نوشته شده توسط : webomomi120

درمان استمناء به روش طب سنتی

مجموعه: روانشناسی

درمان استمناء به روش طب سنتی

 

خود ارضایی متاسفانه به دلیل برخی از عوامل امروز جامعه ما ، گریبانگیر بسیاری از جوانان است.بعضی ها خجالت می کشند یا خلاف حیا می دانند که از درمان این بیماری صحبت کنند ؛ البته این نظرات اگر قالب شود پیامد های وحشتناکی از جمله بی دفاع ماندن جوانان نسبت به این بیماری که روانی هم هست و ندانستن خلاف شرع بودن آن خواهد داشت.

 

ما این جا به بررسی درمان آن از نظر طب سنتی خواهیم پرداخت.

ذکر این نکته ضروری است که اصل در درمان این بیماری ، شناخت کافی از آن و پیامدهای آن است و نیاز به کار روان شناسی دارد

ریشه اصلی استمناء یا خود ارضایی، ریشه ذهنی است و به اعصاب و روان فرد بیمار مربوط می باشد. با توجه به این که تعدادی زیادی از افراد سایت ها، درخواست ارایه روشی جهت ترک عادت استمناء و درمان عوارض آن از جمله زود انزالی را داشتند، در ذیل نسخه ای از منابع طب سنتی در این خصوص ارایه می گردد تا ان شاء الله جهت جلوگیری از انجام این عمل و همچنین رفع علایم و عوارض حاصله، دستورات ذیل موثر واقع گردد:

دم کرده شماره 1) مرزنجوش، سنبل الطیب، گل گاوزبان و بادرنج بویه به نسبت مساوی در قوری ریخته و آب جوش روی آن بریزید و بگذارید تا کامل دم بکشد.

دم کرده شماره 2) افتیمون را در قوری ریخته و آب جوش روی آن بریزید و بگذارید تا به آرامی و خیلی آهسته به طور کامل دم بکشد.

دم کرده شماره 3) استخدوس را در قوری ریخته و آب جوش روی آن بریزید و بگذارید تا به طور کامل دم بکشد.

طرز مصرف:

الف) سه هفته اول: صبح و عصر یک استکان، دم کرده شماره (1)

ب) هفته چهارم و پنجم:

- صبح و عصر یک استکان، دم کرده شماره (1)

- روزی یک فنجان نیز دم کرده شماره (2)

ج) هفته ششم به بعد:

- صبح و عصر یک استکان، دم کرده شماره (1)

 

- روزی یک فنجان دم کرده شماره (2)

 

- روزی یک فنجان نیز دم کرده شماره (3)

 

 

با انجام دستور بند (ج) و مصرف سه دم کرده مربوطه، بعد از این که علایم بیماری کمتر شد، می توانید مصرف دم کرده ها را کمتر نمایید، ولی حداقل برای سه ماه این نسخه را انجام دهید.

 

منبع: ravazadeh.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: درمان استمناء به روش طب سنتی , خودارضایی , استمنا , روانشناسی , زودانزالی , مشاوزه خانواده , طب سنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

 

                        

  در زمان کشف خیانت یکی از والدین باز هم می‌توانید رابطه‌تان را با آنها حفظ کنید‎

 

کشف اینکه یکی از والدینتان به دیگری خیانت کرده است یا می‌کند، کشف وحشتناکی است. این کشف حتی رابطه شما با آنها را هم برایتان زیر سوال می‌برد و ممکن است احساس کنید صمیمیت چندانی با آنها ندارید یا حتی عصبانی شوید. بااین حال آنها هنوز والدین شما هستند و باز هم می‌توانید رابطه‌تان را با آنها حفظ کنید. خیلی مهم است که با روش‌هایی درست احساساتتان را تطبیق دهید، با والدینتان صحبت کنید و مرز تعیین کنید. در آخر شاید بتوانید رابطه‌تان با آنها را ترمیم کنید.

 

قدم اول: کنار آمدن با احساساتتان 

۱. با یک دوست قابل‌اعتماد صحبت کنید. کسی را پیدا کنید که مستقیماً با این جریان در ارتباط نباشد، به همین دلیل بهتر است آن فرد خواهر و برادر یا از اقوامتان نباشد. یک دوست خوب شما را بخاطر احساساتتان قضاوت نخواهد کرد و با اطلاعاتی که به او می‌دهید کمکتان می‌کند وضعیت را ارزیابی کنید.

 

۲. نزد مشاور بروید. در چنین شرایطی احساسات متفاوتی از خشم تا ناراحتی به سراغ شما خواهد آمد. حرف زدن با یک متخصص روانشناس که در زمینه مشاوره تجربه داشته باشد خیلی خوب است چون ممکن است موضوع را از دیدی به شما نشان دهد که خودتان متوجه آن نبودید. این فرد همچنین والدین شما را هم بخاطر رفتارشان قضاوت نمی‌کند و رویکردی منتقدانه خواهد داشت.

 

۳. احساساتتان را در دفتری یادداشت کنید. نوشتن راه بسیار خوبی برای کنار آمدن با احساسات و خالی کردن استرس است. قرار نیست نوشته‌هایتان را کسی ببیند یا بخواند چون اینها دغدغه‌های بسیار خصوصی شما هستند. با این روش می‌توانید احساساتتان را ارزیابی کرده و خودتان را برای حرف زدن با والدینتان آماده کنید.

 

۴. زود نتیجه‌گیری نکنید. شما جای پدر یا مادرتان که خیانت کرده است نیستید و این احتمال وجود دارد که از کل ماجرا باخبر نباشید. ازدواج مسئله‌ای بسیار چالش‌انگیز است و هر دو طرف در موفقیت آن سهیم هستند. ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که شما چیزی از آن نمی‌دانید. زود نتیجه‌گیری کردن درمورد اتفاقی که افتاده است کمکی به رابطه شما با والدینتان نمی‌کند.

 

۵. جاسوسی نکنید. ممکن است وسوسه شوید که شواهد و مدارکی علیه پدر یا مادرتان که خیانت می‌کند پیدا کنید ولی این کار هیچ ارتباطی به شما ندارد و وظیفه شما نیست. این ازدواج شما نیست که احساس کنید به شما خیانت شده است. شما فرزند آن خانواده هستید. با این وسوسه مقابله کنید و سعی نکنید موبایل یا ایمیل او را چک کنید.

 

۶. به خواهر یا برادرتان رسیدگی کنید. اگر خواهر یا برادرهایتان هم از موضوع باخبر هستند، از اوضاع و احوال آنها باخبر شوید. اگر از شما کوچکتر هستند، سعی کنید به آنها برسید. مثلاً او را برای پیاده‌روی بیرون ببرید تا بتوانید خصوصی با هم حرف بزنید. درمورد احساساتشان و کنار آمدن به آن با او صحبت کنید.

 

* اگر خواهر یا برادرتان چیزی درمورد این خیانت نمی‌داند، خوب فکر کنید که او را در جریان این مسئله قرار دهید یا خیر. البته انجام این کار وظیفه شما نیست و ممکن است موجب ناراحتی او شوید.

 

قدم دوم: ترمیم رابطه‌ با والدینتان 

۱. به خاطر آورید که چه محبت‌هایی در حقتان کرده است. اینکه متوجه شوید یکی از والدینتان در حال خیانت به دیگری است ممکن است اعتبار او را در نظر شما زیر سوال ببرد. احترام شما برای او خدشه‌دار خواهد شد و ممکن است احساس ناراحتی و عصبانیت کنید. ولی به خاطر بیاورید که در تمام این سال‌ها چه محبت‌هایی در حق شما کرده است چون این محبت‌هاست که رابطه شما را با او تعریف می‌کند نه خیانت او.

