد 6، 7 کیلو و حتی گاهی آنهایی که وزن خیلی بالایی دارند، مثلا نزدیک 100 كیلوگرم، اصلا اگر وزن نگیرند هم مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ برای اینکه به اندازه کافی ذخیره قند را درکبدشان دارند. فقط لازم است که مواد معدنی و ویتامین به اندازه کافی به آنها برسد. در کسانی که کمبود وزن دارند ترجیح  می‌دهیم حدود 12 تا 15 کیلوگرم افزایش وزن داشته باشند؛ در این صورت است که جنین می‌تواند انرژی لازم را از مادر بگیرد اما متاسفانه افزایش وزن های بسیار زیادی را در ایران می‌بینیم؛ مثلا مادری را شاهدیم كه در 20 هفته بارداری 20 کیلوگرم اضافه وزن پیدا كرده و این به دلیل فرهنگ اشتباه اطرافیان است که به مادر می‌گویند بخور، برای 2 نفر بخور؛ ولی فکر نمی‌کنند که کمیت مهم نیست و کیفیت مهم است.
اختلالات در باروری
درلاغری شدید زنان، میزانی از اختلالات در باروری مشاهده می‌شود اما کمتراست ولی در چاقی از هر جهت باعث کاهش باروری می‌شود؛ مثلا از یک جهت باعث بروز بیماری‌ای به اسم بیماری پلی‌کیستیک می‌شود که این بیماری پلی‌کیستیک از چند طریق مختلف منجر به نازایی می‌شود چون عدم تخمک‌گذاری را ایجاد می‌کند و دیده شده است در این افراد حتی نشستن جنین داخل رحم دچار مشکل است چون سطح هورمون مردانه در بدن اینها وجود دارد.
قرص  لاغری بخورند یا نه؟
اگر رژیم غذایی خانم‌های باردار درست باشد بیشتر قرص‌ها کمک می‌کند اما اگر قرص‌ها زیر نظر پزشک باشد و در مدت مناسب خانم‌ها وزن کم کنند و به طور شدید نباشد می‌تواند مفید باشد. متاسفانه قرص‌های گوناگونی در بازار است که مواد موجود در آنها اصلا مناسب حال هیچ کس نیست؛ اگر داروهای گیاهی باشد و مقداری باعث افزایش ترانزیت روده شده و طبق نظر پزشک باشد کمک‌کننده است.
کاهش وزن در کسانی که چاقی دارندحتی عدم تخمک‌گذاری‌شان را به تخمک‌گذاری مرتب و عدم باروری آنها را به باروری راحت تبدیل می‌کند.

منبع:.bartarinha.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: وزن مناسب یك خانم باردار چقدر است , بارداری , وزن خانم بارداری , زایمان , زنان , اختلالات در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مشکلات رایج و مهم در دوران بارداری

 

مشکلات رایج و مهم در دوران بارداری

 

کنترل وزن طی دوران بارداری همیشه کار آسانی نیست. اولین ماه های بارداری ممکن است طولانی به نظر بیاید خصوصاً زمانی که مشکلات گوارش هم به آن اضافه می‌شوند.

 

وزن و گوارش، مشکلات رایج دوران بارداری

 

برای مبارزه با تهوع و استفراغ ابتدای بارداری چه می‌توان کرد؟

 

تهوع و استفراغ به طور طبیعی و خود به خود در چهارمین ماه بارداری رفع می‌شوند. انتظار برای پایان این وضعیت بسیار ناخوشایند و در برخی موارد غیر قابل تحمل می‌شود. تهوع و استفراغ می‌تواند کمابیش تغذیۀ خانم حامله را طی دوران بارداری مختل کنند.

 

چه باید کرد؟

 

خوراک روزانه تان را به چندین وعده در روز تقسیم کنید: وعده های سه گانه را سبک کرده و آنها را توسط دو یا سه میان وعده در ظهر، بعد از ظهر و شب، تکمیل کنید.

به آهستگی بخورید و مدتی طولانی بجوید.

از خوردن خوراکی های چرب، ترش و یا ادویه دار اجتناب کنید.

پس از خوردن وعدۀ خوراکی، فوری نخوابید.

 

برای رفع یبوست طی دوران بارداری چه کار باید کرد؟

 

یبوست طی دوران بارداری می‌تواند نتیجۀ تغذیه ای ناکافی یا کمبود فیبر باشد. در اینجا چند توصیه برای شما داریم که با رعایت آنها می‌توانید از بروز یبوست پیشگیری کنید:

زیاد آب بنوشید (حداقل یک و نیم لیتر در روز). بهتر است آبی که می‌نوشید غنی از منیزیم باشد (بالای 50 میلی گرم در لیتر).

 

مصرف خوراکی های سرشار از فیبرتان را افزایش دهید، خوراکی هایی مانند: میوه ها و سبزیجات، نان کامل یا سبوسدار، و دیگر نشاسته های کامل (برنج، ماکارونی).

 

یک فعالیت مناسب جسمی روزانه را که عوارض جانبی نداشته باشد دنبال کنید: مثلاً در روز حداقل سی دقیقه پیاده روی کنید.

 

بدون نظر و اجازۀ پزشک تان از ملین ها استفاده نکنید.

 

مشکلات وزن طی دوران بارداری

 

تهوع، استفراغ و بالا آمدن اسیدها، علائم ابتدایی بارداری هستند که می‌توانند مانع از تغذیه درست و سالم شما بشوند.

 

بنابراین باید مراقب وزن تان طی دوران بارداری باشید و یک تا دو بار در ماه خودتان را وزن کنید.

