نوشته شده توسط : webomomi120
خطرات سفید کننده های شیمیایی در خانه تکانی ها مراقب باشید

 

سفید کننده ها خطرات زیادی دارند، در خانه تکانی کمتر از سفید کننده ها استفاده کنید

برچسب تمیز کننده ها و محصولات بهداشتی را در خانه چک کنید و تعجب خواهید کرد که تقریبا همه محصولات تمیز کننده حاوی سفید کننده هستند.سفید کننده ها مواد شیمیایی خطرناکی هستند که در بسیاری از محصولات پاک کننده یافت می شوند، از جمله تمیز کننده های توالت، لکه برها و سفید کننده های کاشی. تولید کنندگان این محصولات از سفید کننده ها استفاده می کنند، بدون اینکه از خطرات مربوط به آنها آگاه باشند. دانشمندان در مورد خطرات مربوط به سفید کننده ها هشدار می دهند و معتقدند درک علت خطرناک بودن سفید کننده ها و اجتناب از مصرف آنها به حفظ سلامت شما کمک می کند.

در ادامه به مهم ترین خطرات استفاده از سفید کننده ها اشاره می کنیم: 


1. سفید کننده ها برای کودکان خطرناک هستند

همه می دانند بلعیدن سفید کننده ها خطرناک بوده و این مواد به شدت سمی هستند و در نتیجه از دسترس کودکان دور نگه داشته می شوند. آنچه مردم در مورد سفید کننده ها تشخیص نمی دهند این است که سفید کننده ها بر روی کودکانی که در خانه هایی زندگی می کنند که از سفید کننده زیاد استفاده می شود، تاثیر بسیار ناخوشایندی می گذارد.

سفید کننده ها زمانی که به عنوان یک پاک کننده استفاده می شوند، بر روی سطوح باقی می مانند و همچنان به انتشار گازهای گلخانه ای و سمی ادامه می دهند. بررسی های اخیر نشان داده اند بچه هایی که در خانه و محل زندگی بیشتر در معرض سفید کننده های شیمیایی قرار می گیرند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های تنفسی هستند. به علاوه بررسی های متعدد نشان داده اند که استفاده از سفید کننده های شیمیایی در خانه احتمال ابتلا به آسم و حساسیت را افزایش می دهد. با اجتناب از مصرف سفید کننده های شیمیایی به حفظ سلامت کودکان خود کمک کنید.


2. سفید کننده ها با دیگر مواد شیمیایی داخل خانه تداخل پیدا می کنند

خطرات سفید کننده های شیمیایی در خانه تکانی ها مراقب باشید

سفید کننده ها نه تنها به خودی خود خطرناک هستند، بلکه تداخل آنها با دیگر مواد شیمیایی که معمولا در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، تاثیرات و واکنش های ناخوشایندی ایجاد می کنند.

زمانی که سفید کننده ها با آمونیاک در تماس قرار می گیرند، گاز کلر تولید می شود که باعث آسیب های سلولی در مسیر هوایی بینی و ریه ها می شود.مخلوط کردن این دو ماده در خانه ممکن است منجر به مرگ شود. زمانی که سفید کننده ها با اسیدها، مانند سرکه، واکنش نشان می دهند هم گاز کلر تولید می شود.

به علاوه واکنش سفید کننده کلر و آمونیاک می تواند گازهای خطرناک و سمی تولید کند. خطرات مواد جانبی سفید کننده ها حتی بیشتر از استفاده کردن از این مواد است. 

انواع محصولات تمیز کننده خانگی، مانند پاک کننده های شیشه، مواد شویندهماشین ظرفشویی و چاه بازکن ها ممکن است واکنش های منفی نشان دهند.زمانی که از سفید کننده ها برای تمیز کردن خانه استفاده می کنید، باید نگران واکنش های احتمالی بین این محصولات باشید، گاهی واکنش ها بین محصولات مختلف بهداشتی سلامت تمام اعضای خانه را به خطر می اندازد.احتمال بروز واکنش های خطرناک با دیگر محصولات پاک کننده یکی دیگر از دلایل اجتناب از محصولات سفید کننده شیمیایی است. 


3. سفید کننده ها تاثیرات مضری بر روی سلامت بدن دارند

هر چه بیشتر از سفید کننده های کلردار استفاده کنید، خطرات تاثیرات مضر آن را بر روی بدن خود و دیگر اعضای خانواده افزایش می دهید. یکی از اولین تاثیرات مضر سفید کننده ها آسیبی است که به ریه ها می زنند. بعضی افراد پس از استشمام گازهای ناشی از این محصولات افراد دچار احساس سوزش در چشم ها و بینی خود می شوند و سرفه و سرگیجه را نیز تجربه می کنند که همه این ها نشان دهنده خواص خورندگی در این محصولات هستند. 

به علاوه سفید کننده های حاوی کلر به پوست و چشم نیز آسیب می رسانند.این مواد اگر روی پوست باقی بمانند، باعث تحریک و سوزش پوست می شوند. مواد شیمیایی اگر مدت زمان طولانی روی پوست باقی بمانند باعث روشن شدن رنگدانه های پوست شده و به طور دائم به بافت پوست آسیب می رسانند. 

اگر ماده سفید کننده وارد چشم شما شود، پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت. در این شرایط چشم های شما به شدت تحریک شده و احساس درد می کنید و اگر به طور کامل چشم خود را نشویید ممکن است آسیب دائمی به بافت چشم وارد شده و دچار مشکل بینایی شوید.


4.  سفید کننده ها بر روی محیط تاثیر ناخوشایند می گذارند

تاثیر ناخوشایند سفید کننده ها و مواد شوینده شیمایی تنها به خانه تان خلاصه نمی شود. سفید کننده های حاوی کلر اغلب در فرایندهای شیمیایی استفاده می شوند و به مقدار خیلی زیاد وارد محیط می شوند.تاثیر آلودگی ناشی از کلر آنچنان زیاد است که در مورد محدودیت استفاده از کلر در مواد شوینده و پاک کننده بحث زیادی در حال انجام است.

