نوشته شده توسط : webomomi120

 



دیابت بر اثر قطع تولید انسولین و یا عدم کارکرد مناسب آن در بدن به وجود می آید. انسولین هورمونی است که مواد غذایی قندی و نشاسته و… را در بدن به انرژی تبدیل می نماید. تاکنون علت بروز این بیماری کشف نشده است ولی گمان می رود که زمینه مساعد ژنتیکی و عوامل محیطی همچون چاقی و بی تحرکی در ابتلا به این بیماری نقش موثری داشته باشد..

در پزشکی کهن،داروها از گیاهان بدست می آمدند.در تولد رستم موبد پزشک،به دستور سیمرغ مرهمی از کوبیدن گیاهی مخصوص و آمیختن آن با شیر و خشک کردن آن در سایه،ساخته و بر زخم عمل رودابه می گذارد.نکته ی ظریف این دستور،توصیه به خشک کردن مرهم در سایه است تا خواص آن در اثر نور آفتاب و گرما از بین نرود،توصیه ای که امروز هم در نگهداری داروها به قوت خود باقی است .اکنون به شما گیاهانی را معرفی خواهیم کرد که مصرف آنها برای درمان و بهبود دیابت موثر است.

 آلوئه ورا  : مطالعات بسیاری انجام شده نشان دهنده این موضوع است که مصرف منظم عرق آلوئه ورا  برای ایجاد ثبات در میزان گلوکز در جریان خون  آنزیمهایی نظیر آمیلاز و لیپاز که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند، در این گیاه موجود است که قند و کلسترول خون را کنترل می کند.

 انواع دیابت

آلوئه ورا، قند و کلسترول خون را کنترل می کند

 

برگ زیتون : مصرف عرق برگ زیتون می‌تواند مانند گلوکز، میزان ترشح انسولین از لوزالمعده (پانکراس) را افزایش دهد و با افزایش ترشح انسولین، باعث کاهش قندخون و رسیدن آن به سطح نرمال در بیماران دیابتی شود.

 انواع دیابت

مصرف عرق برگ زیتون، باعث کاهش قندخون و رسیدن آن به سطح نرمال در بیماران دیابتی شود

  
برگ گردو : از نظر طب سنتی عرق برگ گردو یکی از موارد بی نظیر در کاهش و تنظیم قند خون به دلیل مقدار فراوانی از انواع آنتی اکسیدان موجود در آن است.

انواع دیابت

عرق برگ گردو یکی از موارد بی نظیر در کاهش و تنظیم قند خون می باشد

  
بوقناق : عرق بوقناق تأثیر مستقیم بر فعالیت‌های آنزیمی کبد داشته و برای پاکسازی کبد از سموم و باز کردن مجاری کبدی مفید است؛ بر غدد فوق‌کلیه اثر مفید و مؤثر داشته و در همکاری با کبد برای افزایش ترشح انسولین و فعال کردن لوزالمعده (پانکراس)، کاهش قند خون و درمان دیابت اثر شگفت‌آوری دارد.

 انواع دیابت

عرق بوقناق برای کاهش قند خون و درمان دیابت اثر شگفت‌آوری دارد

 

خارمریم : در بسیاری مقالات از خارمریم به عنوان دوست کبد یاد شده ، خار مریم حاوی عنصر فعالی به نام “سیلی مارین” است. سیلی مارین ترکیبی حفاظت کننده از کبد درون خار مریم است. این عنصر ضد اکسید به مراتب قویتر از ویتامین C , E بوده و در درمان بیماری های کبد مثل : سیروز کبدی، هپاتیت B مزمن، بیماریهای الکلی مزمن کبد و آسیبهای وارده بر کبد در اثر مواد سمی  و همچنین در تنظیم و کاهش قند خون مؤثر است. سلولهای آسیب دیده کبد را ترمیم می کند.

 انواع دیابت

خار مریم حاوی عنصر فعالی به نام “سیلی مارین” است

 
دارچین : دارچین مدت طولانی به عنوان منبعی خوب برای درمان دیابت گزارش شده است.مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ توسط خان و همکاران انجام شد، که  در آن ۶۰ نفر در گروه مورد آزمایش قرار گرفتند و به یک سوم از گروه، دارونما داده شد. نتایج پایانی بسیار چشمگیر بود و سلامت کلی گروه با قند پایینتر از ۱۸ درصد ، افزایش یافته بود. کلسترول LDL و تری گلیسیرید نیز کاهش یافته بود. همه افراد هیجان زده بودند و به استفاده از دارچین مشتاق بودند دارچین در غشای سلولی همانند انسولین عمل میکند، در نتیجه نیاز شما به انسولین را فورا پایین می آورد.

 انواع دیابت

مصرف دارچین برای مدت طولانی به عنوان منبعی خوب برای درمان دیابت گزارش شده است

 

سیر : این گیاه بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون، بازسازی سلول های لوزالمعده و تحرک آن برای تولید انسولین به حساب می آید.

 انواع دیابت

سیر، بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون می باشد

  
شنبلیله: شنبلیله یکی از پرمصرف ترین گیاهان برای کنترل بیماری دیابت به حساب می آید. شنبلیله مقاومت انسولین را در بدن کاهش می دهد و با افزایش تعداد گیرنده های انسولین در گلبول های قرمز، میزان قند خون را کنترل می کند. این گیاه با به کارگیری گلوکز در بافت های پیرامونی، میزان گلوکز خون را کاهش می دهد.