اگر وزن اضافه نمی‌کنید و یا وزن کم کرده اید، حتماً موضوع را با پزشک تان مطرح کنید.

 

یا برعکس اگر خیلی وزن اضافه کرده اید، بازهم نظر پزشک تان را جویا شوید تا تغییرات ممکن وزنی و شیوۀ دنبال کردن آن را برای تان تشریح کند.

 

به طور متوسط، افزایش 12 کیلوگرم وزن برای داشتن یک بارداری سالم و زایمان بدون دردسر توصیه می‌شود، اگر این حد متوسط رعایت شود، بازگشت به وزن اولیه دشوار نخواهد بود.

همچنین باید دانست که طی اولین نیمۀ بارداری، افزایش وزن اندک است، چیزی حدود 4 تا 5 کیلوگرم خواهد بود، و در ماه های آینده این افزایش وزن قابل توجه تر می‌شود.

 

در تمام موارد، رژیم های لاغری هر چه که باشند، عوارض جانبی بسیاری طی دوران بارداری با خود به همراه خواهند داشت.

 

طی دوران بارداری حواستان به سویا و فیتوسترول ها باشد!

 

طی دوران بارداری، برخی عناصر ضروری اند. این عناصر عبارتند از: ویتامین B9 (فُلات)، کلسیم، ویتامین D، آهن و ید.

البته ممنوعیت هایی مثل الکل و دخانیات نیز وجود دارند، از خوردن برخی خوراکی ها هم یا باید به طور کلی اجتناب کرد یا با رعایت تعادل آنها را مورد مصرف قرار داد مثل جگر و فرآورده هایی که با جگر تهیه می‌شوند، کافئین و... .

دربارۀ سویا و فرآورده هایی که با آن تهیه می‌شود چه توصیه هایی می‌شود؟ سویا و فرآورده های مشتق از آن حاوی فیتو استروژن هستند، فیتو استروژن ها می‌توانند عوارض ناخوشایندی بر روی جنین همۀ موجودات داشته باشند. بناراین برای احتیاط، از خوردن سویا طی دوران بارداری خودداری کنید.

از مصرف مواد خوراکی هایی که حاوی سویا یا عصارۀ سویا هستند، اجتناب ورزید.

مصرف خوراکی هایی را که با سویا تهیه شده اند، محدود کنید.

مصرف مارگارین، ماست و دیگر نوشیدنی هایی لاکتوزی که سرشار از فیتوسترول هستند و برای افراد مبتلا به کلسترول بالای خون در نظر گرفته شده اند، به زنان باردار توصیه نمی‌شوند (حتی اگر مبتلا به کلسترول بالا هستند) زیرا خطرات مربوط به آنها هنوز ناشناخته است.

منبع: سیمرغ



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مشکلات رایج و مهم در دوران بارداری , بارداری , تهوع , استفراغ , یبوست , وزن دوران بارداری , زایمان , زنان زایمان ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

بیماری های مقاربتی در کمین زنان باردار

 



بیماری های مقاربتی,بیماری های مقاربتی زنان باردار

حداکثر اطلاعات بیشتر افراد از بیماری‌های مقاربتی این است که «این بیماری‌ها طی تبادل مایعات  جنسی یا خون میان همسران منتقل می‌شوند.» به دلیل پاره‌ای مسائل اطلاع‌رسانی کافی در این باره صورت نگرفته و بسیاری از مردم حقایق ساده را هم راجع به این بیماری‌ها نمی‌دانند

مثلا این‌که اغلب بیماری‌های مقاربتی تا به وضع حاد برسند، هیچ نشانه‌ای را بروز نمی‌دهند، این نوع بیماری‌ها در زنان شدت بیشتری دارد و ممکن است دستگاه تناسلی خانم را دچار مشکلات حاد از جمله بارداری خارج رحمی یا ناباروری کند و این‌كه بیماری‌های مقاربتی از مادر به جنین منتقل می‌شوند و این انتقال ممکن است در طول بارداری، هنگام زایمان یا بعد از تولد رخ دهد. نکته دیگر این‌که ابتلا به یکی از این بیماری‌ها فرد را نسبت به ابتلا به ایدز مستعد‌تر می كند و بسیاری مسائل دیگر که ندانستن آن‌ها می‌تواند افراد جامعه را مدت‌ها گرفتار كند. دکتر شیرین نیرومنش، استاد دانشگاه تهران اطلاعات مورد نیاز درباره این بیماری‌های را در اختیارتان قرار می‌دهد.

علائم این بیماری‌ها چه هستند؟

معمول‌ترین بیماری‌های مقاربتی علائم متعددی دارند که شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱.  کلامیدیا:

شایع‌ترین بیماری مقاربتی است و عامل باکتریایی دارد. این بیماری در ۸۰ درصد زنان و ۵۰ درصد مردان هیچ نشانه‌ای ندارد اما از علائم آن می‌توان به ترشحات زنانه یا مردانه و درد یا سوزش هنگام دفع ادرار اشاره كرد. بزرگ شدن گره‌‌های لنفاوی ناحیه کشاله ران از دیگر علائم این بیماری‌است. همسران می‌توانند طی هر نوع فعالیت جنسی این بیماری را به یکدیگر منتقل کنند و متاسفانه اگر خانمی درگیر این بیماری شود خطر بارداری خارج رحمی و نازایی برای او وجود دارد. این بیماری با آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود.

۲.  هرپس تناسلی:

یکی از انواع این ویروس سبب ایجاد تب‌خال در دهان می‌شود و دیگری زخم‌های تناسلی را پدید می‌آورد. این عفونت می‌تواند حین زایمان به فرزند منتقل شود. می‌توان با دارو از شدت عفونت کاست  اما رفع کامل آن ممکن نیست.