اغلب تولید کنندگان زباله های حاوی کلر را وارد آب می کنند. در آب کلر با مواد شیمیایی موجود در دیگر مواد واکنش نشان داده و دیوکسین ها dioxin تولید می شوند. دیوکسین ها مواد سمی خطرناکی هستند که تاثیرات جدی بر روی سلامت دارند. سفید کننده ها زندگی موجودات در حیات وحش را نیز در خطر می اندازد. بررسی های آزمایشگاهی نشان داده اند مواد شیمیایی موجود در این محصولات با بروز سرطان در حیوانات در ارتباط است. سم های محیطی که ناشی از سفید کننده ها هستند، جمعیت گونه های زیادی از حیوانات و ماهی ها را کم کرده اند. 

سفید کننده ها به محیط زیست آسیب می رسانند، زیرا مدت زیادی در محیط باقی می مانند. حتی مقدار کمی از مواد شیمیایی سمی به مرور زمان در هوا و آب تجمع پیدا می کنند و در نهایت تاثیرات مخربی بر روی سلامت انسان خواهند داشت. 


انتخاب جایگزین برای سفید کننده ها

خطرات سفید کننده های شیمیایی در خانه تکانی ها مراقب باشید

خوشبختانه بسیاری از مواد پاک کننده می توانند جایگزین سفید کننده ها شوند و به همان اندازه خانه شما را تمیز کرده و اثرات منفی کمتری داشته باشند.

به عنوان مثال استفاده از الکل برای تمیز کردن سطوح وسایل اکترونیک موثر است. هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه Hydrogen peroxide یک ماده غیر سمی است که می تواند سطوح خانه را ضد عفونی کند. بر خلاف سفید کننده ها، استفاده از آب اکسیژنه در اطراف محصولات غذایی نیز بی خطر است.

جوش شیرین و سرکه سفید که غیر سمی و غیر خورنده هستند، سالهاست برای تمیز کردن پارچه، حذف چربی و پاک کردن شیشه استفاده می شوند.

در انتها صابون و آب گرم همه چیز را در خانه تمیز می کنند و هیچ خطری برای سلامت شما ندارند. تمیز کردن سطوح با صابون های ضد باکتری مانند سایر مواد شیمیایی می تواند باکتری ها را از بین ببرد. 

استفاده از سفید کننده برای تمیز کردن خانه، شما، فرزندان تان و حتی حیوانات خانگی شما را نیز تهدید می کند. قبل از استفاده از سفید کننده ها از خطرات مربوط به آنها مطمئن شوید. استفاده از یک تمیز کننده جایگزین به همان اندازه موثر خواهد بود و خطرات کمتری در پی خواهد داشت.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پودرهای شوینده برای خانه تکانی ایمن ترند یا مایع های سفیدکننده؟



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: سلامت , سفید کننده , بهداشت , شیمیایی , محیط زیست ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
سه سیاست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز اعلام شد

 

برنامه های بانک مرکزی برای مدیریت بازار 

با اعلام اینکه آرامش در اقتصاد و ثبات بازارهای مختلف از دست اوردهای این بانک است توضیحاتی در رابطه با جریان فعلی بازار و برنامه های خود برای مدیریت بازار منتشر کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد که در یکی دو ماه اخیر بازار ارز دچار اختلال شد و قیمت ارز رشد غیرمنتظره ای را در پیش گرفت که با متغیرها و شاخص های کلان و بنیادین اقتصادی تناسب ندارد بلکه عمدتاً متاثر از بداخلاقی‌ها، سیاسی‌کاری‌ها و القائات خارجی و عملیات سوداگرانه داخلی است؛ تداوم این روند نگرانی هایی را برای هموطنان عزیز درخصوص حفظ ارزش دارایی های خود ایجاد کرده است، بانک مرکزی نگرانی هم میهنان را درک می کند و البته آن را در جهت منافع ملی و رشد و توسعه اقتصادی کشور نمی داند و برخود فرض می داند که از تمام امکانات برای برون رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار و حفظ و تداوم دستاوردهای حاصله استفاده کند و در این راستا برای ایجاد اطمینان در فعالان بازار درخصوص توانمندی مجموعه اقتصاد کشور نسبت به ایجاد آرامش و تامین ارز خارجی مورد نیاز تدابیری را اتخاذ کرده است که در زیر کلیات آن اعلام می‌شود:

١) انتشار گواهی سپرده ریالی: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می­شود از ٢٨ بهمن ماه مدت دو هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.

٢) انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می­شود گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای ۱ و ۲  ساله منتشر کند. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

٣) پیش فروش سکه بهارآزادی: بانک مرکزی نسبت به پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ ۱۴ میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ ۱۳ میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی اقدام خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اقتصاد , بانک مرکزی , شبکه بانکی , ملی ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



موشي و قورباغه‌اي در كنار جوي آبي باهم زندگي مي‌كردند. روزي موش به قورباغه گفت: اي دوست عزيز، دلم مي‌خواهد كه بيشتر از اين با تو همدم باشم و بيشتر با هم صحبت كنيم، ولي حيف كه تو بيشتر زندگي‌ات را توي آب مي‌گذراني و من نمي‌توانم با تو به داخل آب بيايم.

 

قورباغه وقتي اصرار دوست خود را ديد قبول كرد كه نخي پيدا كنند و يك سر نخ را به پاي موش ببندند و سر ديگر را به پاي قورباغه تا وقتي كه بخواهند همديگر را ببينند نخ را بكشند و همديگر را با خبر كنند. روزي موش به كنار جوي آمد تا نخ را بكشد و قورباغه را براي ديدار دعوت كند، ناگهان كلاغي از بالا در يك چشم به هم زدن او را از زمين بلند كرد و به آسمان برد.