 انواع دیابت

شنبلیله یکی از پرمصرف ترین گیاهان برای کنترل بیماری دیابت به حساب می آید

 

 شوید:  معولا شوید به منظور کاهش چربی خون به ویژه تری گلیسرید که با قند خون ارتباط دارد مصرف می شود، شوید نه تنها کاهنده چربی خون است بلکه باعث ترشح و جذب بهتر انسیولین و در نتیجه تنظیم قند خون می شود.

 

انواع دیابت

شوید، باعث ترشح و جذب بهتر انسیولین و در نتیجه تنظیم قند خون می شود

 

 قرقات : در شمال غربی کشور عزیزمان ایران گونه گیاهی یافت می شود که در نواحی جنگلی و معمولا به صورت وحشی می روید . محلی ها قره گیله یا سیاه گیله آن را نامیده اند که از نظر ظاهر دارای برگ های بیضوی و نوک تیز با گل های صورتی و سفید ریز است و در اواخر تابستان، دانه های سیاه ارغوانی آن برای چیده شدن آماده می شوند. میوه آن را می توان هم به صورت تازه و هم خشک شده مصرف کرد، اثر ضد دیابت یک بار مصرف عصاره این گیاه که اثری مشابه انسولین دارد، تا چند هفته در بدن باقی می ماند. به علاوه این گیاه دارویی در پیشگیری از عوارض بلندمدت دیابت مانند عوارض قلبی عروقی، عصبی، کلیوی و چشمی تا حدی موثر است. عصاره آن به مقدار۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم ۳ بار در روز برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه می شود.:    

 

 

انواع دیابت

 گیاه قرقات در پیشگیری از عوارض بلندمدت دیابت مانند عوارض قلبی عروقی و ... مفید است

 
کلپوره : استفاده از کلپوره(مریم نخودی) از گذشته تا امروز برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها توسط اطبای طب سنتی قدیم قرار گرفته و حتی امروزه نیز مورد توجه بسیاری از علاقمندان گیاهان دارویی قرار دارد، از جمله خواص درمانی کلپوره کنترل قند خون و از بین بردن بسیاری از مشکلات گوارشی به ویژه دل پیچه نوزادان است که خانواده های کرمانی با خواص درمانی این گیاه به طور کامل آشنایی دارند.

 

انواع دیابت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از جمله خواص درمانی کلپوره کنترل قند خون است



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دیابت , انسولین , هورمون , ژنتیک , آلوئه ورا , کلسترول خون , برگ زیتون , قندخون , گردو , بوقناق , خارمریم ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

قاسمی:سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جهت سیاست ناکام ایران هراسانه است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , قاسمی

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امورخارجه، قاسمی در واکنش به این اظهارات ضد ایرانی افزود: کارشکنی ها و موانعی که دولت ایالات متحده آمریکا بویژه در یک سال اخیر در مسیر انتفاع ایران از مزایای برجام‌ ایجاد کرده و تکرار نابجای این نوع اظهارات نشان دهنده تداوم سیاست بی حاصل ایران هراسانه و ناکامی آنان در دستیابی به اهداف غیر منطقی و زیاده خواهی های مغایر با تعهدات بین المللی شان برای جلوگیری از بهره مندی ایران از مزایای برجام و همکاری با سایر کشور هاست.

 

وی یادآورشد: شکست های پی در پی هیات حاکمه آمریکا در صحنه های مختلف جهانی بخصوص در ماه های اخیر آنان را بر آن داشته است تا بیش از پیش و با صراحت اینگونه عهد شکنی، غیر قابل اعتماد بودن، عدم انجام تعهدات بین المللی و نیات خصمانه خود را در جهان به نمایش بگذارند.

 

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: این اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید تردیدی باقی نمی گذارد که آمریکا بر خلاف تعهدات خود ذیل برجام، که بعنوان یکی از طرف های آن، متعهد است مانع اجرای «موفقیت آمیز» و همراه با «حسن نیت» آن نشود، همچنان می کوشد در راه تعامل و بهره مندی دو سویه جامعه بین المللی و ایران از مزایا، فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری کشورهای جهان و ایران تخطی و کارشکنی کند که البته به نظر می رسد اقبال بسیاری از کشور ها به همکاری با ایران و حجم سرمایه گذاری و اعتبارات خارجی در ایران پس از برجام باعث نگرانی شدید آنها شده است.

 

قاسمی در پایان تاکید کرد: ما این اظهارات را تهدید سایر کشورها از سوی این مقام آمریکایی تلقی می کنیم و آن را نه تنها خلاف تعهدات آمریکا در چارچوب برجام، بلکه نقض حقوق و مقررات بین المللی توسط دولت آمریکا می دانیم.‌



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , وزیر خارجه , امنیت ملی , کاخ سفید , کنفرانس , آمریکا , قاسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



 ژل دندان نوزاد، به دلیل دارا بودن ماده‌ی مسکن، در کاهش درد دندان نوزاد، در زمان دندان در آوردن نوزاد بسیار موثر است، ولی اکثر متخصصان پیشنهاد می‌کنند تا جایی که امکان دارد از این ژل‌ها استفاده نشود و به جای آن از دندان گیر‌ها استفاده شود. در این مقاله همه چیز درباره ژل دندان کودک بیان شده است.

ژل دندان نوزاد، به دلیل دارا بودن ماده‌ی مسکن، در کاهش درد دندان نوزادان بسیار موثر هستند. یکی از پزشکان متخصص کودکان بیان می‌کند: هنگامی که نوزاد شروع به درآوردن دندان می‌کند، لثه‌های نوزاد درد می‌گیرد و این درد همراه با تب و آبریزش دهان است. 