 

۲. رابطه‌ جدیدتان با هر کدام از والدینتان را به صورت جداگانه بسازید. در بسیاری از موارد خیانت یکی از والدین باعث از هم پاشیدن خانواده و طلاق والدین می‌شود. ایجاد رابطه با این وضعیت جدید والدینتان به شما کمک خواهد کرد وارد مرحله جدیدی شوید و به هر کدام از آنها به عنوان یک فرد نگاه کنید نه یک گروه یا خانواده.

 

* به هر دو آنها محبت کرده و از هر دو آنها حمایت کنید. این زمان برای هر دو نفر آنها بسیار سخت و سردرگم‌کننده است و اینکه بدانند شما همچنان دوستشان دارید، کمک می‌کند وضعیت بهتری داشته باشند.

 

۳. تصمیم بگیرید که با مسئله خیانت چطور رفتار کنید. اگر تصمیم دارید که پیش روید و رابطه‌تان را با والدینتان ترمیم کنید، به این فکر کنید که می‌خواهید چه رویکردی نسبت به این خیانت داشته باشید. ممکن است نخواهید یا نتوانید که او را ببخشید. ولی نباید از آن بعنوان سلاحی برعلیه او استفاده کنید و هربار که با او وارد مشاجره می‌شوید آن را به روی او بیاورید.

 

* البته هیچ نیازی نیست که روی آن خیانت سرپوش گذاشته شود اما نباید از آن بعنوان نقطه‌ضعف پدر یا مادرتان استفاده کنید.

 

۴. مشخص کنید که می‌خواهید از این به بعد با کدامیک از والدینتان زندگی کنید. رابطه شما با یکی از آنها نباید روی رابطه‌تان با دیگری تاثیر بگذارد. ممکن است تصور کنند که می‌خواهید جانب‌گیری کنید یا اینکه اگر تصمیم بگیرید رابطه‌تان با آن یکی که خیانت کرده است را ترمیم کنید، دیگری ممکن است تصور کند که می‌خواهید او را ببخشید. با هر کدام از آنها تنها بنشینید و درمورد اینکه می‌خواهید از آن به بعد با کدامیک زندگی کنید، حرف بزنید.

 

* به آنها نشان دهید که رابطه‌تان با یکی از آنها تاثیری روی رابطه‌تان با دیگری نمی‌گذارد.

 

۵. زندگی خودتان را پیش ببرید. بااینکه خیانت یکی از والدین ممکن است تهدیدی برای آینده خانواده باشد ولی زندگی خودتان هنوز در جریان است. شما می‌توانید کنترل بعضی مسائل در زندگی را به دست گیرید، مخصوصاً وقتی که احساس می‌کنید کنترلی روی بعضی دیگر از مسائل آن ندارید،

 

* از هر دو والدینتان راهنمایی بگیرید. آنها می‌توانند به ترمیم رابطه‌تان با آنها کمک کنند.

 

قدم سوم: تعیین مرز 

۱. به والدینتان بگویید که نمی‌توانید مابین آنها قرار گیرید. در ازدواجی که خیانت اتفاق افتاده است، متاسفانه بعضی از والدین ممکن است از بچه‌ها برعلیه طرف‌مقابل خود استفاده کنند. این مسئله مخصوصاً وقتی بچه‌ها کوچکتر هستند و هنوز در خانه والدینشان هستند بیشتر اتفاق می‌افتد.

 

* به والدینتان توصیه کنید که پیش مشاور بروند. خودتان هم می‌توانید برای آنها گوش شنوا باشید اما نباید به تکیه‌گاه آنها تبدیل شوید.

 

۲. خودتان را درگیر نکنید و جانب‌گیری هم نکنید. درست کردن اوضاع وظیفه شما نیست. بااینکه چنین اتفاقی مطمئناً روی شما هم تاثیر می‌گذارد ولی تصمیماتی که والدینتان می‌گیرند تصمیمات خودشان است، نه تصمیمات شما.

 

* کارهای یکی از آنها را به دیگری گزارش ندهید و رازهای آنها را برای همدیگر برملا نکنید. بااینکه ممکن است بعضی اوقات این کار بی‌ضرر به نظر برسد، ولی درواقع سوءاستفاده والدینتان از شماست و ممکن است استرس زیادی برایتان به همراه داشته باشد.

 

۳. از همدردی با یکی از آنها جداً خودداری کنید. شاید خودداری از این کار بسیار سخت باشد چون ممکن است احساس کنید باید از پدر یا مادرتان که به او خیانت شده محافظت کنید. ولی ازدواج مسئله‌ای بین دو نفر است و آنها داستان به مراتب طولانی‌تر و پیچیده‌تری از آنچه شما در جریان آن هستید با همدیگر دارند. سعی کنید تا می‌توانید هیچ جانب‌گیری نداشته باشید.

 

قدم چهارم: مواجهه با والدینتان 

۱. تصمیم بگیرید که دوست دارید نتیجه کار چه باشد. قبل از مواجهه با والدینتان، به این فکر کنید که امیدوارید گفتگویتان با آنها چه نتیجه‌ای در بر داشته باشد. بیان این موضوع ممکن است عواقب جدی برای کل خانواده به دنبال داشته باشد، بنابراین قبل از هر اقدامی باید خیلی خوب فکر کنید. هدف شما از این گفتگو ممکن است موارد زیر باشد:

 

– جمع‌آوری اطلاعاتی که دوست دارید بدانید.

– ابراز احساساتتان به آنها

– ترمیم رابطه‌تان با آنها

– دانستن اینکه او به خیانت خود ادامه می‌دهد یا خیر

 

۲. زمانی مناسب برای حرف زدن پیدا کنید. از او بپرسید که چه زمانی برای حرف زدن راحت‌تر است. زمانی را انتخاب کنید که هیچکدامتان برای کاری عجله نداشته باشید و بتوانید به راحتی و ذهن باز با هم حرف بزنید.

 

۳. با حرف زدن درمورد ناراحتی‌تان شروع کنید نه عصبانیت. احساس ناراحتی و اندوهتان را برای او توضیح دهید. با متهم کردن او شروع نکنید. ممکن است او اصلاً از ناراحتی که ممکن است برای شما پیش بیاید آگاه نبوده باشد. وقتی با حرف زدن درمورد عصبانیتتان شروع کنید، متوجه خواهد شد که این عصبانیت از کجا آمده است.

* مثلاً می‌توانید اینطور شروع کنید، «خیلی ناراحتم، شب‌ها نمی‌توانم درست بخوابم و مدام گریه می‌کنم. نگران آینده خانواده هستم.»

 

۴. فاعل جمله‌هایتان «من» باشد نه «تو». تمرکزتان را به احساس خودتان درمورد وضعیت موجود قرار دهید و سعی نکنید او را قضاوت کنید. به جای متهم کردن او، برای او توضیح دهید که حال و روحیه خودتان چطور است. به جای اینکه بگویید، «تو خیلی آدم بدی هستید، چطور تونستی همچنین کاری انجام بدی؟» بگویید، «من واقعاً ناراحتم و غصه دارم.»

 

۵. سعی کنید آرامشتان را حفظ کنید. این زمان برای هر دو شما زمان بسیاری احساسی است و ممکن است حفظ آرامشتان سخت باشد. ولی اگر داد و بیداد نکنید و سعی نکنید با قضاوت و متهم کردن او صحبتتان را ادامه دهید، گفتگوی بسیار موثرتر و کارآمدتری خواهید داشت.