 

قورباغه هم با نخي كه به پايش بسته شده بود از آب بيرون كشيده شد و ميان زمين و آسمان آويزان بود. وقتي مردم اين صحنه عجيب را ديدند با تعجب مي‌پرسيدند عجب كلاغ حيله‌گري! چگونه در آب رفته و قورباغه را شكار كرده و با نخ پاي موش را به پاي قورباغه بسته؟!! قورباغه كه ميان آسمان و زمين آويزان بود فرياد مي‌زد اين است سزاي دوستي با مردم نا اهل

 

منبع: parsmarket.net

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: حکایت , داستان , موش , قورباغه , داستان خواندنی , داستان کوتاه ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



مضرات استفاده از دستمال توالت

حتما شما هم بارها از متخصصان شنیده اید که باید برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های قارچی در ناحیه تناسلی، خودتان را پس از رفتن به دستشویی، خوب خشک کنید تا محیط گرم و مرطوبی برای رشد قارچ ها در این ناحیه به وجود نیاید اما دکتر بهروز باریک بین، از آن روی این سکه می گوید و توصیه ها و هشدارهایی در این زمینه دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

دلیل توصیه شما برای عدم استفاده از دستمال کاغذی به منظور خشک کردن ناحیه تناسلی چیست؟
- ناحیه تناسلی، جزو حساس ترین مناطق پوستی است که می تواند به سرعت و شدت با هر نوع محرک خارجی مانند دستمال کاغذی، تحریک شود. متاسفانه، بسیاری از خانم ها به صورت وسواس گونه ای عادت به خشک کردن ناحیه تناسلی خود بعد از رفتن به دستشویی دارند که این مسئله می تواند مشکلات پوستی مختلفی را در این قسمت حساس از بدن برایشان ایجاد کند.

چه مشکلاتی؟
- مهمترین مشکل این است که مواد و ترکیب های موجود در دستمال های کاغذی، جزو مواد آلرژن هستند. این حساسیت زا بودن در اثر استفاده از عطرهای مختلف در دستمال های کاغذی، تشدید هم خواهد شد. افراد مبتلا به آلرژی های پوستی با استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود با تشدید بیماری و وخیم تر شدن شرایط پوستی شان در ناحیه تناسلی مواجه خواهد شد.

در واقع چنین افرادی به اگزمای تماسی آلرژیک به دلیل تماس با دستمال کاغذی و حساسیت به مواد داخل آن مبتلا هستند. این خانم ها در دوره هایی به دلیل تشدید آلرژی شان با شکایت از سوزش، خارش، قرمزی، خشکی و التهاب در ناحیه تناسلی به پزشک مراجعه می کنند و نمی دانند که درمان مشکل آنها به سادگی و با حذف ماده آلرژن که همان دستمال کاغذی باشد، اتفاق خواهد افتاد.

یعنی تنها مشکل استفاده از دستمال های کاغذی برای خشک کردن، ایجاد حساسیت است؟

- نه. متاسفانه برخی از خانم ها عادت دارند که تمام قسمت های ناحیه تناسلی، مخصوصا داخل ناحیه و مخاط ها را به شدت با دستمال کاغذی خشک کنند که این رفتار، بیشتر به رفتاری وسواس گونه شبیه است تا بهداشتی. تماس مداوم دستمال کاغذی با مخاط ناحیه تناسلی به مرور زمان باعث ایجاد ضایعاتی شبیه به زگیل تناسلی خواهد شد.

کمی بیشتر درباره این ضایعه های پوستی توضیح می دهید؟
- بله؛ این روزها بسیاری از خانم ها با شکایت از وجود دانه هایی ریز و همرنگ پوست که در قسمت داخلی لبه های ناحیه تناسلی (محلی که مخاط تناسلی را هم دربر می گیرد) ایجاد شده اند، به پزشک مراجعه می کنند. این ضایعات که بدون درد، سوزش یا خارش هستند و امکان انتقال آنها هم به هیچ عنوان وجود ندارد، «پاپیلوماتوز» نام دارند. پاپیلوماتوزها معمولا کنار هم و در یک خط قرار می گیرند و آلرژی های تماسی مانند استفاده از دستمال های کاغذی باعث تحریک برای ایجاد یا تشدید آنها می شود.

آیا راهی برای درمان این ضایعه های پوستی تناسلی وجود دارد؟
- بله، خوشبختانه در بسیاری از موارد دیده شده که پاپیلوماتوزها در صورت قطع استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی، کم کم از بین می روند. به همین دلیل هم نیازی به استفاده از روش های تهاجمی یا غیرتهاجمی برای حذف این ضایعات پوستی وجود ندارد، ضمن اینکه پاپیلوماتوزها به همسر منتقل نمی شوند یا در صورت زایمان طبیعی، خطر انتقال آن به نوزاد هم وجود نخواهد داشت.

نظرتان درباره خشک کردن ناحیه تناسلی بچه ها با دستمال چیست؟
- نه دختربچه ها و نه پسربچه ها به دلیل پوست حساسی که دارند، نباید با دستمال کاغذی خشک شوند. دختربچه ها، ترشحات واژینال هم ندارند و بنابراین استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شما می توانید برای رعایت بهداشت بیشتر ناحیه تناسلی بچه ها، لباس زیر آنها را شب به شب عوض کنید و لباس های زیر نخی و سفید برایشان بپوشانید.

توصیه آخر
- برخی از خانم ها در اثر استفاده از پدهای بهداشتی هم دچار خارش و التهاب پوست خارجی ناحیه تناسلی می شوند. توصیه ما به این گروه از خانم ها، استفاده از پدهای پنبه ای غیرمعطر و تعویض مارک پد خود در صورت حساسیت دادن به آن است. اگر هم فردی به هر دلیلی مجبور شد که از دستمال کاغذی تحت شرایط خاصی برای خشک کردن خود کمک بگیرد، بعد از بلند شدن، تنها قسمت های خارجی ناحیه تناسلی و کناره های پاهای خود را خشک کند. هر نوع دستمالی باید روی این قسمت های حساس، گذاشته و برداشته شود.کشیدن دستمال روی ناحیه تناسلی یا مخاط آن، باعث ایجاد تحریک و حساسیت می شود.

جایگزین های دستمال کاغذی
برای خشک کردن ناحیه تناسلی، به جای دستمال های آلرژن، می توان از چند جایگزین استفاده کرد. اولین راه، استفاده از حوله های سفید و نخی در خانه است. شما می تواندی خودتان را در منزل با این حوله ها خشک کنید و شب به شب آنها را برای استفاده روز بعد، بشویید.

راه بعدی استفاده از حوله های یکبار مصرف، تنظیف یا گازهای استریلی است که به صورت بسته های بزرگ هم عرضه می شوند. شما می توانید این حوله یا پارچه های استریل و نخی که هیچ ترکیب حساسیت زایی هم ندارند را به تکه های کوچک تقسیم کنید و آنها را داخل یک نایلون بگذارید. سپس در منزل یا حتی خارج از منزل از آنها برای خشک کردن خود استفاده کنید.