علت درد و تب دندان درآوردن چیست؟
متخصصان بیان می‌کنند، هنگامی که نوزاد دندان درمی‌آورد و تب می‌کند، تب دندان درآوردن نوزاد، به دلیل این نیست که نوزاد می‌خواهد دندان درآورد بلکه هنگامی که دندان می‌خواهد از لثه بیرون بزند، لثه شکافته می‌شود و نوزاد هنگامی که دست خود را در دهان خود می‌برد آلودگی و میکروب‌ها را وارد دهان خود می‌کند و در نتیجه‌ی آن، نوزاد به بیماری‌های ویروسی و در ادامه‌ی آن به تب دچار می‌شود.

ژل دندان نوزاد چه کاربردی دارد؟
برخی از محققین استفاده از ژل دندان را که به دلیل تسکین درد دندان نوزاد به کار می‌رود، بدون ضرر می‌دانند. ژل دندان کودک به دلیل اینکه از ترکیبات مسکن‌دار تهیه شده است برای تسکین درد بر روی لثه‌های نوزاد مالیده می‌شود.

 ژل تسکین دهنده درد دندان نوزاد

ژل دندان کودک، برای تسکین درد بر روی لثه‌های نوزاد مالیده می‌شود

  
میزان مصرف ژل دندان نوزاد چقدر باید باشد؟
مقدار مصرف ژل دندان باید بسیار کم باشد. مقدار مصرف این ژل را به اندازه‌ی یک نخود عنوان می‌کنند و در روز ۲ تا ۳ بار بر روی محل رویش دندان پیشنهاد می‌کنند. توجه کنید قبل از اینکه ژل دندان کودک را استفاده کنید، دهان نوزاد را کاملاً خشک کنید.


متخصص کودکان استفاده از ژل‌های دندان نوزادان را برای تسکین درد دندان موثر می‌دانند و بیان می‌کنند، بهتر است هنگامی که نوزاد دندان در می‌آورد و مبتلا به تب می‌شود از شربت استامینوفن به میزان یک قاشق مربا خوری هر ۶ ساعت استفاده کنید که مشکلی برای نوزاد ایجاد نخواهد کرد. 

عوارض ژل دندان نوزاد چیست؟
بهتر است از این ژل‌ها برای کاهش درد و خارش لثه نوزادان استفاده نکنید، زیرا مصرف این نوع از ژل‌ها، هنگام در آوردن دندان نوزاد به دلیل استفاده از ترکیبات بی حس کننده نظیر گیزیلوکائین قابلیت جذب بالایی در لثه دارد. ژل دندان، ممکن است باعث ایجاد اثرات منفی بر روی لثه نوزادان شود. در برخی موارد نیز موجب تشنج کودک خواهد شد.

والدین نباید در مورد درد دندان نوزاد خود نگران باشند. نوزادان در سن‌های پنج ماهگی تا یک سالگی شروع به در آوردن دندان می‌کنند. در آوردن دندان با خارش، درد و کمی آب ریزش دهان همراه است. بهتر است که از ژل‌های کاهش درد دندان برای نوزادان استفاده نکنید. این ژل‌ها اصلاً به کودکان زیر دو سال توصیه نمی‌شود.بیشتر بدانید: آیا آبریزش بینی نوزاد می تواند از علائم دندان درآوردن باشد؟


به غیر از ژل دندان نوزاد چه چیزی برای تسکین درد نوزاد می‌توان استفاده کرد؟
بهتر است به جای استفاده از ژل دندان کودک، از دندانی‌های پلاستیکی استفاده کنید. در قدیم برای کاهش درد و خارش دندان در نوزادان قند بر روی لثه نوزاد می‌ساییدند که یک راه بسیار غلط بود که موجب عفونت، زخم شدن و متورم شدن لثه می‌شد. برخی از افراد هم گوشت را نیم پز می‌کردند و به دست نوزاد می‌دادند که به عنوان یک دندانی پلاستیکی عمل کند که این مورد نیز حاوی آلودگی‌های بسیاری بود. دادن هویج نیز در برخی از خانواده‌ها مرسوم بود، که نوزاد را در خطر خفگی قرار می‌داد.

 ژل تسکین دهنده درد دندان نوزاد

ژل دندان، ممکن است باعث ایجاد اثرات منفی بر روی لثه نوزادان شود

  
ژل دندان نوزاد چه کاربردی دارد؟
اما با پیشرفت علم این موارد کنار گذاشته شد و جای خود را به دندانی‌های پلاستیکی داد. این نوع دندانی‌ها استاندار بوده و از داروخانه‌ها به راحتی تهیه می‌شوند. بهتر است که دندانی‌ها را با یک بند به دور گردن نوزاد ببندید تا از افتادن دندانی به زمین و آلوده شدن آن جلوگیری کنید. نوعی از دندانی‌ها وجود دارد که در یخچال قرار داده می‌شوند تا اثر بی حس کنندگی خفیفی داشته باشند.

همانطور که پزشکان متخصص بیان می‌کنند، سعی کنید از ژل دندان کودک استفاده نکنید. بهتر است از دندانی‌های موجود در داروخانه‌ها استفاده شود. از طرف دیگر بی حسی‌هایی که درون این ژل‌ها وجود دارد باعث می‌شود که دهان نوزاد کاملاً بی حس شود و در برخی موارد زبان خود را گاز بگیرد.