 

۶. گفتگو را مرحله‌ به مرحله پیش ببرید. این گفتگو خیلی مفصل است و ممکن است پدر یا مادرتان کاملاً متعجب شود که شما از خیانت او باخبر هستید. ممکن است عصبی شود و حالت دفاعی بگیرد. احساس خودتان را به او بگویید و زمانی برای هر دوتان بگذارید تا بسنجید که در چه شرایطی هستید و چه حسی دارید.

 

* اگر او نمی‌خواهد با شما وارد صحبت شود و درمورد موضوع حرف بزند، به او نشان دهید که شما دوست دارید در این مورد حرف بزنید ولی می‌توانید این کار را در زمانی که او هم آمادگی لازم را داشت انجام دهید.

 

۷. روی رفتار پدر یا مادرتان که خیانت کرده است متمرکز شوید. گفتگو را حول رفتار او و اینکه چطور این رفتار مطابق با نقش او بعنوان پدری یا مادر نبوده است، قرار دهید. نکته این است که به او حمله‌ور نشوید ولی درمورد رفتار او با هم صحبت کنید.

 

۸. به تصمیم مورد توافق والدینتان احترام بگذارید. ممکن است پدر یا مادرتان که به او خیانت شده است بخواهد دیگری را ببخشد یا او را از خانه بیرون کند یا اصلاً این موضوع را نادیده بگیرد. ممکن است شما با تصمیم او موافق نباشید ولی باز به خاطر بیاورید که این ازدواج شما نیست. آنها خودشان بهترین تصمیم را برای ادامه رابطه‌شان خواهند گرفت.

 

* اگر همچنان با والدینتان زندگی می‌کنید یا خواهر و برادرهایی دارید که در خانه هستند، با والدینتان درمورد اینکه چطور این رفتار می‌تواند بر شما و خواهر و برادرهایتان تاثیر بگذارد صحبت کنید.

 

۹. اگر قصدتان آسیب زدن به او است، با او مواجه نشوید. رفتار پدر یا مادر شما ممکن است ناراحت‌کننده باشد و تاثیر بسیار بدی روی تک‌تک اعضای خانواده بگذارد ولی این مسئله تا حد زیادی فقط بین والدین شماست. نباید خودتان را بین آنها قرار دهید و در تصمیماتشان دخالت کنید.

 

منبع: مردمان



:: برچسب‌ها: وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید , روانشناسی , والدین , همسر , مشاوره , پدر , مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 
 

اعتماد یعنی همه را دوست و برادر و فامیل خودت بدانی‎

 

خیلی از واژه های زیبا و پر ارزش جایش در زندگی ما خالیست، شاید در روزگاران گذشته که مردم آرامش بیشتری در زندگیشان داشتند، واژگان زیبا، حرمت بیشتری داشت، یکی از این زیبایی های زندگی، اعتماد است. اعتماد در بین اعضای خانواده به بهتر شدن روابط کمک فراوانی می کند.

 

اعتماد یعنی همه را دوست و برادر و فامیل خودت بدانی، کودکانت، همه را عمو  و خاله بنامند و حتی ذره ای شک و استرس در دلت راه ندهی که مبادا ممکن است، دیگری خنجری از پشت به تو بزند که دیگر توان ایستادن نداشته باشی.

 

اعتماد یعنی آرامش انسان، یعنی دیگر ناجوان مردی نیست که چیزهایی که برایش زحمت کشیده ای را یک شبه، به یغما ببرد، اعتماد یکی از زیبایی های زندگی، این روزها گم شده است!

 

جالب این که تا امروز نمی دانستم که هنوز هم در دل کودکان ، این فرشته های معصوم و پاک، اعتماد جای دارد، تصور می کردم آنها همه را به چهره ی بچه دزد و گرگ و اژدها می بینند!

 

امروز داشتم پیاده روی می کردم که برای تنفسی تازه، روی صندلی یک پارک نشستم، در خانه ای که رو به روی پارک قرار داشت، چند مرد، بارهای و بسته هایی را داخل ماشین می گذاشتند، گویا اسباب کشی داشتند.

 

یک پسر بچه ی هفت، هشت ساله هم بینشان بود که انگار دوست داشت زودتر بزرگ شود، کارتن هایی را بر می داشت و سعی می کرد که آنها را جا به جا کند، بقیه ی افراد وارد ساختمان شدند و از پسر بچه خواستند که مواظب بارها و اسباب و اثاثیه باشد که مبادا دزدی آنها را ببرد!

 

کوچه خلوت شد و پسر بچه در کنار کارتن ها قدم میزد و دائم داخل ساختمان را نگاه می کرد و زیر لب می گفت که پس چرا نمی آیند ، همین که بلند شدم تا به منزل بروم، متوجه من شد، بعد رو به من کرد و گفت: خاله ...می شه مراقب وسایلمون باشی تا من برم ببینم چرا پدرم اینها نیامدند؟

 

خندیدم...اعتماد آن پسر بچه به من غریبه برایم جالب بود، یعنی چه تصوری از یک دزد، در ذهن داشت، یه سر و دو گوش؟

 

 

اعتماد در بین اعضای خانواده به بهتر شدن روابط کمک فراوانی می کند‎

 

کودکی و شادی هایش

شاید به خاطر همین است که کودکان راحت می خوابند، راحت زندگی می کنند، چرا که هنوز خیلی از واژگان در ذهن آنها جای نگرفته، هنوز سیاهی و پلیدی جایی در قلبشان ندارد.

 

به زندگی خودمان که نگاه می کنم جای این اعتماد های کودکی را خالی می بینم، به راستی چه شد که اعتماد به دیگران در زندگیمان گم شد و همه همدیگر را به چشم دیگری می بینیم؟

 

آیا غیر از این است که روزی ما هم کودک بودیم و به دیگران اعتماد داشتیم، اما کسی یا کسانی با خراب کردن اعتماد ما، ذهنمان را سیاه کردند؟

 

اعتماد در محل کار

دوستی تعریف می کرد که بدون بستن قرار داد برای هیچ ارگانی کار نمی کند! حتی یک روز، وقتی علت را پرسیدم گفت: اولین جایی که مشغول به کار شدم، با بهانه های واهی قراردادم را به تاخیر می انداخت و بعد از سه ماه کار برایشان، بدون پرداخت هیچ حقوقی، عذر مرا خواست، این است که دیگر به هیچ کسی اعتماد نمی کنم ، اول قرارداد و بعد کار...

 

این فرد مارگزیده ایست که از ریسمان سیاه و سفید هم می ترسد و باعث و بانی این ترس و بی اعتمادیش، همان رییس بد قول است.

 

اگر در زندگیمان نگاه کنیم، چقدر باعث بی اعتمادی در بین دیگران شده ایم؟ چقدر جامعه را با بد قولی ها و نامردیمان خراب کردیم، چقدر زیبایی های زندگیمان را به زشتی تبدیل کرده ایم؟ ما در جامعه زندگی می کنیم و همه ی رفتارهایمان غیر از اثر فردی، اثری اجتماعی هم دارد، ما همه در قبال هم مسئولیم، پس کمی در زندگیمان نظر کینم، به قول پیام آور رحمت و مهربانی:

 

حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا وَ زِنُوهَا قَبْلَ أَنْ تُوزَنُوا وَ تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الْأَكْبَر. (وسائل الشیعة، شیخ حر عاملی، ج  16، ص 99 ؛ بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج  67، ص 73)

 

پیش از آنكه به حساب شما برسند خود به حساب خویش برسید، و قبل از آنكه مورد سنجش قرار گیرید خویشتن را بسنجید، و خود را براى رستاخیز بزرگ آماده كنید.