به این ترتیب، شانس ابتلا به پاپیلوماتوز یا اگزمای تماسی در ناحیه تناسلی تان را از بین خواهید برد. نکته دیگر اینجاست که گاهی برخی از خانم ها به دلیل استفاده از لباس های زیر پلاستیکی، توری یا نامناسب، مجبور به استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود می شوند. در این صورت می توان با حذف این لباس ها و استفاده از لباس زیرهای نخی که جاذب رطوبت هستند و رطوبت آنها هم به سرعت خشک می شود استفاده از دستمال کاغذی را نادیده گرفت. به این ترتیب می توانید به جای استفاده از دستمال کاغذی، حوله یا هر وسیله دیگری در خانه از لباس های زیر نخی و سفید کمک بگیرید و لباس تان را روزی یک یا دو مرتبه عوض کنید.

 

منبع: هفته نامه سلامت/ برترین ها

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بهداشت بانوان , دستمال کاغذی , ناحیه تناسلی , آلرزی , اگزما , واژن , زایمان طبیعی , ترشحات واژینال , ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه: اخباراجتماعی
 
حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۹۰ نفر از دلالان و اختلال گران بازار ارز در عملیات پلیس خبر داد و گفت: در همین دقایق بیش از ۱۰۰ تومان قیمت پایین آمد و عملیات تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی در حاشیه عملیات پلیس تهران برای دستگیری اخلال گران بازار ارز که با حضور پلیس آگاهی، پیشگیری و یگان امداد انجام شد، در جمع خبرنگاران افزود: طی روزهای اخیر بازار ارز وضعیت خوبی نداشت و با برگزاری جلسات قرار شد دستگاه قضا و ناجا وارد عمل شوند. 

وی ادامه داد: صبح روز جاری با رصد های اطلاعاتی پلیس آگاهی به همراه پلیس پیشگیری و یگان امداد و پلیس امنیت وارد عمل شدند و تاکنون ۹۰ نفر از دلالان و اختلال گران دستگیر شدند.  در این عملیات بالغ بر ۵۰۰ هزار انواع ارز کشف و ضبط شد.  همچنین ۱۰ صرافی غیرمجاز پلمپ شد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه این طرح با قوت و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: بانک مرکزی از ما درخواست ورود به بازار و برخورد با اخلال گران را دارد.  پلیس محل فعالیت دلالان را ترک نمی کند و حتی پاتوقهای جدید احتمالی آنان را شناسایی می کند. 

وی با بیان اینکه اغلب کسانی که دستگیر شده اند از قبل شناسایی کرده بودیم، گفت: عملیات کمتر از ۱۰ دقیقه صورت گرفت و نفرات اصلی دستگیر شدند. افراد در خیابان های منوچهری، سبزه میدان و پاساژ  افشار دستگیر شدند. 

سردار رحیمی افزود: به پلیس فتا نیز ماموریت شناسایی دلالان در فضای مجازی محول شد.  ۱۶ واحد دیگر از سوی پلیس امنیت شناسایی و تذکر گرفتند و در همین دقایق بیش از ۱۰۰ تومان قیمت پایین آمد و تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با توجه به مجوزها، ادله و مدارکی که در دست داشت کار خود را آغاز کرد. ما به مردم اطمینان می دهیم که برخوردمان با این افراد جدی خواهد بود و افرادی که در مکان های سبزه میدان، منوچهری و پاساژ افشار تجمع می کنند با آنها برخورد انتظامی و قضایی می شود و حتی اگر پاتوق این افراد عوض شود مجددا به سراغ آنها خواهیم رفت و اطمینان می دهیم برخورد با این افراد مقطعی نخواهد بود.

سردار رحیمی اظهار کرد: در بعضی ایام، مانند ایام نوروز میزان درخواست ارز بالا می رود اما این روند بالا رفتن قیمت ارز، روند غیرمتعارفی داشته که یکی از عوامل آن می تواند این افراد باشد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , دلال ارز , پلیس , دستگیری دلال ارز , دلار , بازار ارز , آگاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
 
مجموعه: اخبار اجتماعی
 
 زلزله کرمانشاه ، روز سوم
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سه ماه از زلزله کرمانشاه می‌گذرد و با وجود فراهم شدن بسیاری از زیرساخت ها و کمک‌های مردمی، قشرهای آسیب پذیر و نیازهای آنها همچنان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که نیاز به توجه ویژه دارند.

خبرگزاری مهر: بیش از سه ماه از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری کرمانشاه می گذرد، زلزله ای که خسارت های جانی و مالی بسیار سنگین و وسیعی داشته است و بر اساس آخرین آمار، تعداد کشته شدگان این زمین لرزه ۶۲۰نفر بوده و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است. در این زلزله به ۱۰ شهرستان و هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.
براساس ارزیابی صورت گرفته از ۸۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده، حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی کاملا تخریب شده و ۵۰ هزار واحد نیز خسارت جدی دیده اند.

اکنون سه ماه از این زمین لرزه گذشته است؛ اولویت ها تغییر کرده و فصل گرم در منطقه سرپل ذهاب در حال آغاز شدن است. هنوز بسیاری از خانواده ها از کمبود کانکس ها گلایه دارند و از زندگی چندین نفره در چادرهای ۹ و ۱۲ متری گلایه مند هستند. پزشکانی که از جای جای کشور به سرپل ذهاب آمده اند، نگران آغاز فصل گرما، کمبود بهداشت و شیوع وبا هستند. در میان گلایه مردم زلزله زده، نبود سرویس های بهداشتی و حمام بسامد بسیار بالایی دارد.

اما آن چه در کنار این موارد، پزشکان و روان شناسان را دلنگران می کند، نقاشی کودکان است که در بیشتر آن ها ترس از زلزله و نمایش آوار حرف اول را می زند و افسردگی مادران بارداری است که آینده فرزند هنوز متولد نشده شان را مه آلود می بینند و تغذیه نامناسب مادران شیرده است که اگر از هم اکنون جبران نشود، اثرات خود را تا سال های سال خواهد داشت.