۳.  هپاتیت a، b، c و d :

هپاتیت b معمولا از تماس جنسی منتقل می‌شود و چشم‌ها و پوست بیمار را زرد می‌کند. بیمار مبتلا به هپاتیت bخارش، تب و خستگی دارد و شاید حالتی شبیه آنفلوآنزا در او تشخیص داده شود. گاهی بیماری تا حدی پیش می‌رود که عوارض سیروز کبدی و سرطان کبد را هم به دنبال دارد. نکته جالب در مورد هپاتیت این است که یا سیستم ایمنی بدن آن را سرکوب می‌کند یا بیماری تا یک عفونت مزمن پیش می‌رود. برای درمان هپاتیت لازم است از داروهای مخصوص استفاده شود. هپاتیت نیز با انجام آزمایش خون قابل تشخیص است.

۴.  سوزاک:

این بیماری سبب ترشحات زنانه و مردانه، درد هنگام دفع ادرار، بارداری خارج رحمی و ناباروری می‌شود اما می‌توان با آنتی‌بیوتیک آن را مهار کرد.

۵.  سفلیس:

اگر سفلیس خفیف باشد اغلب غیر قابل تشخیص است و زخم‌های ناشی از آن هم خود به خود از بین می‌روند اما در موارد شدید ممکن است عوارضی مانند بیماری‌هرپس داشته باشد که با آنتی بیوتیک درمان می‌شود.

۶.  ایدز:

این بیماری که طی مقاربت، انتقال خونی و از سرنگ مواد مخدر منتقل می‌شود، به محض ورود به بدن می‌‌تواند از همین روش دیگران را هم آلوده کند. از علائم ایدز خستگی، تعریق شبانه، تب و لرز مداوم بیش از چند هفته، سردرد، سرفه و.... را می‌توان ذکر كرد. متاسفانه باید گفت هنوز درمانی برای این بیماری کشف نشده است. تشخیص ایدز طی آزمایش خون در صورتی که مدتی از ابتلا گذشته باشد، ممکن است.

۷.  زگیل تناسلی:

ویروس این بیماری برجستگی‌هایی را در ناحیه تناسلی یا مقعد ایجاد می‌کند که به روش دارو درمانی یا انجماد رفع می‌شوند. انواع خطرناک این ویروس دهانه رحم را دچار تغییراتی می‌کند و در ‌‌نهایت مسبب سرطان دهانه رحم می‌شود.

۸.  شپش تناسلی:

حشراتی که میان موهای زائد ناحیه تناسلی رشد می‌کنند و سبب خارش ناحیه می‌شوند. این حشرات از ارتباط زناشویی یا وسایل شخصی آلوده منتقل می‌شوند. برای رفع آن‌ها باید ناحیه را کاملا پاکیزه نگه داشت و داروهای موضعی ضد شپش را مصرف کرد.

۹.  گال:

یک عفونت مسری است که با داروهای خوراکی و موضعی درمان می‌شود.

تشخیص بیماری‌های مقاربتی

برخی از این بیماری‌ها با معاینه در مطب قابل تشخیص‌اند و گروهی دیگر نیازمند آزمایش‌های خون یا ترشحات خانم یا آقا هستند. نتیجه این آزمایش‌ها هم بسته به نوع آزمایش زمان‌های مختلفی را می‌طلبد.

روش‌های درمان بیماری‌های مقاربتی

بیشتر این بیماری‌ها را می‌توان با آنتی‌بیوتیک خوراکی یا تزریقی و همچنین داروهای موضعی درمان کرد اما برخی از آن‌ها مانند ایدز تنها می‌توانند مهار شوند و رفع کامل آن‌ها توسط هیچ روشی تا امروز مقدور نبوده است.

پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی

بهترین راه پیشگیری از این بیماری‌ها استفاده از کاندوم است زیرا این پوشش اجازه نمی‌دهد مایعات جنسی به بدن همسر منتقل شوند.

بایدآموزه‌های دین مبین اسلام و  فرهنگ اصیلی که بر کشورمان حاکم است را ستود زیرا تعدد شریک جنسی عامل اصلی انتقال این بیماری‌هاست. پس رعایت اصول اخلاقی هم یکی از روش‌های پیشگیری است. در آمارها مشاهده می‌شود افرادی که از چهارچوب خانواده فرا‌تر نمی‌روند و قبل از ازدواج رابطه‌ای نداشته‌اند، به میزان بسیار کمتری به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.

بعد از اطلاع از ابتلای همسر چه برخوردی داشته باشیم؟

قبل از هرگونه اقدام یا صحبتی آرامش خود را حفظ کنید و اگر در این مورد ضعف دارید حتما از پزشک معالج و یک مشاور با تجربه کمک بگیرید. این دو نفر روش‌های پیشگیری از انتقال بیماری همسرتان به شما را برای‌تان توضیح می‌دهند. مثلا بسته به نوع بیماری می‌توان از واکسن‌های موجود استفاده کرد. حتی اگر درمان‌تان را هم شروع کرده‌اید باز هم باید از کاندوم استفاده کنید تا تماس‌ها عفونت را بیشتر انتقال ندهند. این موارد را هم رعایت کنید:

تا هر زمان که پزشک دستور می‌دهد، درمان را ادامه دهید.

هرگز بیماری‌تان را از همسرتان مخفی نکنید. اگر متارکه کرده‌اید همسر جدیدتان باید حتما این موضوع را بداند.