برای تهیه جسم‌های پلاستیکی (دندان گیر) که به منظور کاهش خارش لثه نوزادان به کار می‌رود، حتماً به داروخانه‌ها و کسانی که لوازم بهداشتی می‌فروشند، مراجعه کنید، زیرا اگر این اجسام غیر بهداشتی باشد باعث عفونت لثه نوزاد می‌گردد.

سخن آخر ... 
در هنگام دندان درآوردن نوزاد، نیازی به تغییر در رژیم غذایی نوزاد وجود ندارد. اما اگر نوزاد بسیار بی قراری می‌کند و گریه‌های طولانی دارد، به پزشک متخصص اطفال مراجعه نمایید تا از مشکلات دندان در آینده جلوگیری شود، زیرا ممکن است لثه نوزاد عفونت کرده باشد.

 

منبع: setare.com

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ژل دندان , درد دندان نوزاد , تب دندان , ژل دندان نوزاد , لثه نوزاد , تسکین درد , ژل دندان کودک , عوارض ژل دندان نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

محمود صادقی: مسئولان توضیح دهند چرا کسی که سالم بازداشت می‌شود جنازه او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند



اخبار,اخبار سیاسی,محمود صادقی

محمود صادقی درجلسه علنی امروز در تذکری با انتقاد از فساد، گفت: ابتدا یک موضوع را یادآور می شوم معمولا با استناد به اصل 110 قانون اساسی، قواعد عام حقوقی را استثنا می‌کنیم و دستگاه های زیرمجموعه و وابسته به رهبری را از شمول قوانین خارج می‌کنیم. باید تمامی اصول قانون اساسی را مد نظر قرار دهیم از جمله اصل 107، 19، 20 ، بند 6 و 9 اصل سوم، اصل 107 در سطر آخر مقرر شده که رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است، رهبر معظم انقلاب اخیرا فساد را به اژدهای هفت سر افسانه‌ها تشبیه کرده که هر سرش را که بزنید با سرهای دیگر حمله می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار اعتمادآنلاین، وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد خارج ساختن بخشی از دستگاه‌ها و ایجاد تبعیض، خارج ساختن آنها از شمول قوانین یکی از عوامل فساد است.

 

این نماینده تهران با اشاره به فوت برخی بازداشت شدگان در زندان ها و بازداشتگاه‌ها، تصریح کرد: به وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور در خصوص اصول 35، 37 و 38 قانون اساسی تذکر می‌دهم، اخیرا ظرف مدت کوتاهی چند نفر از بازداشت شدگان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به دلایل نامعلوم فوت کردند مقامات قضایی یک بار هم که شده به جای توجیه بی‌مبالاتی ضابطان و زندان‌‌بانان به وظیفه مقرر در اصل 156 قانون اساسی عمل کنند و از حقوق فردی و اجتماعی و آزادی مشروع شهروندان دفاع کنند. 

 

صادقی خاطرنشان کرد: باید توضیح داده شود که چرا کسی که سالم بازداشت می‌شود جنازه او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند. همچنین به صدا و سیما تذکر می‌دهم که به جای نقض حریم خصوصی شهروندان و ایراد اتهام و نقض اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل 22 قانون اساسی یک بار هم که شده از حقوق حقه مردم دفاع کنند.

 

وی با انتقاد از مستندی در مورد سید امامی که اخیرا در صدا وسیما پخش شده، اظهار داشت: بعضی از کدهایی که در برنامه اخیر صدا و سیما وجود دارد به شدت این موضوع را مسئله برانگیز می‌کند که صدا و سیما موضوع محیط زیست و بازداشت‌شدگان زیست محیطی  را به بحران‌های اقلیمی و خشکسالی‌ها ارتباط می‌دهد. اتفاقا اگر چنین شبهه‌ای باشد شبهه بیشتر در مورد کسانی است که به مناطق حفاظت شده محیط زیست تعرض می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , مجلس , بازداشت , جلسه علنی , صادقی , مجمود صادقی , رهبر انقلاب , فساد را به اژدهای هفت سر , نماینده تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

محمد کاظمی: نوجوان 15 ساله‌ای که پرچم را پایین آورد به 5 سال حبس محکوم شده است



اخبار,اخبار سیاسی,محمد کاظمی

محمدکاظمی نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین بیان کرد: در این بازدید ۴ ساعته مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان همدان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، تعداد این افراد را قریب به چهل نفر اعلام کرد که اهالی شهرهای همدان، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان بوده‌اند.

 

نماینده مردم ملایر با تاکید براینکه با حضور در بند ویژه نگهداری از این بازداشت‌شدگان از نزدیک با آنان گفتگو کرده است افزود: بازداشت‌شدگان ضمن ابراز رضایت از وضعیت رسیدگی به آن‌ها در طول بازداشت اعم از خدمات رفاهی و درمانی از سوی مسئولان زندان خواستار پذیرش قرار تأمین صادره از سوی مقام قضایی و تبدیل قرارهای بازداشت به تأمین سبک‌تر و تسریع در رسیدگی به وضعیت خویش شدند.

 

او ادامه داد: همچنین در این بازدید، با نوجوان ۱۵ ساله‌ای که در حوادث اخیر اقدام به پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی دریکی از میدان‌های ملایر کرده بود، گفتگو کرده است.