پزشکان و روان شناسان بسیاری به دعوت نهادهای مختلف از جمله بنیاد ملی خانواده به سرپل ذهاب آمده اند؛ پزشکانی که بیشتر آن ها جوان هستند، اما در این میان حضور هر چند کوتاه مدت متخصصان و فوق تخصص های نامدار در میان زلزله زدگان، باعث امید در دل آن ها می شود.

دکتر طاهره لباف، متخصص ایمونولوژی، زنان و زایمان و بانوی نخبه سال ۸۷ یکی از چهره هایی است که با توجه به اهمیت موضوع زنان باردار و بیماری های آن ها خود را به کرمانشاه رسانده است. در ادامه گفتگوی خبرگزاری مهر را با وی می خوانید.

وقتی با مردم زلزله زده صحبت می کنیم از مشکلات متعددی صحبت می کنند که عمدتا مربوط به آینده مبهم است و نبود کانکس و وضعیت فصل گرما و... اما در این میان بخش آسیب پذیرتری هم وجود دارد که کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اند؛ از کودکان گرفته تا زنان باردار و شیرده. آن طور که ما شنیده ایم وزن جنین در شکم مادران زلزله زده کمتر از میزان استاندارد و طبیعی است و این ناشی از نبود تغذیه مناسب است. به عقیده شما چقدر تمرکز بر این موضوع حائز اهمیت است؟

ابتدا باید بگویم سازمان های بین المللی در شعارهای خود جمعیت را عامل پیشرفت یک جامعه معرفی می کنند و معتقدند اگر جمعیت نباشد، تولید از بین می رود و صنعت دچار رکود می شود. این اهمیت جمعیت و تولید مثل را می رساند. اما در حوادث این چنینی مانند زلزله عمدتا دو نوع مشکل به وجود می آید؛ اول مشکلات جسمی و صدمات حاصل از آن و تنگناهای بهداشتی و تغذیه است و دیگری مشکلات روحی و روانی است که مردم با آن رو به رو می شوند. هر دو بخش حائز اهمیت است و هر دو در هم اثرگذاری دارند، اما در این میان قشرهای آسیب پذیری هم داریم که بسیار مهم است که مورد توجه قرار گیرد، مانند کودکانی که در سن رشد قرار دارند. اگر به این کودکان در همین زمان رسیدگی نشود بعدها با کمبودهایی رو به رو می شوند که دیگر قابل جبران نیست، مثلا پسر نوجوان اگر دچار افسردگی حاصل از زلزله شود و به این موضوع رسیدگی نشود، تمام زندگی اش را از دست می دهد و این گونه نیست که ما بتوانیم دو سه سال بعد به او کمک کنیم. یا یک زن حامله یکسری رسیدگی های جسمی و روحی می خواهد که اگر به او نرسیم در نسل او اثر می گذارد، بچه او دچار سوء تغذیه می شود و از نظر روانی دچار مشکل می شود. ما فکر می کنیم که برای این مسائل وقت داریم، اما واقعا وقت برای این مسائل نیست. متاسفانه شاهد هستم که این مسائل مهم در میان اولویت ها قرار ندارند و این موضوع می تواند بسیار آسیب رسان باشد و تبعات بسیار بدی را با خود به همراه داشته باشد، لذا تاکیدم تمرکز بر این بخش و به ویژه قشرهای آسیب پذیر است.

یعنی به عقیده شما این موضوعات هم پایه مسائلی مانند اسکان و تغذیه حائز اهمیت است و تا این حد ما نسبت به این موضوعات کوتاهی کرده ایم؟

در حوادث این چنینی مانند زلزله عمدتا دو نوع مشکل به وجود می آید؛ اول مشکلات جسمی و صدمات حاصل از آن و تنگناهای بهداشتی و تغذیه است و دیگری مشکلات روحی و روانی است که مردم با آن رو به رو می شوند. هر دو بخش حائز اهمیت است و هر دو در هم اثرگذاری دارند، اما در این میان قشرهای آسیب پذیری هم داریم که بسیار مهم است که مورد توجه قرار گیرد، مانند کودکانی که در سن رشد قرار دارند. اگر به این کودکان در همین زمان رسیدگی نشود بعدها با کمبودهایی رو به رو می شوند که دیگر قابل جبران نیستدقیقا همین طور است؛ گاهی فکر می شود که مسائل خورد و خوراک و اسکان اهمیت اول را دارد اما واقعا این گونه نیست. اگر خانمی دو سه هفته نتواند حمام برود ممکن است دچار عفونت هایی شود که در صورت مزمن شدن دیگر امکان درمان ندارد. متاسفانه آن طور که من شنیده و دیده ام، بحث های بهداشتی و تغذیه قشرهای آسیب پذیر چندان مورد توجه نبوده است و همین موضوع باعث بروز مشکلات شده است. امروز شاهدیم که بسیاری از زنان منطقه دچار بیماری ها و عفونت هایی شده اند که اگر به آن ها رسیدگی نشود می تواند بسیار آسیب رسان باشد. در حوادث این چنینی آن گونه که قبلا هم تجربه کرده ایم، متاسفانه برخی مسائل در حاشیه قرار می گیرد که اتفاقا موضوعات مهم و حائز اهمیتی است و بعدها این کوتاهی ها و سهل انگاری ها خودش را نشان می دهد.

در حال حاضر بیشتر مطالبات مردم زلزله زده کرمانشاه کمبود کانکس و لوازم گرمایشی و نگرانی از روزهای گرم است... این موضوع البته اولویت اول کمک های مردمی و کمک دستگاه ها و نهادهای دولتی هم هست؛ اما با روان پزشکان که صحبت می کنیم، می گویند بچه ها عمدتا نقاشی هاشان تخریب خانه هاست و ترس از آوار؛ زنان هم مشکلات عمده پیدا کرده اند و این مسائل روانی در میان زنان باردار به مراتب بیشتر است. در حوزه بهداشت روانی و فردی چه توصیه ای دارید که مردم به این موارد هم توجه کنند؟