آزمایش‌های تجویزی را دقیق و طبق دستورات پزشک و آزمایشگاه انجام دهید تا درصد خطا به حداقل برسد.

 

منبع:shahrzadpress.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بیماری های مقاربتی در کمین زنان باردار , بارداری , زنان و زایمان , مقاربت , بیماری های مقاربتی , هپاتیت , هپاتیتc , هپاتیتd , هپاتیتa , هپاتیتb , سوزاک , سفلیس , ایدز ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

چگونه براي موفقيت مسايل را تغيير دهيم؟

اما واقعا چه چيزهايي را در زندگي بايد بپذيريم و چه مسايلي را بايد تغيير دهيم تا بتوانيم عمري طولاني داشته و از زندگي لذت ببريم؟چه مسايلي را مي‌توان تغيير داد؟

 

از جمله بيماري‌هاي شايع به ويژه در دوران سالمندي، ناراحتي‌هاي قلبي عروقي، سکته قلبي، مغزي، پوکي‌استخوان، شکستگي، زوال عقل، افسردگي و برخي سرطان‌‌هاست. مهم‌ترين عوامل فردي دخيل در سلامت و طول عمر، وراثت است.ما از ژن‌هاي خود نمي‌توانيم فرار کنيم اما با تغيير دادن روش زندگي مي‌توانيم احتمال بروز برخي از آنها را کاهش دهيم. تحقيقاتي که روي مردم ساکن در جزيره اوکيناوا صورت گرفته نشان مي‌دهد، احتمال رسيدن سالمندان اين منطقه به 100 سالگي بالا و احتمال بروز ناراحتي‌هايي نظير بيماري‌هايي قلبي عروقي، انواع سرطان‌ها و ناراحتي‌هاي روحي رواني بسيار پايين است و دليل آن هم رژيم غذايي متعادل و کم‌چرب، ورزش، کاهش استرس به کمک مديتيشن و دعاست که مي‌تواند روند پيري را به تعويق بيندازد. انسان‌ها موجوداتي «بيو-رواني- اجتماعي»‌اند. نيازهاي ما تنها در مسايل فيزيکي، بيوشيميايي و تغذيه‌اي خلاصه نشده است.

 

ما جنبه اجتماعي و معنوي هم داريم. اگر نيازهاي اجتماعي معنوي يا روحي‌مان را ناديده بگيريم به سلامت جسمي ما هم آسيب مي‌رسد.ما با تغيير دادن نوع تفکر و مسايلي که به آنها فکر مي‌کنيم مي‌توانيم تغييرات عظيمي در بيوشيمي مغزمان ايجاد کنيم و ميزان سروتونين را افزايش داده و افسردگي را کاهش دهيم.

 

به کمک فعاليت‌هاي فيزيکي مي‌توانيم از بروز ناراحتي‌هاي قلبي عروقي جلوگيري کنيم و با توجه به ميزان کلسترول خون جلوي سکته‌هاي مغزي را بگيريم. هر چه از مغز بيشتر استفاده کنيم از اين ارگان حياتي بهتر محافظت کرده‌ايم. کساني که از مغرشان کار بيشتري مي‌کشند، کمتر به زوال عقل مبتلا مي‌شوند و در نهايت تحقيقات بي‌شماري نشان داده، دعا مي‌تواند سلامت را به بيماران بازگرداند.

 

 

6 ابزار مهم براي رسيدن به خوشبختي

 

1) ورزش 30 دقيقه ورزش 3 يا 4 مرتبه در هفته مي‌تواند در سلامت جسمي بسيار نقش مهمي  ايفا کند. تحقيقات اخير نشان داده است احتمال ابتلا به ناراحتي‌هاي قلبي در زناني که کمتر از يک ساعت در هفته پياده‌روي مي‌کنند، پايين‌تر از احتمال بروز آن در زناني است که اصلا ورزش نمي‌کنند. انجام فعاليت‌هاي بدني مي‌تواند از بروز پوکي استخوان جلوگيري کرده و حتي به بهبود آن کمک کند و در عين حال که از شکستگي استخوان‌ها در سالمندي پيشگيري مي‌کند، احساس سلامت را به فرد بازمي‌گرداند.

 

2) تغذيه و وزنتنها راه سالم ماندن انسان دانه بر چيدن است نه پرخوري کردن. مصرف وعده‌هاي  غذايي کم به همراه ميوه و سبزي زياد مي‌تواند به سالم بودن‌مان کمک کند. اسيدهاي چرب امگا 3 که در ماهي و روغن آن وجود دارد و فلاونوييدها که در ميوه و سبزي موجود است، مي‌تواند از بروز ناراحتي‌هاي قلبي و انواع سرطان‌ها بکاهد. نيازهاي متابوليک انسان با افزايش سن کاهش مي‌يابد، پس ضروري است که در دوران سالمندي ميزان کالري دريافتي را کاهش ‌دهيم. با مصرف بيشتر سوپ و کمتر دسر مي‌توانيم وزن خود را کاهش دهيم و با کمک عادات خوب غذايي از چاق شدن پيشگيري کنيم.

 

3) روابط اجتماعيبهترين راه براي سالم بودن تلاش براي داشتن يک رابطه صميمي است. پس  براي برقراري يک رابطه با فردي که به او علاقه داريد، تلاش کنيد.فردي که به او اعتماد داريد و مي‌توانيد غم و شادي خود را با او شريک شويد.مطالب زيبا و جالب بخوانيد و بشنويد. براي هم داستان‌هاي خنده‌دار تعريف کنيد و حداقل يک بار در روز با هم بخنديد.