 

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی قضایی گفت: در حال حاضر دادگاه بدوی مجازاتی معادل پنج سال حبس تعزیری برای نامبرده معین کرده که با اعتراض وی پرونده به مرجع تجدیدنظر ارسال‌شده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , قوه قضاییه , نمایندگان مجلس , همدان , کمیسیون حقوقی , نوجوان 15 ساله , پرچم جمهوری اسلامی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
آنفلوآنزای پرندگان
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
هنوز موردی از ابتلای انسان به ویروس آنفلوانزای پرندگان در کشور گزارش نشده و این در حالی است که وزارت بهداشت، توصیه ها و مراقبت های لازم را مکرر به هموطنان گوشزد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال شایع شدن ویروس آنفلوانزای پرندگان در بین طیور و خسارت هایی که در پی داشته است، موضوع ابتلای انسان به این ویروس بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در این بین، صحبت هایی مطرح می شود که هیچ گونه مبنای علمی ندارد. در همین حال، وزارت بهداشت، توصیه های لازم را به هموطنان داشته است.

دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مبارزه با بیماری های واگیردار وزارت بهداشت گفت: ویروس های آنفلوانزای پرندگان پیچیده و گوناگون هستند، برخی از این ویروس ها بدون علامت هستند اما ورود آن به بدن انسان و فعال شدن آن امر ساده ای نیست و همه چیز باید دست به دست هم دهد تا این امر محقق شود اما اگر ابتلا صورت بگیرد می تواند حالت انفجاری ایجاد کند و مرگ و میر بزرگی را باعث شود.

وی افزود: خاستگاه ویروس آنفلوانزای پرندگان کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا بوده از سوی دیگر این ویروس ها زمانی که از خاستگاه خود به کشور دیگری منتقل می شوند یعنی ویروس قوی تر شده و شانس گسترش بیماری نیز بیشتر می شود لذا شانس اینکه انسان را گرفتار کند نیز به همان اندازه بیشتر می شود، حال کسانی که با پرندگان ارتباط دارند احتمال آلوده شدن به بیماری انفلوانزای پرندگان در آنها نیز بیشتر است.

گویا ادامه داد: ابتلا به آنفلوانزای پرندگان از راه خوردن آخرین راه ابتلا به این بیماری است برعکس کسانی که ارتباط مستقیم با پرندگان دارند شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند.

وی افزود: ما تا به حال گزارشی درباره ابتلا انسان به بیماری آنفلوانزای پرندگان دریافت نکرده ایم، ما در حال حاضر با دو ویروس آنفلوانزا مواجه هستیم که یکی در گیلان دیده شده و البته خاستگاه اصلی آن چین بوده و امسال چند کشور مختلف را درگیر کرده و توانسته سد انسانی را بشکند و مرگ و میر بالایی در چین داشته بطوریکه ۳۰ درصد از کسانی که به بیماری آنفلوانزای پرندگان مبتلا شده اند را به کام مرگ کشانده است.

رئیس مرکز مبارزه با بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، گفت: مهمترین نکته برای ابتلا به این بیماری تماس با پرندگان است، برخی در خانه از پرندگان نگهداری می کنند، برخی پرندگان مهاجر را شکار می کنند و یا حتی ذبح می کنند و برخی نیز فروش این پرندگان در بازار انجام داده و پاره ای نیز این پرندگان را در اختیار کودکان می گذارند تا با آنها بازی کنند لذا این موارد می تواند از عمده دلایل ابتلا به آنفلوانزای پرندگان باشد.

وی تاکید کرد: تیم واکنش سریع بیش از همه تحت ریسک ابتلا به این بیماری است و در مرحله بعد کسانی قرار دارند که در مزارع آلوده به این ویروس کار می کنند این دو گروه واکسن، دارو دریافت کرده و حتی یک دوره قرنطینه ۱۰ روزه را خواهند داشت تا مطمئن شویم که به آنفلوانزای پرندگان مبتلا نشده اند.

دکتر صفرعلی ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، گفت: ویروس آنفلونزای پرندگان دارای ویژگی خاص خود است لذا عبور آن از یک گونه به گونه دیگر عمدتا به سختی صورت می گیرد اما غیرممکن نیست.

وی افزود: ویروس آنفلوانزای تیپ A در پرندگان باعث ابتلا به بیماری است لیکن اگر به این ویروس اجازه فعالیت داده شود می تواند به سرعت محیط وسیعی را آلوده کند.

ماکنعلی گفت: سیستم مراقب های بین المللی که شبیه به سیستم هواشناسی است و مرکزیت آن در بلژیک است مشخص شده که از سال ۲۰۱۴ حدود ۶۷ کشور به ویروس آنفلوانزای پرندگان آلوده شده اند، در حال حاضر در منطقه و در جنوب عربستان سعودی و عراق مزارع صنعتی آن به این ویروس آلوده شده و همچنین در افغانستان نیز ۷ استان درگیر این ویروس هستند، در اتحادیه اروپا از جمله انگلستان نیز شیوع این بیماری گزارش شده است.

وی ادامه داد: ۲۳۰۰ قطعه از پرندگان در ایران نیز به این ویروس مبتلا و امحا شدند در حال حاضر همه اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور انجام شده و در مجموع این بیماری در کشور تحت کنترل است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: ما به محض آنکه مشکوک شویم که این بیماری مزرعه ای را درگیر کرده به سرعت اقدامات لازم را برای شناسایی و پاکسازی انجام می دهیم.

وی افزود: میادین عملیاتی ما سه دسته هستند، مجموعه اقداماتی که در حیات وحش و با هماهنگی با محیط زیست انجام می دهیم به این صورت که اگر از یک گونه ۵ پرنده تلف شود و در سایر گونه ها ۱۰ مورد تلفات گزارش شود، آزمایش صورت گرفته و در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش به ابتلای به این بیماری، محل به سرعت پاکسازی می شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، گفت: میدان اول عملیات، پرندگان مقیم و مهاجم است، در مرحله دوم روستاهایی که طیور نگهداری می کنند و میدان سوم عملیات در مزارع مرغ تخمگذار است، که کنترل آن دشوار است زیرا ما جزو ۱۰ کشور برتر تولید تخم مرغ در دنیا هستیم.