بیشترین مشکلاتی که خانم ها پیدا می کنند، مسائل بهداشتی است. باید در این زمینه آموزش های درست داده شود. یعنی در این حوزه ما دو وظیفه عمده داریم؛ ابتدا آموزش به خود افراد زلزله زده ای که در شرایط نامناسب زندگی می کنند و دیگر روشن گری افکار عمومی و به ویژه توجه دادن رسانه ها به اهمیت این موضوع. رعایت نوع استفاده از آب مصرفی یا فراهم کردن امکانات استحمام بسیار اهمیت دارد. من شنیدم سرویس بهداشتی بسیار کم است. وقتی یک زن عمدتا حامله نیاز به رفتن به دستشویی داشته باشد و به دلیل کمبود سرویس بهداشتی یا اشتراکی بودن آن به سرویس نرود، همین عامل عفونت بسیار می شود و تبعات بسیار بدی برای او و فرزندش ایجاد می کند. نباید فکر کنیم زلزله تمام شده است و باید آن ها که متصدی هستند مسائل را دسته بندی کنند و به صورت بسیجی و جهادی نیازمندی ها را مرتفع کنند. اطلاع رسانی از وضعیت کنونی زلزله زدگان کم است و باید در این زمینه توجه بیشتری شود. مثلا سرویس بهداشتی ها الان بسیار محدود است و باید آمار بدهیم که به ازای هر چند نفر یک سرویس وجود دارد، چقدر کمبود سرویس بهداشتی داریم و چقدر نیاز به اعتبار برای جبران آن داریم. همان طور که شما هم اشاره کردید، در حال حاضر وقتی صحبت از زلزله می شود، همه چادرهای زلزله زدگان را به یاد می آورند و نیاز به امکانات زیستی برای آن ها را؛ اما باز هم باید تاکید کنم مسائل بهداشتی در حوزه فردی و روانی بویژه برای اقشار آسیب پذیر بسیار اهمیت دارد و اهمیت آن کمتر از کانکس و چادر نیست. نباید نگاه لوکس به این مسائل داشته باشیم. باید رسانه ها اطلاع رسانی کنند و مردم در این زمینه ها هم بسیج شوند؛ شاید بشود گفت اهمیت حمام و سرویس بهداشتی حتی از کانکس برای سکونت هم بیشتر است بویژه برای زنان باردار.

شما تجربه موارد مشابه را هم داشتید؟ یعنی پیش از این هم به مناطق زلزله زده رفته بودید؟

من اردوهای جهادی زیادی رفتم و این موقعیت خوبی بوده برای درک این موضوع که نیازهای اصلی چه چیزهایی است، معمولا انترن ها و پزشکان جوان برای کمک رسانی می آیند و اتفاقا همراهی یک متخصص یا فوق تخصص با آن ها بسیار می تواند آموزنده باشد. به عنوان مثال حضور من در آن اردوها محل آموزش خیلی خوبی برای این پزشکان جوان بود. در یک اردوی جهادی با پسرم و برخی دانشجویان پزشکی سمت خوزستان در روستای ممبین رفتیم که آن جا مواجهه با آسیب های بسیار و نقش آموزش را همه تجربه کردند. خدا توفیق داده که در این اردوهای جهادی حضور داشتم و کمکی اندک کرده ام. یادم است در منطقه قلعه شاهین هم با مسائل مشابه اینجا رو به رو شده بودیم و دیدیم که آن چه اهمیت دارد، مسائل بهداشتی است. به عده ای که در آن جا فعال بودند می گفتیم باید سرویس بهداشتی فراهم شود، اما آن ها در پاسخ می گفتند ما برای اسکان کمک کردیم. معتقدم این نگاه باید اصلاح شود. باید برای مردم ملموس شود که کسانی که صاحب مال و مکنت و امکانات بودند حالا در چه فشاری هستند و چه مسائلی آن ها را عذاب می دهد و نباید فکر کنند حالا که کانکس و کنسرو دادند مسائل زلزله زدگان رفع شده است. باید اولویت بندی شود و مردم بسیج شوند برای کمک کردن. رسانه باید با زبانی همه فهم این مسائل را ملموس کند و حساب شده بگوید نیازها چقدر است و مردم چقدر باید کمک کنند. کمک به زلزله زدگان فقط اسکان و تغذیه بویژه در ماه های اول نیست و ما همه باید این را یاد بگیریم.

همان طور که اشاره شد، پزشکان زیادی به منطقه زلزله زده آمدند که عمدتا جوان هستند و تازه درس ها و دوره هاشان را به پایان رساندند. علت اصلی حضور شما چیست و مهمترین نکته هایی که با آن رو به رو شدید چه بوده است؟

من هم یک انسان هستم و وقتی دیدم پزشک متخصص زنان مورد نیاز است این حداقل کاری بود که انجام دادم. من می خواستم از ابتدا بیایم اما اعلام می شد که به دلیل حضور گسترده مردم در منطقه زلزله زده، تلاش کنید حضورتان را به تعویق بیندازید. این شد که من با سه ماه فاصله آمدم و علت حضورم شنیدن مشکلات بهداشتی به ویژه برای زنان باردار و شیرده بوده است. اینجا آن چه ملموس و مشهود است، ضرورت تقویت بحث روانی و تغذیه زنان باردار و شیرده و وضعیت بهداشتی آن هاست که الان شرایط مناسبی ندارد. البته من در اینجا با موضوعات قابل توجهی هم رو به رو شدم که خوشایند بود، به عنوان مثال حضور بنیاد ملی خانواده که به زنان باردار و شیرده به صورت هفتگی برخی اقلام مانند گوشت و میوه می دهد. این اتفاق خیلی خوبی است، عالی است اما بسیار کم است. باید بیشتر کار شود. ما نیاز به این مجموعه ها در منطقه زلزله زده داریم. الان جاهایی به شکل حلبی آباد شکل گرفته است. پس وضعیت بهداشتی برای زنان و بویژه زنان حامله چگونه است؟ مردم باید بیشتر بسیج شوند. کمک هایی که بنیاد ملی خانواده می کند، خیلی عالی است، فکر می کنم باید تعداد این بسته ها بیشتر شود و اگر گوشت به خانواده ای نمی رسد حتما پروتئنن های گیاهی مانند عدس به جای آن استفاده شود. اما مهمتر این است که این مسائل به اطلاع همه مردم برسد. مردم باید با این حرکت ها و اهمیت آن ها مطلع شوند. متاسفانه فرهنگی در جامعه ما شکل گرفته است که فرزندآوری عامل افزایش مشکلات خانواده است و اعتقاد به روزی‌دهی از سوی خداوند کمرنگ شده است. همچنین تغییر سبک زندگی در ایران باعث شده است که علاقه به فرزندآوری کاهش یابد. همه اینها در کنار مشکلات اقتصادی سبب شده که تمایل به داشتن فرزند در میان خانواده ها کم شود. در کنار این تغییر سبک، نباید اجازه دهیم بروز مسائل و مشکلاتی مانند زلزله هم شرایطی را فراهم کند که بار روانی منفی به خانواده ها اضافه شود و مادران دچار بحران شوند. ما نیاز به عزم ملی در این زمینه داریم.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , زلزله , کرمانشاه , زلزله کرمانشاه , زنان حامله , زلزله 7ریشتری , روانشناس ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه: اخبار اقتصادی