 

منبع: تبیان



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: اعتماد چیزی که این روزها گم شده , اعتماد , روانشناسی , اعتماد در محل کار , مشاوره خانواده , مشاوره ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 
 
هنگامی که تصمیم می گیرید خانواده خود را وسعت بخشید احتمالا مشتاقید سریع به خواسته خود برسید، اما گاهی ممکن است همه چیز طبق برنامه شما پیش نرود. اگر می خواهید در تصمیمی که گرفته اید با شکست مواجه نشوید و به سرعت باردار شوید راهکارهای زیر را مد نظر قرار دهید.
معاینات پیش از بارداری
قبل از اینکه برای باردار شدن اقدام کنید بهتر است به یک پزشک مراجعه نمایید و ویتامین های مورد نیازتان را مانند اسید فولیک دریافت کنید. اگر شما از لحاظ جسمانی در سلامت باشید شانس تان برای موفقیت در بارداری بیشتر می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به مقاله معاینات پیش از بارداری دانشنامه فرزند مراجعه نمایید.
تغییر سبک زندگی
هنگامی که در حال تلاش برای بارداری هستید خوردن غذاهای مغذی، حفظ وزن مناسب، ورزش منظم و ترک عادت های بد غذایی (مانند نوشیدن الکل و سیگار کشیدن) و محدود کردن مصرف کافئین می تواند در سرعت بخشیدن به باردار شدن تان تاثیر گذار باشد.
تشخیص زمان تخمک گذاری
بزرگ ترین راز برای سرعت بخشیدن به روند بارداری دانستن زمان تخمک گذاری است. این موضوع بدان معناست که شما و همسرتان می توانید بهترین زمان برای مقاربت که احتمال باروری در آن بیشتر است را بیابید. اگر چرخه های قاعدگی نامنظم دارید شاید یافتن زمان دقیق تخمک گذاری کمی مشکل باشد و باید برای این کار از پزشک تان مشاوره بخواهید. یک راه سریع و آسان برای یافتن زمان تخمک گذاری استفاده از ماشین حساب تخمک گذاری دانشنامه فرزند است.
بهترین زمان مقاربت برای بارداری
اسپرم به مدت 48 تا 72 ساعت در لوله فالوپ زنده می ماند در حالی که تخمک تنها در حدود 24 ساعت عمر می کند. داشتن رابطه جنسی هر روز و به تعداد زیاد لزوما باعث افزایش شانس حامله شدن نمی شود. همچنین عدم مقاربت در زمان قبل از تخمک گذاری به مدت طولانی نیز باعث تجمع اسپرم مرده در مایع منی می شود. بهترین راه، داشتن مقاربت منظم هم در زمان تخمک گذاری و هم قبل از آن می باشد. 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: راهکارهایی برای سریع باردار شدن , زنان و زایمان , مقاربت , بارداری , رحم , دهانه رحم , تخمک گذاری , سبک زندگی , اسپرممنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

باردار شدن فرایندی است که نیازمند به زمان است →

بیایید به بارداری‌ به چشم یک فیلم بلند یا اصلاً یک سریال نگاه کنیم که قرار است 9 ماه طول بکشد. انتظار دارید در این 9 ماه چه چیزی ببینید؟ این سریال 40 قسمت طول می‌کشد و شما می‌توانید به راحتی مراحل بارداری را یک به یک از نظر بگذرانید. فرقی نمی‌کند که از کدام هفته متوجه شده باشید پخش چنین سریالی آغاز شده، نکته مهم آن است که شما بازیگر نقش اول این سریال هستید و جنین داخل شکمتان هم بازیگر رو به روی شماست که فعلا برای دیدن آن مجبورید به چند عکس اکتفا کنید. بازیگر اول این نقش شمایید. قرار است که در این 9 ماه حسابی با بازی در این سریال بدرخشید. بهتر است کار را از همین حالا شروع کنید. کمی مطالعه درباره نقشتان می‌تواند شما را به هدفتان که مادر شدن است نزدیک کند. خب با هم بررسی می‌کنیم که قرار است در اولین هفته بارداری شما چه کارهایی انجام دهید و از چه کارهایی پرهیز کنید؟ فرزند کوچک شما قرار است 40 هفته مهمان شما باشد. بنابراین شما باید میزبان خوبی برای او باشید.


برای بسیاری از زنان، 12 هفته اول بارداری بسیار متفاوت است زیرا چیزهای جدید، حتی خسته کننده‌ای را تجربه می‌کنند. بدن شما در حال آماده کردن فضا برای رشد جنین است. حال زمان آن است که به خوبی از خودتان مراقبت کنید. 
وضعیت جنین در هفته اول بارداری 
خب حالا کمی گیج شده‌اید شاید از خودتان بپرسید که بالأخره این ریزه میزه شیطان قرار است 40 هفته بماند یا سرهفته سی و هشتم بیرون می‌آید؟ سؤال شما یک جواب کوتاه دارد 2 هفته زمان می‌برد تا تخمک‌گذاری در رحم شما از آخرین دوره قاعدگی انجام شود. این دوره مهم‌ترین زمان زندگی شماست چرا که در نهایت در این زمان شما به عنوان بازیگر نهایی این سریال و در نقش مادر انتخاب می‌شوید.
هفته اول شما دوره باروری را طی می‌کنید. در این مرحله قرار است که تخمک از تخمدان آزاد شده و از طریق لوله‌هایی به نام فالوپ به سمت رحم شما حرکت کند. تخمک در درون لوله فالوپ توسط اسپرم بارور می‌شود. بنابراین بعد از دوره قاعدگی و در زمان تخمک‌گذاری وقت دارید تا برای باردار شدن دست به کار شوید.
اسپرم می‌تواند به مدت 4 یا 5 روز زنده بماند در حالی که تخمک بیش از 24 ساعت توانایی زنده ماندن ندارد. بنابراین چند روز پیش از زمان تخمک‌گذاری وقت مناسب برای عملی کردن تصمیم خود است. خوب شاید بپرسید که زمان تخمک‌گذاری را چگونه حدس بزنیم؟ کار چندان سختی نیست با استفاده از این روش می‌توانید حدود این زمان را بیابید؛ زمان دوره قاعدگی بعدی خود را از عدد  12 یا 16 کم کنید. عدد به‌دست آمده زمان تخمک‌گذاری را مشخص می‌کند.
قد: 0 سانتی متر
وزن:0 گرم