ماکنعلی افزود: کاهش تولید تخم مرغ، کاهش مصرف دان و آب و نیز وجود تلفات غیر معمول از جمله علائم ابتلای مزرعه مرغ های تخم گذار به ویروس آنفلوانزای پرندگان است. حال کشاورزان باید پس از مشاهده این علائم موضوع را به سرعت گزارش کنند و تاخیر بیش از ۴۸ ساعت موجب آلوده شدن بیشتر محیط می شود و در این شرایط کنترل فضا دشوار می شود.

او گفت: چالش های فراروی ما در کنترل این بیماری نخست خود بیماری است زیرا این ویروس از پیچیدگی خاصی برخوردار است و در مرحله بعد اعمال معیارهای کنترلی است، در دنیا دیگر کودها به صورت خام استفاده نمی شود لذا یکی از چالش های ما مبحثی تحت عنوان سالم سازی کود است که عملا در کشور نداریم، دوم فرآیند کنترل بیماری ساختار مزرعه است زیرا در ایران میزان تراکم آن بالاست، از سوی دیگر ورود ویروس توسط پرندگان مهاجر نیز دور از ذهن نیست که همین امر کنترل این بیماری را دشوار می کند.

دکتر مسعودی رئیس گروه بیماری های حیات وحش سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: هر سال بر اساس دستور عملی تحت عنوان پیشگیری نسبت به افزایش بازدیدها در تالاب ها و مزارع اقدامات لازم انجام می شود.

وی افزود: ما اگر به موارد مشکوکی برخورد کنیم به سرعت نسبت به جمع آوری و آزمایش اقدام می کنیم.

مسعودی ادامه داد: مردم هرکجا پرنده وحشی دیدند که قدرت پرواز ندارد به هیچ عنوان به آن نزدیک نشوند و در صورت مواجه شدن با لاشه آن پرنده موارد را به سرعت گزارش دهند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , سلامت , آنفلوانزا , آنفلوانزای پرندگان , بهداشت , طیور , بیماری های واگیردار ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
اشتغال
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حداقل عیدی برای کارکنان مشمول قانون کار در سال جاری حدود یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و حداکثر عیدی نیز ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، مبلغ مشخصی را به عنوان عیدی پرداخت کنند.

مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان مشمول قانون کار در پایان هر سال حداقل معادل ۶۰ روز «حداقل مزد قانونی مصوب» و حداکثر معادل ۹۰ روز «حداقل مزد روزانه مصوب» همان سال است به این معنا که میزان عیدی پرداختی نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی همان سال بیشتر شود.

به این ترتیب با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کار اسفند ۹۵، حداقل دستمزد روزانه کارکنان مشمول قانون کار برای سال ۹۶ معادل ۳۰۹۹۷۷ ریال تعیین شده، بنابراین حداقل عیدی پرداختی برای کارکنانی که یکسال کامل در واحد مربوطه مشغول به کار بودند، یک میلیون و ۸۵۹ هزار و ۸۶۲ تومان و سقف عیدی نیز ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۷۹۳ تومان است.

درباره سایر سطوح مزدی و افرادی که دارای پایه حقوق های به مراتب بالاتر از مصوبات شورای عالی کار هستند نیز نیروی کار می‌تواند به همان نسبت عیدی دریافت کند به شرطی که میزان دریافت عیدی آنان از ۳ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۹۶ یعنی ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۷۹۳ تومان بیشتر نشود.

 

فرمول محاسبه عیدی در صورت یکسال کامل

حداقل دستمزد روزانه مصوب ۹۶

۳۰۹۹۷۷ ریال

میزان حداقل عیدی

حداقل دستمزد روزانه × ۶۰

میزان حداکثر عیدی

حداقل دستمزد روزانه × ۹۰

مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در واحد یا کارگاه مربوطه مشغول به کار بوده‌اند، به مأخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه می‌شود.

فرمول محاسبه مبلغ عیدی به نسبت تعداد ماه کارکرد با در نظرگرفتن حداقل مزد ماهیانه ۹۲۹ هزار ۹۳۱ تومان (مصوب شورای عالی کار): مزد ماهیانه ضربدر ۲ تقسیم بر ۱۲ ضربدر تعداد ماه کارکرد

فرمول محاسبه عیدی در صورت فعالیت کمتر از یک سال در واحد مربوطه

عیدی برای ۱۲ ماه کارکرد

۱.۸۵۹.۸۶۲ تومان

عیدی برای ۱۱ ماه کارکرد

۱.۷۰۴.۸۷۳ تومان

عیدی برای ۱۰ ماه کارکرد

۱.۵۴۹.۸۸۵ تومان

عیدی برای ۹ ماه کارکرد

۱.۳۹۴.۸۹۶ تومان

عیدی برای ۸ ماه کارکرد

۱.۲۳۹.۹۰۸ تومان

عیدی برای ۷ ماه کارکرد

۱.۰۸۴.۹۱۹ تومان

عیدی برای ۶ ماه کارکرد

۹۲۹.۹۳۱   تومان

عیدی برای ۵ ماه کارکرد

۷۷۴.۹۴۲   تومان

عیدی برای ۴ ماه کارکرد

۶۱۹.۹۵۴   تومان

عیدی برای ۳ ماه کارکرد

۴۶۴.۹۶۵   تومان

عیدی برای ۲ ماه کارکرد

۳۰۹.۹۷۷   تومان

عیدی برای ۱ ماه کارکرد

۱۵۴.۹۸۸   تومان



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , حداقل عیدی , قانون کار , عیدی , فرمول محاسبه دستمزد روزانه , فرمول محاسبه عیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبار اقتصادی و بازرگانی



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, سکه

به گزارش ایسنا، دلار آمریکا در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد؛ به طوری که تا میانه های هفته روند افزایشی داشت و در آخر هفته تا حدودی نزولی شد. از سوی دیگر بازار سکه به شکل کم سابقه ای دستخوش افزایش قیمت شد و رکوردشکنی کرد.