 

دلار
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در حالیکه کارشناسان،ضعف مدیریت و سیاستگذاری را عامل نوسانات بازار ارز می‌دانند، جهانگیری با برگزاری جلسه محرمانه با مدیران بانکی، خواستار خروج تقاضاهای سفته‌بازانه از بازار ارز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با برگزاری جلسه محرمانه‌ای با مدیران عامل بانکها و مسئولان بانک مرکزی، علاوه بر دریافت گزارشی از وضعیت بازار ارز، خواستار به کارگیری تمهیداتی برای خروج تقاضاهای سفته‌بازانه از بازار ارز شده است.

این در حالی است که کارشناسان، ضعف سیاست گذاری و مدیریت را عامل نابسامانی اخیر بازار ارز معرفی می کنند و معتقدند در صورت اعمال مدیریت صحیح تنش های اخیر ارزی قابل پیشگیری بود.

معرفی دلالان ارزی به مراجع قضایی، ساماندهی صرافی‌های غیرمجاز، افشای نام معامله‌گران مشکوک ارز و ارسال نام آنها به سازمان امور مالیاتی، برنامه‌ریزی برای توزیع ارز مداخله‌ای و ساماندهی بازار ارز از جمله خط مشی هایی بوده که در جلسه جهانگیری با مدیران عامل بانکها مطرح شده است.

این در شرایطی است که بانک مرکزی بیست و سوم بهمن ماه سال جاری، اسامی معامله‌گران مشکوک ارزی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده و بارها به مردم هشدار داده که مراقب باشند تا اسیر برخی دلالانی که در بازار ارز فعال شده‌اند نشوند و مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

گفتنی است ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به سیدکامل تقوی نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی، اعلام کرده است که با عنایت به لزوم استقرار ثبات در بازار ارز، استمرار روند معرفی خریداران موصوف در راستای اجرای سیاست‌های کنترل بازار ارز و با هدف جلوگیری از اقدامات سوداگرانه و فعالیت‌های دلالی که منجر به کتمان درآمد واقعی و فرار مالیاتی می شود، بانک مرکزی به منظور ارتقاء سطح تعاملات خود با آن سازمان تا سر حد امکان و شناسایی و وصول دقیق درآمدهای مالیاتی دولت، ضمن ردیابی و تشخیص دلالان ارزی، اقدام به استخراج و ارائه اطلاعات این اشخاص کرده است.

در نامه سیف آمده است: بر همین اساس و بنا بر نتایج حاصل از بررسی‌های صورت گرفته در ارتباط با مبادلات ارزی در دوره زمانی مربوط به ابتدای سال جاری لغایت ۱۷‏‏/۱۰‏‏/۱۳۹۶، حجم بسیار زیادی از مبادلات دلار به نام اشخاص معدودی ثبت شده که به پیوست مشخصات هویتی به همراه میزان دلار خریداری شده توسط ایشان ارسال می شود؛لذا خواهشمند است دستور فرمایند، پس از رسیدگی به مبادلات اشخاص مذکور، اقدامات لازم در خصوص وصول مالیات‌های متعلقه صورت پذیرد.‏‏



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اقتصاد , جهانگیری , بانک سفته , ارز , دلال ارز , عرضه و تقاضا , بانک مرکزی ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



اوج لذت جنسی

رسیدن به رضایت جنسی کلید موفقیت یک زندگی مشترک صمیمی است‎

 

رسیدن به رضایت جنسی کلید موفقیت یک زندگی مشترک صمیمی است و برای رسیدن به این صمیمیت فقط یک قدم ساده و البته جسورانه باید برداشته و از فانتزی های خود با شریک زندگیتان صحبت کنید.

 

زمانی که در یک رابطه جدی هستید تمایل دارید که همه چیز را با هم در میان بگذارید یا تقریبا همه چیز. شاید خیلی راحت غذایتان را با هم شریک شوید، یا حمام و مخارج منزل  ولی کاملا قابل درک است که در مورد مسائل شخصی مثل فانتزی های جنسیتان کمتر با هم احساس راحتی داشته باشید.

 

ولی مطالعه جدید که در مجله رابطه جنسی منتشر شده نشان می دهد اگر بتوانید به راحتی درباره فانتزی های خود با یکدیگر صحبت کنید کیفیت رابطه تان بیشتر می شود.

 

برای این مطالعه محققان از افرادی که رابطه ای طولانی مدت، حداقل 2.5 سال با شریک خود داشته اند به صورت آنلاین سوالاتی پرسیدند. سوالات در مورد ثبات رابطه افراد، کیفیت ارتباط با شریک زندگی، کیفیت رضایت جنسی، اطلاعات جنسی ای که با هم به اشتراک می گذارند، و این که آیا در مورد چیزی که برای شریکشان توهین آمیز باشد با هم صحبت می کنند یا نه.

  

برای داشتن یک رابطه صمیمی از فانتزی های جنسی خودتان صحبت کنید 

دانشمندان متوجه شدند، افرادی که گزارش کرده بودند رضایت جنسی از هم دارند، بیشتر تمایل به برقراری گفتگوی خوب در رابطه شان داشتند و از رابطه شان بسیار احساس رضایت کرده و احساس ثبات در این رابطه داشتند. همچنین نسبت به افرادی که احساس آرامش کمتری در رابطه داشتند، بیشتر تمایل داشتند که در مورد فانتزی هایشان با شریکشان صحبت کنند. بنابراین اساسا صحبت کردن در مورد فانتزی های شما از همه نظر باعث ایجاد یک رابطه شاد و احساس خوب در رابطه خواهد شد.