 وضعیت مادر در هفته اول بارداری
نشانه‌های تخمک‌گذاری
با این حال اگر با استفاده از فرمول بالا به نتیجه نرسیدید باید به شما بگوییم که روش‌های تشخیصی دیگری برای زمان تخمک‌گذاری وجود دارد. نشانه‌هایی که می‌توانید پیش از تصمیم برای بارداری به آن توجه کنید تا در زمان مورد نظر وقت را از دست ندهید.
تغییر ترشح در دهانه رحم
تغییر ترشحات در دهانه رحم از نشانه‌های زمان تخمک‌گذاری است. هرچقدر از روزهای قاعدگی فاصله بگیرید میزان این ترشحات افزایش می‌یابد. این ترشحات نشان‌دهنده سطح هورمون استروژن در بدن است که افزایش آن، احتمال حاملگی را افزایش می‌دهد. دقت کنید که ترشحات شفاف، لیز و چسبنده افزایش احتمال بارداری را در پی دارد.
این ترشحات در حالت طبیعی به عنوان یک سد محافظ عمل می‌کنند، اما در زمان اوج توانایی باردار شدن در شما این ترشحات به اسپرم اجازه می‌دهند تا از مجرای رحم عبور کرده و به سمت رحم بروند. سپس به طرف لوله‌های فالوپ (لوله‌های رحمی) حرکت می‌کنند تا با تخمک برخورد کند.
افزایش دمای بدن
باردار شدن فرایندی است که نیازمند به زمان است. بنابراین در اقدامات مربوط به بارداری صبر خود را بالا ببرید. یکی از نشانه‌هایی که شما را به زمان تخمک‌گذاری هدایت می‌کند افزایش دمای بدن است. شما می‌توانید در مقاطع زمانی بعد از قاعدگی با استفاده از دماسنج‌ دمای بدن خود را هر روز صبح بعد از خواب اندازه بگیرد. در زمان تخمک‌گذاری دمای بدن حدود نیم درجه افزایش می‌یابد چرا که آزاد شدن تخمک منجر به افزایش هورمون پروژسترون در بدن می‌شود.
پس از تخمک‌گذاری، یک تا دو روز طول می‌کشد تا سطح هورمون پروژسترون به حدی برسد که دمای بدن شما را افزایش بدهد. اما از آنجا که تخمک تنها حداکثر ۲۴ ساعت می‌تواند زنده بماند، هنگامی که دمای بدن افزایش پیدا می‌کند، دیگر برای باردار شدن بسیار دیر شده است به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می‌کنند دمای بدن خود را برای چند ماه دقیقاً زیر نظر گرفته و نموداری برای آن طراحی کنید تا بتوانید الگوی افزایش دما را تشخیص داده و زمان احتمالی تخمک‌گذاری خود را مشخص کنید. در این صورت می‌توانید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که دو تا سه روز پیش از موعد افزایش دمای بدن خود آمیزش داشته باشید. 

                                                                

تغییر ترشحات در دهانه رحم از نشانه‌های زمان تخمک‌گذاری است

 
درد در ناحیه شکمی
حدوداً ۲۰ درصد از خانم‌ها می‌توانند تخمک‌گذاری و فعالیت مربوط به آن را احساس کنند که نشانه‌های آن می‌تواند از درد ملایم تا تیر کشیدن‌های شدید و ناگهانی زیر شکم باشد. این حالت که به آن «میتل اشمرز» گفته می‌شود، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.
 مراقبت‌های بارداری
قبل از هر کاری پیش پزشک بروید تا از آمادگی بدنتان برای پذیرش این نقش بزرگ مطمئن باشید. تست‌های مختلف از جمله پاپ اسمیر، معاینه پستان، معاینه لگنی، معاینه شکم، تست‌های غربالگری و آزمایش خون (برای بررسی آنتی بادی‌های خاص مانند CMV یا توکسوپلاسموز) را انجام دهید. اگر متوجه بیماری خاصی از قبیل پولیپ، کیست، کم‌کاری و زیادکاری تیروئید و فیبروئید شدید. بهترین زمان برای درمان قبل از بارداری خواهد بود. حتماً حواستان به داروهایی که مصرف می‌کنید باشد. داروها روی جنین تأثیر می‌گذارد.

* سیگار و الکل را کنار بگذارید. مصرف این دو ماده ارزش آسیب رساندن به فرزندتان، نقض‌های مادرزادی، مشکلات کم‌وزنی کودک و .... را ندارید.

* استرس را فراموش کنید. نگرانی و استرس مانع بزرگی برای مادرشدن شماست بنابراین با کنار گذاشتن آن می‌توانید باردار شدن خود را تضمین کنید.

* وزنتان را تعدیل کنید. اگر اضافه وزن دارید یا با لاغری شدید رو به رو هستید حتماً به فکر تنظیم وزن خود باشید. چرا که اضافه وزن زیاد و لاغری شدید می‌تواند دوران بارداری سختی را برای شما رقم بزند.

از گرمای زیاد دوری کند، گرمای زیاد روی کیفیت عملکرد اسپرم ها تأثیر می‌گذارد و باعث کاهش میزان آنها در بیضه‌ها می‌شود.

* از این به بعد باید خواب کافی داشته باشید. 8 ساعت در روز بخوابید. اگر در خوابیدن مشکل دارید حتماً در این باره با پزشک صحبت کنید.

* فکر نکنید فقط داروهای شیمیایی برای بارداری مضر است داروهای گیاهی هم می‌تواند مشکلات جدی برای شما در دوران بارداری ایجاد کند. پس، از خوردن داروهای گیاهی بدون مشورت با متخصصان جداً خودداری کنید. 

* بارداری فشار بیشتری به بدن شما وارد می‌کند. بنابراین اگر از قبل از بارداری خود استقامت لازم بدنی را داشته‌اید، شروع خوبی برایتان خواهد بود.

در هفته اول بارداری، یک برنامه ورزشی متعادل، به اندازه یک رژیم غذایی متعادل برایتان ضروری است. ورزش‌های هوازی یا ایروبیک، ورزش‌های انعطاف پذیری و استقامت عضلانی برایتان مناسب خواهد بود.

به خاطر بسپارید که تمرکز حرکات ورزشی بر شکم و کمرتان برای بارداری شما بسیار مفید است. اگر چه بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با پزشکتان مشورت کنید.   

 

                                                            

یکی از نشانه‌هایی که شما را به زمان تخمک‌گذاری هدایت می‌کند افزایش دمای بدن است

 

   تغذیه
شما همان چیزی هستید، که می‌خورید. این یک جمله قدیمی است. بنابراین تعجبی ندارد اگر بگوییم که رژیم غذایی شما در طول بارداری، بر سلامت کودکتان تاثیر می‌گذارد. اما خبر جدید این است، چیزی که شما در طول 9 ماه بارداری می‌خورید، نه تنها روی سلامت کودکتان که بر سلامت آینده شما نیز تاثیر می‌گذارد. در اینجا 10 قانون اولیه را به شما معرفی می‌کنیم:
* صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌ خود را کامل بخورید.

* برای این که از کامل بودن آن اطمینان حاصل کنید، از چیزهایی که به مدت یک هفته می‌خورید، لیستی تهیه کنید و آن را با آنچه که در این دوره به شما پیشنهاد می‌شود، مقایسه کنید.

*  مکمل ها را به رژیم غذایی خود راه دهید.

* از مولتی ویتامین‌های بارداری که شامل فولیک اسید و دیگر مواد معدنی ضروری و ویتامین‌های مورد نیاز بارداری است، مصرف کنید. فولات به طور طبیعی در عدس، لوبیا خشک و نخود فرنگی یافت می‌شود. فولیک اسید را نیز می‌توانید از نان سبوس دار غنی شده به دست آورید.

* با پزشک خود درباره مصرف ویتامین‌های بارداری (اگر از قبل مصرف نمی‌کردید) مشورت کنید.
* به اندازه 2 نفر غذا نخورید.
* از خوردن ماهی غافل نشوید.
* الکل مصرف نکنید.
*  به میزان کافی آهن بخورید.
*  باکتری‌ها را از بدن خود دور کنید.
* مصرف کافئین خود را محدود کنید.
* دور خوراکی‌هایی را که ارزش غذایی ندارد، خط بکشید.
* مصرف کلسیم خود را افزایش دهید.
*  روی مصرف فیبر تمرکز کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: هفته اول بارداری , بارداری , رحم , واژن , زنان و زایمان , زایمان , جنین , تخمک گذاری , ترشح دهانه رحم , دمای بدن , درد شکم , مراقبت بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

انجام آزمایش ژنتیک در ازدواج های فامیلی اجباری است

 