 

4) دعا و مديتيشنبه محيطي آرام و دوست‌داشتني برويد. نفس عميق بکشيد و به هيچ‌چيز فکر  نکنيد.از خودتان راضي باشيد.اگر هنوز موفق نشده‌ايد بفهميد چرا متولد شده‌ايد و روي زمين چه مي‌کنيد، با افراد دانا صحبت کنيد يا قرآن بخوانيد. به گروهي از افراد بپيونديد که در رابطه با اعتقاداتشان صحبت مي‌کنند. به اين ترتيب به اهميت دعا ونيايش پي خواهيد برد.

 

5) رهايي از استرس گرچه داشتن مقداري استرس در زندگي ضروري است اما استرس زياد و  دايمي مي‌تواند نابود کننده باشد.هميشه بايد حد تعادل را نگه داشت.زندگي مثل يک کيک بزرگ است که حتي اگر چهره‌اي جديد داشته باشد يا مزه‌اي تازه به هر حال شيرين است و مي‌توانيد از آن لذت ببريد.

 

6) ترک سيگاراگر داريد سعي مي‌کنيد تمامي اين موارد را رعايت کنيد تا در کمال سلامت عمري طولاني داشته باشيد، سيگار را هم کنار بگذاريد. 244ساعت پس از ترک سيگار، احتمال بروز ناراحتي‌هاي قلبي عروقي کاهش شديد پيدا مي‌کند و بار ديگر که به پزشک مراجعه کنيد، متوجه مي‌شويد فشارخون، ميزان کلسترول و تري‌گليسيريد در وضعيت طبيعي است. اگر الکل مصرف مي‌کنيد آن را کنار بگذاريد تا انواع سرطان‌ها از شما فاصله بگيرند.وقتي استرس، سيگار و الکل را از خود دور کرده و به ورزش، تغذيه درست ونيايش و روابط اجتماعي روي آوريد، مملو از انرژي شده و از زندگي و ساعات عمرتان لذت خواهيد برد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: چگونه براي موفقيت مسايل را تغيير دهيم , موفقیت , روانشناسی , روان درومانی , روانشناسی رفتار , ابزار خوشبختی , استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

بارداری ناخواسته غافلگیرتان نکند!

 

 

بارداری ناخواسته غافلگیرتان نکند

 

این روزها توجه مردم چه خانم‌ها و چه آقایان به ابعاد مختلف سلامت‌شان بیشتر شده است و سعی دارند كیفیت زندگی خود را بالا ببرند بنابراین با برنامه‌ای كه برای زندگی‌شان تنظیم می‌كنند انتظار غافلگیرشدن از بارداری ناخواسته را ندارند...

 

استفاده از کاندوم؛ تنها روشی است كه هم از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌كند و هم مانع انتقال عفونت‌های مقاربتی می‌شود.

باورهای نادرستی در مورد روش‌های مختلف از جمله استفاده از قرص و آی‌یودی وجود دارد و برخی باوجود همه تلاش ما مبنی بر نادرست خواندن این باورها هنوز به آنها اعتقاد دارند؛ باورهایی مانند قرص نازایی می‌آورد! آی‌یودی باعث عفونت می‌شود!

و بسیاری باورهای دیگر خوشبختانه این باورها درمورد استفاده از كاندوم وجود ندارد و همه می‌دانند كاندوم تاثیر و تداخل عملی یا هیچ دارویی كه مصرف می‌كنند با بیماری‌ای كه به آن مبتلا هستند ندارد. به همین دلیل مشاركت آقایان در بحث سلامت باروری و خانواده بیشتر شده است. مساله دیگری هم كه در مورد كاندوم شایان ذكر است، عدم محدودیت برای استفاده از این روش است. از آنجا كه این محصول دارویی نیست، می‌توان آن را از هر فروشگاه لوازم بهداشتی یا حتی سوپرماركت‌های بزرگ خریداری كرد. برای استفاده از آن لازم نیست هیچ معاینه و بررسی‌ای توسط پزشك انجام شود و هرگز عارضه‌ای در اثر استفاده از آن گزارش نشده است. درصد بسیار اندكی كه به دلیل حساسیت به لاتكس كاندوم دچار خارش و قرمزی اندام تناسلی می‌شده‌اند نیز امروزه می‌توانند از محصولات دیگر كاندوم كه به بازار آمده است استفاده كنند. انواع مختلف كاندوم در سیستم ارائه خدمات دولتی وخصوصی در دسترس همگان وجود دارد.

انواع کاندوم

تمامی این كاندوم‌ها كه با اسانس‌ها، بوها و رنگ‌های خاص و متنوع در بازار هستند، چه انواع خاردار و چه نوع خط‌دار و... از نظر اثربخشی یكسان‌اند. این تنوع فوق‌العاده فقط برای جلب رضایت انواع سلیقه‌هاست. ممكن است نوع خاردار با سلیقه یك زوج سازگار باشد اما از نظر دیگری خوشایند نباشد.

اثربخشی كاندوم در صورت استفاده صحیح 97 درصد است. رنگ، بو، اسانس و دیگر خصوصیاتی كه شركت‌های واردكننده كاندوم یا تولیدكننده‌های داخلی برای تبلیغ ذكر می‌كنند دلیلی بر اثربخشی بهتر نیست. كاندوم‌هایی كه از خارج وارد می‌شوند در آزمایشگاه غذا و داروی وزارت بهداشت بررسی می‌شود و اگر كیفیت و استاندارد بودن آنها مورد تایید قرار گرفت، وارد بازار خواهند شد.