 

دلار در شروع هفته با نرخ حدود 4750 تومان کار خود را آغاز کرد. در ادامه از مرز 4800 تومان عبور کرد و در میانه هفته به بالاترین قیمت خود رسید و به 5000 تومان نزدیک شد. اما در ادامه نرخ دلار در مسیر کاهشی البته با شیب آرام قرار گرفت؛ به طوری‌که در روز چهارشنبه به حدود 4820 تومان رسید و در آخرین روز هفته 4790 تومان در بازار معامله شد تا در مجموع هفته نسبتا پر نوسانی برای این ارز رقم بخورد.

 

اما هفته ای که گذشت هفته خاصی برای سکه بود. نرخ سکه تمام به شکل کم سابقه ای افزایش پیدا کرد. سکه تمام در شروع هفته یک میلیون و 542 هزار تومان در بازار آزاد فروخته شد. سکه در ادامه جهش خود را آغاز کرد و به یک میلیون و 575 هزار تومان رسید و در روز چهارشنبه به نقطه اوج خود رسید و تا یک میلیون و 600 هزار تومان هم پیش رفت که بالاترین نرخ در تاریخ قیمت سکه محسوب می‌شود.

 

در مجموع بررسی نرخ سکه تمام نشان می دهد که این نوع سکه در هفته جاری حدود 60 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

 

محمد کشتی آرای - عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران - معتقد است که مهمترین عامل رشد قیمت سکه افزایش قیمت دلار در روزها و هفته های اخیر است که بر بازار سکه هم اثر گذاشته است.

 

به گفته وی، از طرف دیگر میزان تقاضا در بازار سکه افزایش پیدا کرده است و سرمایه های خرد و کوچک نیز به سمت بازار سکه سوق پیدا کرده اند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , دلار , طلا , بازار سکه , سکه , ارز , خبر , اقتصاد ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه: اخبارفرهنگی

خانه مسافر
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت ایجاد واحدهای اقامتی توسط دستگاههای اجرایی درحالی صادر شد که ماده ۲۳ قانون خدمات کشوری نیز بر آن تاکید داشت اما دستگاهها آن را اجرایی نکردند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندین سال است که بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری به خصوص فعالان مراکز اقامتی در جلسات و گفتگوهایی که با مدیران دولتی از رئیس سازمان میراث فرهنگی گرفته تا وزرا دارند این موضوع را مطرح می کنند که نهادها و سازمانهای دولتی مراکز اقامتی زیادی دارند که ایجاد آن توسط این نهادها خلاف قانون است اما کسی توجهی به این موضوع ندارد به عنوان مثال هتلهای استانی مانند مازندران خالی از مسافر است اما مهمانسراهای دولتی آن همیشه پر هستند چرا باید این اتفاق بیفتد وقتی که دستگاههای دولتی وارد حوزه گردشگری و جذب مسافر می شوند اما بخش خصوصی باید نگران سرمایه ای که در حوزه مراکز اقامتی کرده باشد و هتلش خالی از مسافر؟!

در سال ۸۶ و در ماده ۲۳ قانون مدیریت خدمات کشوری یک بار به این موضوع پرداخته شد. در این قانون آمد که  ایجاد و اداره هرگونه مهمانسرا، زائرسرا، مجتمع مسکونی، رفاهی، واحدهای درمانی و آموزشی، فضاهای ورزشی، تفریحی و نظایر آن توسط دستگاه‌های اجرائی ممنوع است. در تبصره یک نیز نوشته شد: دستگاه‌هایی که بر اساس وظایف قانون خود برای ارائه خدمات به مردم عهده‌دار انجام برخی از امور فوق هستند با رعایت احکام این فصل از حکم این ماده مستثنی محسوب می شوند و تبصره دوم نیز آمد که مناطق محروم کشور تا زمانی که از نظر نیروی انسانی کارشناس و متخصص توسعه نیافته‌اند با تصویب هیات وزیران از حکم این ماده مستثنی هستند.

اما هیچ وقت دستگاههای دولتی این ماده قانونی را اجرا نکردند. و همچنان نیز بسیاری از دستگاههای دولتی و وزارت خانه ها و دانشگاهها نه تنها مراکز اقامتی خود را واگذار نکردند بلکه به این واحدها در طول ده سال اخیر اضافه نیز کردند. 

تا اینکه در روزهای اخیر دیوان عدالت اداری یک رای برای تاکید بر ممنوعیت ایجاد و اداره هر گونه واحد اقامتی توسط دستگاههای اجرایی صادر کرد. در این رای صادره ، شاکی سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده و موضوع آن نیز ابطال مصوبه هیأت وزیران در خصوص اجازه به نهاد ریاست جمهوری در خصوص ارائه برخی خدمات درمانی، اقامتی و رفاهی برای مقامات و مسئولین سیاسی و اداری کشور از محل اعتبارات مصوب مربوط (رفاهی) بوده است.