انجام آزمایش ژنتیک در ازدواج های فامیلی اجباری است. خوب است بدانید 2 تا 5 درصد تولدهای زنده با اختلالات ژنتیکی همراه است. به علاوه آن که در ازدواج های فامیلی، نقایص ژنتیک نوزادان سه تا چهار برابر ازدواج های غریبه است.
شاید خیلی ها ندانند بخشی از بیماری های مادرزادی به سبب اختلالات ژنتیکی رخ می دهند که این عامل در کشور ما بسیار شایع است. البته بخشی از بیماری های مادرزادی نیز ناشی از عوامل محیطی است، به گونه ای که مادر در دوران بارداری (سه ماهه اول) دچار بیماری هایی مانند سرخجه یا بیماری ویروسی شود که این عوامل باعث بروز نقص در جنین می شود. برخی بیماری های مادرزادی نیز به هر دو دلیل ژنتیک و عوامل محیطی رخ می دهند، به طوری که فرد استعداد اختلالات ژنتیکی را دارد و عوامل محیطی در تشدید آن دخیل می شود که آلرژی و سرطان ها جزو این دسته اند.
حال شاید سوال شما این باشد که در چه شرایطی خطر انتقال یک بیماری با زمینه ژنتیک در فرزندان یک خانواده به طور مادرزادی وجود دارد ؟
دکتر رفیعی، معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور پاسخ می دهد:
بیماری های ارثی در هر زمانی از طول زندگی ممکن است بروز کنند و حتی بروز آنها در سنین بالاتر، ارثی بودن آنها را رد نمی کند. در صورت بروز بیماری در بدو تولد به آن بیماری یا اختلال مادرزادی گفته می شود، ولی باید به این نکته توجه داشت که تمام اختلالات مادرزادی، ژنتیکی و ارثی نیستند و عوامل گوناگونی می توانند باعث بروز اختلالات مادرزادی شوند.
ابهام دیگری که در اینجا وجود دارد این است که بسیاری از مردم تصور می کنند این بیماری ها از مادر به کودک منتقل شده است، در صورتی که چنین نبوده وعلت بیماری ممکن است مشکلات دیگری باشد.
اصولا بیماری های ارثی به گروهی از بیماری ها گفته می شود که از پدر یا مادر یا هر دو به فرزندان منتقل شود. تفاوت این بیماری ها با بیماری های فامیلی در این است که در انواع فامیلی ممکن است پدر یا مادر هیچ کدام مبتلا نباشند، ولی بیماری در دیگر اعضای فامیل وجود داشته باشد. 

             

بخشی از بیماری های مادرزادی به سبب اختلالات ژنتیکی رخ می دهند

  
ابتلای قطعی فرزندان به بیماری والدین
جالب است بدانید بیماری های ارثی با توجه به ماهیت و نوع توارث از نظر میزان انتقال به نسل بعدی متفاوت هستند و در موارد نادری صد درصد به فرزندان منتقل می شوند.
دکتر رفیعی با بیان مطلب فوق اظهار می کند: در گروهی از این بیماری ها چنانچه پدر و مادر هر دو ناقل بیماری باشند با احتمال 25 درصد، فرزندان آنها در هر بار بارداری به بیماری مبتلا می شوند (مثل بیماری تالاسمی). اما در گروه دیگر از بیماری ها چنانچه یکی از والدین به بیماری مبتلا باشد، در هر بار بارداری با احتمال 50 درصد، فرزندان به آن بیماری مبتلا می شوند (مثل بیماری هانتینگتون).
این متخصص می افزاید: در دسته دیگری از بیماری های ژنتیک، توارث به این صورت است که بیماری فقط در جنس مذکر یا مونث بروز می کند و در واقع بیماری وابسته به جنس است.

آیا می شود جلوی ابتلا به بیماری ژنتیکی را گرفت؟
خیلی ها می خواهند بدانند آیا اصلاح سبک زندگی می تواند از ابتلا به بیماری هایی با زمینه ژنتیک پیشگیری کند؟
به گفته معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در مواردی که عوامل ژنتیک در کنار عوامل محیطی باعث بروز بیماری می شوند، اصلاح سبک زندگی و بهبود شرایط محیطی می تواند تا حد زیادی مانع بروز بیماری شود، مانند بیماری های عروق قلبی و اختلالات خلقی. بر این اساس، توصیه می شود تمام افرادی که بین فامیل ، بیماری خاصی را مشاهده می کنند هر چند ندانند بیماری شان منشأ ژنتیک دارد یا نه، اگر چه با غیرفامیل و غریبه هم ازدواج کنند، مشاوره ژنتیک را انجام دهند.

تشخیص بیماری های ژنتیک با آزمایش های خاص
با توجه به این که بسیاری از بیماری های ارثی و ژنتیک قابل درمان نیستند، پیشگیری از بروز این بیماری ها بسیار مهم است و به همین علت انجام مشاوره ژنتیک بهترین روش پیشگیری است.
دکتر بدیعی در این باره توضیح می دهد: مشاوره ژنتیک می تواند در مراحل مختلف ( قبل از ازدواج، قبل از بارداری، حین بارداری یا در صورت داشتن فرزند بیمار ) انجام بگیرد، ولی بهترین زمان انجام آن پیش از ازدواج است.
طی روند مشاوره ژنتیک علاوه بر رسم شجره نامه فامیلی، میزان خطر بروز بیماری های ارثی محاسبه شده و راه های شناسایی و پیشگیری از آن برای مراجعان توضیح داده می شود و در صورت نیاز، آزمایشات اختصاصی برای مراجعان انجام می شود. البته باید به این نکته توجه کرد که انجام آزمایش ژنتیک برای همه لازم نیست و آزمایشی وجود ندارد که به تنهایی بتواند همه بیماری های ژنتیکی و ارثی را شناسایی کند.

سقط جنین های ژنتیکی
جالب است بدانید 60 درصد سقط جنین های بیش از سه بار ریشه ژنتیک دارند. به طور طبیعی در همه انسان ها هفت تا هشت ژن معیوب وجود دارد که در ازدواج های غریبه احتمال این که ژن های معیوب زوجین در کنار هم قرار بگیرند، حدود 2 درصد است که این رقم در مورد ازدواج های فامیلی به دلیل مشترک بودن اجداد زوجین سه تا چهار برابر بیشتر از ازدواج با فرد غیر فامیل و به اصطلاح غریبه است. در واقع، هر چه ازدواج فامیلی نزدیک تر باشد (مانند ازدواج دختر عمو با پسر عمو)، خطر بیماری های مادرزادی جنین و نوزادان تا 12 برابر افزایش می یابد.
توجه داشته باشید از طریق مشاوره ژنتیک یا فرآیندی که پزشک، اطلاعات (شجره نامه) را از فرد یا خانواده او می گیرد، با توجه به نسبت فامیلی ، از طریق فرمولی خاص میزان خطر برای تولد فرزند در یک ازدواج فامیلی محاسبه می شود. به این ترتیب مشخص می شود که چه میزان امکان ابتلا به بیماری ژنتیکی در جنین یا نوزاد وجود دارد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آزمایش ژنتیک , زنان و زایمان , زایمان , ژنتیک , ازدواج فامیلی , آزمایش , اختلالات ژنتیکی , دوران بارداری , بیماری های مادرزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

خاکشیر در دوران بارداری

 
 
مصرف خاکشیر در اواخر بارداری بر  آماده نمودن دهانه رحم برای زایمان واژینال موثر است
 