شناسایی کاندوم استاندارد

بسیاری از مردم تصور می‌كنند جنس كاندوم از لاستیك یا پلاستیك است و می‌گویند یك تكه پلاستیك چرا اینقدر گران است؟ شاید لازم باشد برای درك این موضوع كه جنس كاندوم از لاتكس است یك آزمایش انجام دهند. یك نایلون را در گوشه حیاط خانه رها كنید، بعد از مدتی خواهید دید این كیسه پلاستیكی كثیف می‌شود و خاك می‌گیرد اما همچنان وجود دارد اما اگر لاتكس (كاندوم) را حتی در بسته خودش كه تمیز است گوشه حیاط بگذارید پس از مدتی وقتی در آن را باز می‌كنید، می‌بینید اثری از آن وجود ندارد و پودری شده است.

این آزمایش به شما نشان می‌دهد شرایط مراقبت و نگهداری از كاندوم چقدر حساس است و نباید آن را در جای گرم و در معرض نور آفتاب قرار دهید. وقتی شما یك كاندوم را خریداری می‌كنید لازم است حتما به علامت استاندارد روی آن توجه كنید. كاندوم شما چه در بسته‌های 3 تایی باشد، چه 12 تایی و چه 144 تایی باید روی هر بسته علامت استاندارد داشته باشد و تاریخ انقضا روی هر بسته به طور مجزا حك شده باشد. اگر تاریخ انقضا روی جعبه كاندوم باشد ولی روی هر بسته تكی این تاریخ نباشد آن را استفاده نكنید و دور بیندازید چون به سلامت و استانداردبودن آن باید شك كرد. دقت كنید تاریخ روی جعبه و روی هر بسته تكی كاندوم یكسان باشد، در غیر این صورت هم به استانداردبودنش شك كنید.

نكته بعدی این است كه چون در كشور ما آب و هوای متنوع وجود دارد و در مناطقی با هوای گرم و خشك، آفتاب شدید، رطوبت بالا و شرجی فراوان كاندوم خراب می‌شود، لازم است وقتی كاندوم را می‌خرید و باز می‌كنید به ظاهر آن و به ویژه تاریخ تولیدش دقت كنید تا مطمئن شوید سالم است. سعی كنید كاندومی را بخرید كه خیلی از تاریخ تولیدش نگذشته باشد، مثلا كاندومی كه 4 یا 5 سال تاریخ مصرف دارد و درموقع خرید می‌بینید روی بسته‌اش نوشته 2007 تا 2012 و یك سال دیگر به انقضای آن مانده است، نخرید چون این دغدغه را ایجاد میکند كه در طول 3 یا 4 سال گذشته در چه شرایطی نگهداری شده آیا در انباری گرم بوده یا در شهری با رطوبت بالا پس سعی كنید كاندومی بخرید كه تاریخ مصرف‌دار باشد به ویژه اگر عادت دارید بسته‌هایی با تعداد بالا خریداری كنید.

نگهداری کاندوم

كاندوم را نباید نزدیك بخاری یا شوفاژ گذاشت. اگر كمد یا كشوی شما چسبیده به شوفاژ باشد یا اگر قفسه شیشه‌ای دارید كه نور لامپ فلورسنت مهتابی به آن مستقیم می‌تابد نباید كاندوم را در آن قرار دهید. دقت كنید كاندوم در كشوی بغل تختی یا كمدی باشد كه كنار پنجره نباشد و آفتاب، گرما و نور به آن نرسد زیرا در این صورت حتی اگر در جعبه‌اش هم باشد فاسد می‌شود. ضمنا لزومی ندارد كاندوم را در یخچال بگذارید. كافی است تاریخ داشته باشد و در شرایط طبیعی اتاق درون جعبه‌اش نگهداری شود.

نحوه استفاده کاندوم

كاندوم را با دست باز كنید، نه با قیچی سپس با كناره‌های انگشت فویل را بگیرید و كاندوم را بردارید. دقت كنید ناخن‌تان یا انگشتر و حلقه شما می‌تواند آسیب‌رسان باشد و لاتكس حساس را پاره كند. پس از استفاده هم حتما آن را گره بزنید یا در دستمال كاغذی بپیچانید و به صورت بهداشتی دفع كنید. یادتان باشد وقتی كاندوم را باز می‌كنید نباید پودری باشد، حالت روغنی و چربی ملایم و حالت كششی آن نشانه سلامت كاندوم است. اگر حس كردید خشك است و شكننده، اصلا ریسك نكنید و حتی اگر تاریخ مصرف داشت آن را دور بیندازید. چرا كه سلامت‌تان را به خطر می‌اندازد و انتقال عفونت هم محتمل است و یا به بارداری ناخواسته‌ای تن خواهید داد كه خوشایند نخواهد بود.

کاندوم‌های خاص

نوع خیلی نازك «اولتراتین» كاندوم در بازار وجود دارد كه همه مشخصات نگهداری صحیح و اصول باز كردن و استفاده را باید برای آن رعایت كرد. این محصول كمی گران‌تر است اما خیلی نازك است و برای كسانی كه متقاضی آن هستند، مطلوب گزارش شده است. اگر این كاندوم نازك در اثر تماس با ناخن یا فلز انگشتری شما پاره شد حتما دقت كنید روش اورژانس پیشگیری از بارداری را اجرا كنید. منظورم استفاده از قرص لوونورژسترول است كه حداكثر تا 120 ساعت فرصت دارید با استفاده از آن مانع بارداری شوید. تاكید می‌كنم هر چه زودتر در صورت نیاز، از این روش استفاده كنید چون ساعت اول بهتر از ساعت دوم است.