 

محققان اذعان داشتند که مطالعه آن ها برای تایید اهمیت درک این مساله بوده که چرا بعضی افراد راحت تر در باره خواست های جنسیشان صحبت می کنند و این امر چگونه روی رضایت جنسی آن ها تاثیر گذار است.

 

لازم به ذکر است که افراد معمولا در مورد تجارب جنسی گذشته، رابطه جنسی مقعدی و پورن، نگران هستند. با این حال نباید نسبت به صحبت کردن درباره چیزی که واقعا از رابطه جنسی می خواهند احساس عجیبی داشته باشند. از خواست های شخصی خود با شریکتان صحبت کرده و به صورت ایمن آن ها را با هم تجربه کنید و تاثیر خوبی که روی رابطه تان خواهد گذاشت را ببینید.

 

ارتباط بین صحبت کردن درمورد فانتزی های جنسی و داشتن یک رابطه شاد در برخی سطوح کاملا منطقی است: اگر احساس امنیت واقعی در رابطه تان نداشته باشید احتمالا نمی توانید به راحتی در باره فانتزی های خود با شریکتان صحبت کنید.

 

ولی اگر حس می کنید در رابطه ای هستید که امنیت کافی دارید و هنوز هم برای درمیان گذاشتن فانتزی های خود با شریکتان راحت نیستید، باید بدانید که اوضاع احتمالا بهتر از چیزی خواهد شد که فکرش را می کنید و باعث نزدیکی بیشتر شما ( چه در تخت خواب و چه بعد از آن) خواهد شد.

 

منبع: سیمرغ

beytoote.com

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دانستنی جنسی , جنسی , رابطه جنسی , زندگی مشترک , رابطه جنسی مقعدی , ارگاسم , ارضاء جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



کم خونی فقر آهن, بیماری های خونی

کم خونی می تواند از یک رژیم غذایی فاقد ویتامین ب ۱۲ ناشی شود

  

علل دیگر کم خونی عبارتند از کم خونی فقر آهن و کم خونی ناشی از بیماری های خونی. به همین دلیل مهم است که توسط پزشک تان تشخیص نوع کم خونی صورت گیرد. کم خونی ناشی از فقر ویتامین معمولا با تجویز ویتامین و تغییر در رژیم غذایی اصلاح پذیر است.

 

کم خونی فقر ویتامین همچنین به عنوان کم خونی مگالوبلاستیک نیز شناخته شده است و انواع علل آن عبارتند از:

 

کم خونی فقر فولات: فولات که به عنوان ویتامین ب ۹ نیز شناخته شده است، یک ویتامین موجود در میوه ها و سبزیجات برگ سبز است. ناتوانی در جذب فولات می تواند منجر به کمبودهای شدید شود. مبتلایان به بیماری روده کوچک مانند بیماری سلیاک و یا کسانی که بخشی از روده خود را با عمل جراحی برداشته اند، بیشتر در جذب فولات مشکل دارند.

 

الکل نیز باعث کاهش جذب فولات می شود. برخی داروهای تجویزی مانند داروهای ضد تشنج، می توانند در جذب این ماده مغذی تداخل ایجاد کنند. زنان باردار و زنانی که شیردهی دارند، نیاز به فولات بیشتری دارند. همچنین کسانی که تحت درمان های همودیالیز هستند، باید فولات بیشتری دریافت کنند. درمان این وضعیت شامل یک رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل های فولیک اسید توسط تجویز پزشک است.

 

در اغلب موارد، مکمل های اسید فولیک به صورت خوراکی مصرف می شوند. هنگامی که سطح فولات در بدن شما به میزان کافی رسید، می توانید مکمل ها را قطع کنید اما گر این کمبود اصلاح نشد، شاید نیاز به مصرف مکمل ها به صورت نامحدود داشته باشید.

 

کم خونی فقر آهن, بیماری های خونی

کم خونی فقر ویتامین همچنین به عنوان کم خونی مگالوبلاستیک نیز شناخته شده است

   

کم خونی ناشی از فقر ویتامین ب ۱۲: این نوع کم خونی می تواند از یک رژیم غذایی فاقد ویتامین ب ۱۲ ناشی شود. این ویتامین بیشتر در گوشت، تخم مرغ و شیر یافت می شود. ویتامین ب ۱۲ و کم خونی ناشی از فقر آن در صورت عدم جذب از طریق روده کوچک نیز رخ می دهد. این ممکن است به خاطر عمل جراحی معده یا روده کوچک، رشد غیر طبیعی باکتریایی در روده کوچک یا یک بیماری روده ای مانند کرون یا سلیاک باشد. برای موارد خفیف این کم خونی، درمان شامل تغییرات در رژیم غذایی است بعلاوه مکمل های ویتامین ب ۱۲ به صورت قرص یا اسپری بینی است.

پزشک شما ممکن است در صورت کمبود شدید، تزریق این ویتامین را تجویز کند. در ابتدا ممکن است تزریق هر روز نیاز باشد و در نهایت تزریق به یک بار در ماه کاهش می یابد.

 

کم خونی ناشی از فقر ویتامین سی: کمبود ویتامین سی ناشی از اختلال در توانایی بدن برای جذب ویتامین سی است. یک علت آن می تواند استعمال سیگار باشد. درمان با دریافت قرص ویتامین سی امکان پذیر است. مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی این ویتامین نیز باید افزایش یابد.

شما می توانید برخی از انواع کم خونی ناشی از فقر ویتامین را با یک رژیم غذایی سالم از خود دور کنید.

 

غذاهای غنی از فولات عبارتند از:سبزیجات برگ تیره، آجیل، محصولات غنی شده ای مانند غلات، نان، ماکارونی و برنج، میوه و آب میوه.

 

غذاهای غنی از ویتامین ب ۱۲ عبارتند از: تخم مرغ، شیر و پنیر و ماست، غلات صبحانه غنی شده، گوشت قرمز و سفید.

 

غذاهای غنی از ویتامین سی عبارتند از: کلم بروکلی، مرکبات و آب میوه، توت فرنگی، فلفل شیرین، گوجه فرنگی.

 

منبع:iec.behdasht.gov.ir

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: کم خونی , ویتامین , فقرآهن , بیماری خونی , ویتامین ب9 , روده , بیماری سلیاک , ویتامین ب12 , ویتامین سی ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()