خاکشیر گیاهی است علفی یک‌ساله یا دوساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر نیز می‌رسد. تخم این گیاه که همان خاکشیر است، ریز و کمی دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد: قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و دیگری قرمز تیره.
خواص دارویی خاکشیر
خاکشیر از نظر طب قدیم ایران، گرم و تر است.
التیام دهنده زخم و جراحات است.
خاکشیر تب‌بُر است.
سرخک و مخملک را دوا می‌کند.
خاکشیر گرفتگی صدا را باز می‌کند.
 از گلها و برگهای گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.
برای از بین بردن ترشحات زنانه و آب آوردن نسوج می‌توان از خاکشیر استفاده کرد.
دانه‌های خاکشیر اندکی ضدعفونی کننده و ضد کرم هستند.
 خاکشیر ملین و خنک کننده با آب سرد است.
بذر آن بر میزان شهوت و میل جنسی می‌افزاید.
 تنظیم کننده دستگاه گوارشی بوده و ابتلاء معده را به بیماری‌ها مرتفع می‌سازد.
خاکشیر برای رفع بیماری‌های نقرس، ورم گوش و دستگاه تناسلی مفید است.
به عنوان خنک کننده در امراض حصبه و آبله تجویز شده است.
 مصرف خاکشیر در بارداری:
جهت رفع یبوست در دوران بارداری، خانم های باردار میتوانند یک قاشق چایخوری خاکشیر را در یک لیوان آب جوشیده ولرم ریخته و با کمی عسل شیرین کنند و روزی ۱ الی ۲ بار مصرف کنند.
مصرف خاکشیر در اواخر بارداری بر  آماده نمودن دهانه رحم برای زایمان واژینال موثر است. لذا توصیه می گردد با توجه به اینکه مصرف خاکشیر دردوران بارداری منع مصرف ندارد در زنان باردار جهت تسهیل زایمان استفاده شود.
 مصرف خاکشیر در شیردهی:
مصرف زیاد خاکشیر  در دوران شیردهی ممکن است سبب افزایش موقتی نفخ شکم مادر و بروز نفخ و دل درد در نوزاد شود. 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: خاکشیر در دوران بارداری , زنان و زایمان , بارداری , خاکشیر , رحم , بارداری , دوران شیردهی , دل درد , نفخ , یبوست ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

برای ایجاد رابطه صمیمی با همسر قرار نیست کار بزرگ، پرخرج و یا عجیب و غریبی انجام دهید

هرگز فکر کرده اید چرا بعضی از زوجها اینقدر عاشق و صمیمی هستند؟ این به آن دلیل نیست که زندگی آنها ایده آل است و هیچ مشکلی ندارند، بلکه نکته اینجاست که آنها نحو حفظ روابط عاشقانه و جلوگیری از فرسایش روزمره آن را به خوبی می دانند.

ازدواج ها اغلب با یک حال خوب شروع می شوند. دوست داشتن، دوست داشته شدن و رسیدن به فردی که پسندیده ایم یا به دلمان نشسته، شور و هیجانی ایجاد می کند که به زندگی مان عطر و رنگ می بخشد. تجربه چنین شور و هیجانی نه تنها حال خود ما که حال اطرافیان را هم خوب می کند. زن و شوهرها به تجربه می گویند این حال خیلی خوب تا ابد ماندگار نیست و بالاخره یک روز همه چیز معمولی می شود.

در ادامه راهکارهای ساده ای معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها، بدون آن که هزینه زیادی صرف نمایید، می توانید زندگی صمیمانه ای برای خود و همسرتان بسازید و حال خوب روزهای اول را دوباره داشته باشید.


تهیه لیستی از کارهای لذت بخش دو نفره
با همسر خود به گونه ای رفتار کنید که در روزهای ابتدای آشنایی رفتار می کردید. لیستی از کارهای لذت بخش دو نفره اتان و آن چیزهایی که هر دو از آن لذت می برید تهیه کنید و هر وقت به مورد جدیدی رسیدید، آن را به لیست اضافه کنید. برای این اتفاقات برنامه ریزی کنید و سعی کنید موقعیت تکرار آنها را فراهم کنید.

کنار همسر به آشپزخانه فکر نکنید
در کنار همسرتان حضور قلب داشته باشید. تمرین کنید ذهن خود را به زمان حال متمرکز کنید. وقتی در کنار همسرتان هستید، به کار، رنگ جدیدی که قرار است به آشپزخانه بزنید،و .. فکر نکنید. شاهراه رسیدن به صمیمیت، توانایی برقراری ارتباط موثر با همسر است. اگر سعی کنید به همسرتان و نیازهایش توجه کنید، آن چه می گوید را درست و کامل بشنوید، در برابر انتقادهایش به سرعت موضع دفاعی نگیرید و هنگام بروز مشکلات و سوءتفاهم ها فقط وی را مقصر و مسئول ندانید. بخش بزرگی از راه رسیدن به صمیمیت با همسرتان را پیموده اید.


همسر شما نیاز دارد که بداند برای شما اهمیت دارد و حتی اولویت اول زندگی شماست. اگر بتوانید چنین حسی به همسرتان بدهید، گام بزرگی برای رسیدن به صمیمیت در زندگی زناشویی تان برداشته اید.

                                                                   

شما و همسرتان یک تیم هستید، بنابراین تا جایی که می توانید با هم باشید

 

در مورد آن چه برایتان مهم است صحبت کنید
هرچه شما صریح تر و روشن تر افکار، احساسات، نیازها و خواسته هایتان را با همسرتان در میان بگذارید، رابطه صمیمانه تری خواهید داشت. بنابراین برای ایجاد رابطه صمیمانه، با همسرتان صحبت کنید و به وی کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند.توجه داشته باشید که اگر به همسرتان اجازه بدهید شما را بشناسد، بهتر می تواند برای رضای نگه داشتن و برآورده کردن نیازهایتان تلاش کند. بنابراین این باور اشتباه را کنار بگذارید که همسرتان باید خودش ویژگی ها، حساسیت ها و نیازهای شما را بفهمد.


به نیازهای همسرتان توجه کنید
اگرچه همسرتان باید به شما برای شناخت خود کمک نماید، اما شما هم انتظار نداشته باشید همسرتان در مورد همه حس ها و نیازهایش به شما اطلاعات بدهد. توجه داشته باشید که گاهی خود افراد نیز خیلی در مورد حس ها و نیازهایشان نمی دانند و البته ممکن است برایشان صحبت کردن در مورد آن ها راحت نباشد. بنابراین خودتان دست به کار شناخت همسرتان و درک و برآورده کردن نیازهایش باشید.


تکی تصمیم نگیرید
تنها تصمیم نگیرید. شما و همسرتان یک تیم هستید، بنابر این تا جایی که می توانید با هم و در کنار هم باشید. باید احساس کنید که با همسرتان کامل می شوید و دو بخش از وجود یک نفر هستید، پس وقتی نیم   دیگر وجودتان حضور ندارد، تصمیم گیری نکنید. شرایط را با هم بسنجید و با هم تصمیم گیری کنید ؛ در مورد همه چیز، خواه موارد کوچک و خواه بزرگ باشد. خود را مشتاق سازش و سازگاری نشان دهید.


دفترچه خاطرات زندگی مشترک را ورق بزنید
شما روزهای صمیمانه ای را پشت سر گذاشته اید که مرور آن ها و پررنگ نمودن نشان می تواند به افزایش صمیمیت بین شما و همسرتان کمک کند. خاطرات اوایل آشنایی، نامزدی و ازدواج شما خاطرات شیرین و دلچسبی هستند که باید هر از چند گاهی آن ها را به همراه همسرتان و یا حتی به تنهایی مرور نمایید. تماشای عکس ها و فیلم های مراسم ازدواجتان، قرارگذاشتن و رفتن به مکان هایی که با آن ها خاطره دارید، انجام مجدد کارهای خاص و غافلگیرکننده دوران عاشقی معجزه می کند.