در موارد حساسیت به لاتکس باید از کاندوم‌هایی از جنس پلی‌یورتان استفاده کرد كه هم مقاوم‌تر است و هم دیرتر پاره می‌شود. این کاندوم ها هنوز در ایران ساخته نمی‌شود ولی به بازار وارد می‌شود و در دسترس است. هیچ حساسیتی نمی‌دهد و برای افراد معدودی كه به لاتكس حساسند مناسب است.

منبع : salamat.ir



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بارداری ناخواسته غافلگیرتان نکند , بارداری , بارداری ناگهانی , کاندوم , بارداری و زایمان , زنان و زایمان , زایمان , لاتکس , اورژانس ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

زوج هایی که می خواهند پدر و مادر شوند!

 

 

زوج هایی که می خواهند پدر و مادر شوند

 

خواندن این مقاله را به زوجهایی که می خواهند به تازگی پدر و مادر شوند،توصیه می کنیم.بهترین فصل باروری برای مردها بهار و تابستان و برای خانم‌ها پاییز و زمستان می‌باشد.

تحقیقات انجام شده در چین،تایید می‌کند که تولید اسپرم در بهار و تابستان نسبت به دیگر فصل‌های سال بسیار بیشتر و حرکت آن سریعتر میباشد.بر عکس آن،تخمدان‌ها در پاییز و زمستان فعال‌تر می‌شوند و تخمک‌های بیشتری تولید میکند

یک احتمال این است که چون مردها در ماه‌های بهار و تابستان ازلحاظ فیزیکی فعال‌ترند،عملکرد‌های در پاسخ به آن افزایش می‌یابد؛و برای خانم‌ها،چون پیدایش تخمک‌گزاری معمولا در یک دمای پایین صورت می‌گیرد،به طور حتم،تخمک‌گزاری در فصل‌های سرد پاییز و زمستان بیشتر صورت می‌پذیرد و احتمال بارداری بیشتر است.

دانستنیها:

* دمای بسیار بالا در سرعت باروری تاثیر مثبت ندارد.دریافته‌اند که وقتی دمای محیط بسیار بالا و هوا بسیار گرم باشد همچنین درجه بدن بالاتر از ۳۷ درجه سانتیگراد باشد،به نظر می‌رسد که در عملکرد برای مردان،افتی ایجاد می‌شود و تاخیری هم در بلوغ تخمک‌ها در زنان مشاهده میشود.

* غذای زنده به شما زندگی تازه می‌بخشد،مادر طبیعت به ما خوراکی‌هایی را که به طور طبیعی در بالا رفتن درصد باروری نقش دارند،ارائه میدهد.طب قدیمی چینی،خوراکی‌های بخصوصی را معرفی می‌کند که دارای ارزش ویژه در افزایش موفقیت در بارداری میباشند.

این غذاها که پتانسیل بالا برای شروع یک زندگی جدید را ایجاد می‌کند شامل:تخم‌مرغ،انواع آجیل‌ها،دانه‌ها،حبوبات و توت‌ها می‌باشند.استفاده از تمامی اینها باعث افزایش انرژی بدن می‌شود.جای تعجب نیست که دانش مدرن اینها را بعنوان گروهی تأیید کرده است.

اینها غذاهای کاملی هستند که دارای اسیدهای آمینه ضروری می‌باشند و به تشکیل واحد ساختمانی پروتئین کمک می‌کنند.اینها همچنین دارای مقدار فراوانی اسیدهای چرب ضروری می‌باشند که برای سلامت هورمونها لازم هستند،و سرشار از آنتی‌اکسیدانها هستند که از زوال و پیری زودرس جلوگیری می‌کنند

 

بالا بردن درصد بارداری

در اینجا راهکارهایی در جهت کمک به زنانی که میخواهند باردار شوند ارایه می‌دهیم:

۱- بعضی شواهد نشان میدهد که بعضی از زنان در هنگام دوره ماهانه و تخمک‌گذاری دارای  استرس شدید هستند که این استرس باعث افزایش افسردگی و پایین آمدن احتمال باروری میباشد.

۲- فعالیت و کار بیرون از خانه و روزانه مانعی ندارد ولی در شب تمامی چراغ‌ها در جهت داشتن  یک خواب خوب باید خاموش باشد.به این معنی که حداقل هشت ساعت خواب راحت پیشنهاد می‌شود و دیرتر از ساعت ۱۱ به رختخواب نرود.

۳- مورد دیگر اینکه زن باید دمای بدنش را پایین نگه دارد تا باعث بالغ شدن تخمک و پیدایش آن در تخمدان شود.

۴- فعالیت متعادل مانعی برای باروری نیست اما کارهای فیزیکی سخت در خارج از خانه حقیقتاً  مانع بارداری می‌شود.

۵- با استفاده از MEDITATION و tai chiاز بروز استرس و راهیابی آن در وجودتان جلوگیری کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: زوج هایی که می خواهند پدر و مادر شوند , زوج , زناشویی , حاملگی , بارداری , زنان , زنان و زایمان , زایمان ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

یادبودی از آلبرت انیشتین همراه با تصاویر

یادبودی از آلبرت انیشتین همراه با تصاویر

 

جملاتی از آلبرت انیشتین:

 

* اگر انسان‌ها در طول عمر خویش فعالیت مغزشان به اندازه یك میلیونیوم معده‌شان بود، اكنون كره زمین تعریف دیگری داشت.

 

* اگر واقعیات با نظریات هماهنگی ندارند، واقعیت‌ها را تغییر بده.

 

* تا زمانی كه حتی یك كودك ناخرسند روی زمین وجود دارد، هیچ كشف و پیشرفت جدی برای بشر وجود نخواهد داشت.