در متن این شکایت نیز آمده که« در بررسی عملکرد اداره کل رفاه، تعاون و بهداشت نهاد ریاست جمهوری مشخص شد، علیرغم تصریح ماده (۲۳) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های ذیل آن، نهاد ریاست جمهوری هزینه‌های نگهداری و اداره مهمانسرا و... را از محل اعتبارات آن نهاد پرداخت می‌کند.»

دیوان عدالت اداری پیرو موضوع مطرح شده، رای نهایی خود در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۲۳ قانون مدیریت مبنی بر ممنوعیت ایجاد و اداره هر گونه واحد اقامتی شامل مهمانسرا، زائرسرا، مجتمع مسکونی، رفاهی، واحد درمانی و آموزشی، فضاهای ورزشی، تفریحی و نظایر آن توسط دستگاه‌های اجرایی را صادر کرد. 

بنابراین بار دیگر بر ممنوعیت ایجاد و اداره هر گونه واحد اقامتی توسط دستگاههای اجرایی تاکید شد اما این تاکید و این رای تا زمانی که نظارت و اقدام جدی برای حذف مهمانسراهای دولتی نباشد، در حد یک رای باقی خواهد ماند. 

از سوی دیگر باید در نظر گرفت که کارمندان ادارات و سازمانهای دولتی که به سفر می روند در ایران آمار زیادی را به خود اختصاص می دهند اگر این تعداد افراد در هتلها اقامت کنند به طور قطع سرمایه گذاران در صنعت هتلداری وضعیت مناسب تری خواهند داشت این درحالی است که اقامتگاههای دولتی حتی در ایام نوروز و یا تعطیلات نیز پذیرای کارکنان خود هستند و این مصداق بارز دخالت دولتی ها در امور بخش خصوصی به ویژه صنعت هتلداری است. صنعتی که سرمایه گذارانش همیشه از اینکه هتلهای آنها خالی از مسافر است شکایت می کنند.

این نکته را عباس بیدگلی معاون اجرایی جامعه هتلداران ایران تایید کرد و به خبرنگار مهر گفت: تبصره های ماده ۲۳ قانون خدمات کشوری موجب شده بود که اقدام دستگاههای دیگر برای ایجاد اقامتگاه تحت الشعاع همین تبصره ها قرار گیرد و گرنه قبل از رای دیوان عدالت اداری در این قانون صراحتا بیان شده که دستگاههای اجرای نباید نسبت به ایجاد مهمانسرا اقدام کنند. 

سفر کارتی که خوب اجرا نشد

در هر حال این رای برای صنعت گردشگری اتفاق خوبی است چون دستگاههای دولتی برای مهمانان و کارکنان خود مهمانسراهای زیادی ایجاد کرده اند حتی یکی از دانشگاههای کشور به تازگی به نام مرکز آموزشی و رفاهی مجوز گرفته و این ساختمان را به اقامتگاهی با ۴۰ سوئیت تبدیل کرده است. در جای دیگر به نام هتل اسکول مهمانسرا ایجاد کرده اند و تنها کارکنان خود را می پذیرند. آیا در اختیار قرار دادن یک ساختمان به نام مهمانسرا توسط دستگاههای دولتی نوعی احتکار نیست؟

وی گفت: من قبلا به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد کرده بودم که شرکت ایرانگردی و جهانگردی این مهمانسراها را در اختیار بگیرد و آنها را به بخش خصوصی واگذار کند. اما هیچ وقت این کار هم انجام نشد. 

بیدگلی با اشاره به اینکه دادن تسهیلات به کارکنان دولت راههای مختلفی دارد گفت: می توان این مراکز اقامتی را از دستگاههای دولتی گرفت و به جای آن طرح های دیگر را جایگزین کرد. به عنوان مثال چند سال پیش سفرکارت ملی در سازمان میراث فرهنگی طراحی شد که اگر به خوبی اجرا می شد، حتما می توانست به بهترین شکل ممکن به کارکنان خدمات ارائه شود. 

وی افزود: یک دستگاه دولتی مهمانسراهایی دارد که معمولا بعد از چند سال فرسوده می شوند، ضمن اینکه حضور کارکنان در این مراکز به تکرار می افتد در طرح اولیه سفر کارت قرار براین شد که هزینه خدمات رفاهی توسط دستگاهها به کارتها واریز شود و امکان برداشت پول نیز از آن وجود نداشته باشد و دارنده سفر کارت به هر هتلی که این کارت را می پذیرد وارد و از خدمات آن استفاده کند به این ترتیب یک کارمند می توانست به جای اینکه هر سال به یک مهمانسرای دولتی برود از هتلهای کشور در هر شهری استفاده کند. اما متاسفانه این طرح در سالهای بعد به بدترین شکل ممکن اجرا شد و هم هتلداران آنرا اجرا نکردند و هم دستگاههای دولتی.

به طور قطع به نظر می رسد که راهکارهای متفاوتی برای دستگاههای دولتی وجود دارد که بتوانند به کارکنان خود در حوزه رفاهی خدمات ارائه کنند این خدمات می تواند استفاده مکرر از یک مهمانسرای فرسوده که غالبا در حد یک اقامتگاه نامناسب و بدون خدمات جانبی نگهداری می شود نباشد!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اداره رفاه , بهداشت , فرهنگی , سازمان دولتی , دیوان عدالت اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 | نظرات ()