با کارهای کوچک و بدون هزینه او را خوشحال کنید
برای ایجاد رابطه صمیمی با همسرتان قرار نیست کار بزرگ، پرخرج و یا عجیب و غریبی انجام دهید. کارهای کوچکی مثل پختن یک غذای خوشمزه ، تماس گرفتن یا ارسال پیامک، احوالپرسی های روزانه، غافلگیر کردن، گذاشتن یادداشت های محبت آمیز در جیب یا ماشین همسر، خرید گل به عنوان هدیه یا عذرخواهی، پیشنهاد صرف یک وعده غذایی در بیرون از منزل و یا مسافرت، کارهای ساده ای هستند که اثر شگفت انگیزی بر روی افزایش صمیمیت بین همسران دارند.

منبع: تبیان



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: رابطه صمیمی با همسر , همسرداری , رازموفقیت , رابطه صمیمی , رابطه , زن و شوهر , ازدواج , طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 
 

برای خاتمه دادن به رفتارهای نامطلوب همسرتان، از قالب قربانی بودن رها شوید‎

 

تا به کی می‌خواهید نقش قربانی را بازی کنید؟ برای خاتمه دادن به رفتارهای نامطلوب همسرتان، شایسته است از قالب قربانی بودن رها شوید و از حق خود دفاع کنید، دفاع از حق به معنای عصبانیت، تهدید، قهر، انتقاد کوبنده و... نیست بلکه باید بتوانید در مقابل رفتارهای غیرمنصفانه همسرتان، با حفظ حرمت، مقابله مثبت کنید، چه بسا تا زمانی که شما پذیرای درخواست‌های ناموجه ایشان باشید، همسرتان به اشتباه گمان می‌کند که سبک زندگی‌ اش درست است و نیازی به هیچ تغییری نیست.
یکی از خوانندگان درباره تحقیر و عیب جویی های همسرش نوشته است: همسرم برای من و کارهایی که انجام می‌دهم هیچ ارزشی قائل نیست، مدام عیب‌جویی می‌کند و از تمامی رفتارها و علایقم حتی آشپزی‌ام نیز ایراد می‌گیرد، در مقابل تحقیرهای بی‌امان او غالباً سکوت می‌کنم و درصورت اعتراض نیز پاسخی جز این نمی‌شنوم «حرف‌های مرا جدی نگیر»! لطفاً مرا راهنمایی کنید.
به دنبال کشف علت اصلی باشید: رفتارهای آزاردهنده همسرتان را یادداشت کرده و بدون قضاوت آنها را مورد بررسی قرار دهید، باید بدانید علت وقوع این رفتارها چیست و در چه موقعیت یا حالات هیجانی و فکری احتمال وقوع‌شان افزایش می‌یابد و اینکه عکس‌العمل شما در قبال آن رفتارها چیست؟ پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان، با همسرتان گفت‌و‌گو کنید و از خود ایشان نیز جویای علت رفتارهایش باشید و حتی از چگونگی پاسخ‌های خود در قبال آن رفتارها پرسش کنید. بی‌تردید با شناخت و آگاهی از علت اصلی می‌توانید تغییرات لازمه را اعمال کنید، مثلاً اگر بدانید بدرفتاری همسرتان به خاطر خستگی است از این پس سعی می‌کنید آرامش او را فراهم آورید یا اگر علت رفتارهایش را سماجت‌های خود بدانید قطعاً با زیر سؤال نبردن و حساسیت به خرج ندادن می‌توانید مانع شدت گرفتن مشکل‌تان شوید.

                        

در مقابل رفتارهای غیرمنصفانه همسرتان، با حفظ حرمت، مقابله مثبت کنید

 

قربانی نباشید: تا به کی می‌خواهید نقش قربانی را بازی کنید؟ برای خاتمه دادن به رفتارهای نامطلوب همسرتان، شایسته است از قالب قربانی بودن رها شوید و از حق خود دفاع کنید، دفاع از حق به معنای عصبانیت، تهدید، قهر، انتقاد کوبنده و... نیست بلکه باید بتوانید در مقابل رفتارهای غیرمنصفانه همسرتان، با حفظ حرمت، مقابله مثبت کنید، چه بسا تا زمانی که شما پذیرای درخواست‌های ناموجه ایشان باشید، همسرتان به اشتباه گمان می‌کند که سبک زندگی‌ اش درست است و نیازی به هیچ تغییری نیست. بهتر است قاطعانه و در کمال آرامش، با رفتارهای نامطلوب اش مواجه شوید و قصور او را به شرط تغییر بپذیرید، در غیر این صورت به هیچ وجه از موضع خواسته‌های منطقی خود کوتاه نیایید.

مدبرانه خود را به رخ بکشید: اگر همسرتان قدردان زحمات شما نیست، ناراحت نباشید، بپذیرید با تغییر سبک زندگی و ارتباط تان می‌توانید او را ترغیب به این امر کنید، مثلاً وقتی غذای خوشمزه‌ای آماده می‌کنید و انتظار تشکر از او دارید، در حالی که ایشان مهر سکوت اختیار می‌کنند، بهتر است خود وارد عمل شوید و قابلیت هایتان را به‌صورت جملات خبری یا سؤالی متذکر شوید، مثلاً بگویید: «غذای امروز خیلی خوشمزه شده بود!»یا اینکه پرسش کنید« نظرت در مورد طعم غذای امروز چیست؟»، انتظار تغییرات را به یکباره نداشته باشید، بلکه با مداومت این تمرین است که می‌توانید همسرتان را تسلیم بر اظهار نظر کنید. یادتان باشد مدیریت کلامی و رفتاری تضمین‌کننده سلامت رابطه‌تان است، هرگز حس حقارت را در همسرتان و حس برتری خود از ایشان را برانگیخته نکنید، بلکه تلاش کنید با بیان جملات و عباراتی، او را به تفکر وا دارید و ایشان را بتدریج به انجام رفتاری جدید عادت دهید.

منبع: سلامت نیوز



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: با همسری که تحقیرم می‌کند چه کنم , همسرداری , راز موفقیت , راز , رازهمسرداری , شوهر , ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

 

 

وفاداری حضرت ابوالفضل آنقدر زیاد است که حتی یزید و یزیدیان را به تعجب واداشته است:

كاروان به سوی شام در حركت بود. راه دراز كربلا تا شام پیموده شد و وقتی کاروانیان به شام رسیدند، سپاهیان وسایل غارت شده از شهدای كربلا را نزد یزید بردند. در میان آن وسایل پرچم بزرگی وجود داشت که نشانی از وفاداری حضرت ابوالفضل العباس بر آن نقش بسته بود و موجب تعجب همه شد. یزید و حاضران بهت زده دیدند وا عجبا همه جای چوبه پرچم، سوراخ شده و آسیب دیده است؛ ولی تنها جای یک دست بر روی چوبه آن سالم است. یزید از روی حیرت و تعجب پرسید: این پرچم را چه كسی حمل می كرد؟

گفتند: عباس بن علی (علیهما السلام) ( ابوالفضل العباس ).

یزید از روی تحیر و تعجب برای تجلیل از پرچمدار كربلا سه بار برخاست و نشست. سپس رو به حاضران كرد و گفت: "به این پرچم بنگرید كه بر اثر صدمات و ضربه ها، هیچ جایش سالم نمانده است؛ جز دستگیره پرچم كه پرچمدار با وفاداری آن جا را می گرفته و تحت هیچ شرایطی علم را رها نكرده است."

سپس گفت: ".... این است معنای وفای برادر (  ابوالفضل العباس ) نسبت به برادرش ( امام حسین ) !"

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تعجب یزید ملعون از وفاداری حضرت ابوالفضل العباس , یزید , حضرت عباس , عباس , وفاداری , امام حسین , مذهبی ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1395 | نظرات ()