 

* تخیل مهمتر از دانش است.علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر می‌گیرد.

 

* سعی نكن انسان موفقی باشی، بلكه سعی كن انسان ارزشمندی باشی.

 

* سخت‌ترین كار در دنیا درك فلسفهٔ مالیات بر درآمد است.

 

* سه قدرت بر جهان حكومت می‌كند:۱-ترس ۲-حرص ۳-حماقت.

 

* علم زیباست وقتی هزینهٔ گذران زندگی از آن تامین نشود.

 

* متوجه هستید كه تلگراف سیمی به‌نوعی یك گربهٔ بسیار بسیار درازی است كه وقتی دم‌اش را در نیویورك می‌كشید، سرش در لوس‌آنجلس میومیو می‌كند. این را می‌فهمید؟ و رادیو هم دقیقاً به همین شكل كار می‌كند؛ شما پیام‌هایی را از اینجا می‌فرستید و آنها در جایی دیگر دریافتشان می‌كنند. تنها تفاوت در این است كه دیگر گربه‌ای وجود ندارد.

 

* مسائلی كه بدلیل سطح فعلی تفكر ما بوجود می‌آیند، نمی‌توانند با همان سطح تفكر حل گردند.

 

* من با شهرت بیشتر و بیشتر احمق شدم.البته این یك پدیدهٔ نسبی است.

 

* مهم آن است كه هرگز از پرسش باز نه‌ایستیم.

 

* هیچ كاری برای انسان سخت‌تر از فكركردن نیست.

 

* دین بدون علم كور است و علم بدون دین لنگ است.

 

* در دنیا خط مستقیم وجود ندارد و تمام خطوط بدون استثنا منحنی و دایره وار است و اگر این خط كوچكی كه در نظرما مستقیم جلوه میكند در فضا امتداد یابد خواهیم دید كه منحنی است.

 

* به آینده نمی‌اندیشم چون به زودی فرا خواهد رسید.

 

* به‌سختی میتوان در بین مغزهای متفكر جهان كسی را یافت كه دارای یك‌نوع احساس مذهبی مخصوص به‌خود نباشد، این مذهب با مذهب یك شخص عادی فرق دارد.

 

* خدا، شیر یا خط؟ نمی‌كند.

 

* نگران مشكلاتی كه در ریاضی دارید نباشید. به شما اطمینان می‌دهم كه مشكلات من در این زمینه عظیم‌تر است.

 

* همزمان با گسترش دایرهٔ دانش ما، تاریكی‌ای كه این دایره را احاطه می‌كند نیز گسترده می‌شود.

 

* یك فرد باهوش یك مسئله را حل می‌كند اما یك فرد خردمند از رودررو شدن با آن دوری می‌كند.

 

* در دنیایی كه دیوارها و دروازه‌ها وجود ندارند چه احتیاجی به پنجره و نرده است؟

 

* از وقتی كه ریاضی‌دانان از سرو كول «نظریه نسبیت بالارفته‌اند، دیگر خودم هم از آن سر در نمی‌آورم.

 

* دوچیز بی‌پایان هستند: اول كیهان، دوم نادانی بشر، در مورد اول زیاد مطمئن نیستم.

 

* من نمیدانم انسان‌ها با چه اسلحه‌ای در جنگ جهانی سوم با یك‌دیگر خواهند جنگید، اما در جنگ جهانی چهارم، سلاح آنها سنگ و چوب و چماق خواهد بود.
 

 


 

 

 

یادبودی از آلبرت انیشتین همراه با تصاویر

 


انیشتین در 4 سالگی
 

 


 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: یادبودی از آلبرت انیشتین همراه با تصاویر , تصاویر , مطالب جالب و خواندنی , مطالب , انیشتن , آلبرت , آلبرت انیشتن , موسیقی , چارلی چاپین ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

روش خنده دار یک چوپان برای کنترل گوسفندانش !

مجموعه : مطالب پربازدید

روش خنده دار یک چوپان برای کنترل گوسفندانش !

 
 
یک گله‌دار چینی برای آنکه بتواند، گله گوسفندانش را کنترل کند، از پوستر و تصاویر گرگ استفاده می‌کند.«دو هبینگ» یک کشاورز و گله‌دار چینی است که به دلیل نداشتن سگ گله، از روش جدید و نوآورانه‌ای برای کنترل گله گوسفندانش استفاده می‌کند.

این کشاورز و گله‌دار به خبرگزاری‌های محلی چین گفت که از پوستر و تصاویر گرگ‌ها استفاده می‌کند، تا بتواند گله گوسفندانش را در مسیر درست هدایت کرده و از منحرف شدن آن‌ها جلوگیری کند.

این در حالیست که این کشاورز می‌گوید، برای اولین بار است که می‌بیند گله گوسفندان با دیدن یک تصویر یا پوستر راه درست را می‌روند.

وی می‌گوید: مردم از این‌که می‌بینند من به جای سگ گله، از پوستر گرگ استفاده می‌کنم به من می‌خندند، اما پوستر و تصویر گرگ بهتر از سگ گله عمل می‌کند.

علاوه بر این هنگامی ‌که از سگ گله استفاده می‌کردم، گوسفندانم بیشتر در خطر بودند و یا گم می‌شدند، اما از زمانی ‌که از پوستر و تصاویر گرگ استفاده می‌کنم، برای هیچیک از گوسفندانم اتفاقی نیفتاده‌ است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: روش خنده دار یک چوپان برای کنترل گوسفندانش , گوسفند , روش , کنترل , گله دار , کشاورز , سگ , گرگ ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1395 | نظرات ()