نوشته شده توسط : webomomi120

 



بیماری های مرتبط با ادرار چرب, دلایل ادرار چرب

ادرار چرب می تواند به دلیل وجود کتون ها در ادرار طی کتوز شکل بگیرد

 

دفع ادرار بخشی عادی از زندگی انسان است، و بیشتر مردم بین شش تا هشت بار در روز این کار را انجام می دهند. در شرایطی که مردم کمتر به شرایط ادرار خود توجه دارند، اما تغییر در ظاهر، بو، قوام یا رنگ آن می تواند به عنوان یک زنگ هشدار قلمداد شود.

ادرار اطلاعات بسیاری درباره شرایط بدن در اختیار شما قرار می دهد و هر چیزی از محصولات غذایی تا داروها و مکمل ها می توانند به راحتی بر آن اثرگذار باشند.

 

ادرار چرب می تواند یکی از عوارض جانبی برخی شرایط، به ویژه در زنان باردار باشد. همچنین، ادرار چرب می تواند در نتیجه مصرف بیش از اندازه ویتامین، کم آبی بدن، و یا وجود کتون ها در ادرار شکل بگیرد.

 

دلایل عمومی ادرار چرب

ادرار مایعی آبکی و اغلب زرد رنگ است که پیش از تخلیه از طریق مجرای پیشاب در مثانه ذخیره می شود. دفع ادرار یکی از مکانیسم های کلیدی بدن برای دفع و سمزدایی آب، نمک، و دیگر ترکیبات و مواد زائد پالایش شده از خون توسط کلیه هاست.

 

رنگ عادی ادرار دامنه ای بین زرد، زرد تیره، و سفید است که به واسطه رنگدانه ای در خون به نام اوروکروم، که رقت یا غلظت ادرار شما را تعیین می کند، شکل می گیرد.

 

رنگ نارنجی روشن ادرار می تواند نشانه ای از کم آبی بدن باشد، در شرایطی که مصرف الکل، برخی مواد غذایی، عفونت ها، و وجود خون در ادرار می توانند همگی رنگی متفاوت به ادرار ببخشند.

 

اما چه دلایلی در پس ادرار چرب قرار دارند؟

مصرف بیش از حد ویتامین

وجود ویتامین ها و مکمل های دیگر می تواند به ادرار چرب منجر شود، به ویژه زمانی که بیش از حد ویتامین مصرف شود. به طور خاص، ویتامین D بیش از حد می تواند به ادرار چرب منجر شود.

همچنین، ممکن است ویتامین ها به درستی جذب بدن نشوند. در نتیجه، ممکن است به تغییرات غذایی برای کمک به بدن در جذب و گوارش راحت‌تر غذا نیاز باشد.

 

به طور کلی، رژیم غذایی باید غنی از سبزیجات و دیگر مواد غذایی کامل سرشار از مواد مغذی و فیبر باشد، در شرایطی که غذاهای فرآوری شده به همراه ویتامین ها و رنگ های مصنوعی، و همچنین مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی دیگر حذف یا به حداقل می رسند.

 

کیلوس

در صورتی باقی ماندن طولانی مدت ادرار در مثانه مواجهه با مقدار اندکی ادرار چرب عادی است. این ادرار چرب از کیلوس، ماده ای که از پروتئین و چربی ها تشکیل شده است، ناشی می شود.

اما اگر مقدار کیلوس زیاد است و ظاهری شیری، چسبنده، یا کفدار دارد، بهتر است برای بررسی دقیق‌تر شرایط به پزشک مراجعه کنید.

 

فشار زیاد در رگ های لنفاوی ممکن است موجب ورود کیلوس به دستگاه ادراری شود، جایی که در آن تبدیل به ماده زائد می شود. این شرایط در زمان بارداری و همچنین برای افراد مبتلا به عفونت های انگل روده، سرطان و سیروز کبدی عادی در نظر گرفته می شود.

 

گرسنگی بیش از حد

گرسنگی بیش از حد زمانی رخ می دهد که یک فرد دریافت کالری را قطع کرده و مقدار اندکی غذا مصرف می کند یا هیچ چیز نمی خورد.

در مواقع دیگر، بدن ممکن است حتی در شرایطی که فرد یک رژیم غذایی عادی را دنبال می کند نیز با گرسنگی بیش از حد مواجه شود. این نوع از گرسنگی بیش از حد اغلب به واسطه مشکلات گوارشی، مانند عدم جذب یا پردازش درست غذا توسط بدن رخ می دهد.

 

گرسنگی بیش از حد ممکن است در نتیجه شرایطی به نام هایپرمتابولیسم یا سوخت و ساز بیشتر از حالت عادی نیز شکل بگیرد.

در موارد مشکلات گوارشی و هایپرمتابولیسم، بدن باید از منابع خود برای تغذیه استفاده کند و بر همین اساس ذخایر چربی به کار گرفته می شوند. زمانی که ذخایر چربی به پایان می رسند، بدن از ذخایر پروتئینی خود استفاده می کند.

 

هنگام استفاده از پروتئین ها برخی مواد زائد تولید می شوند که به ادرار راه یافته و موجب شکل گیری ادرار چرب می شوند. این شرایطی به نام کتوز شناخته می شود که طی آن بدن دیگر قادر به استفاده از کربوهیدارت ها برای تامین انرژی نیست.

کتوز ادرار چرب مشکلی است که می تواند زندگی انسان را در معرض خطر قرار دهد و علائمی مانند نقرس، خستگی، حالت تهوع، ضعف، افزایش تعریق، و کاهش وزن شدید را موجب می شود.

 

کم آبی بدن

ادرار چرب به رنگ کهربایی یا زرد تیره ممکن است نشانه ای از کم آبی بدن باشد.

افرادی که در فعالیت های ورزشی یا جسمانی شدید حضور دارند، افراد مسن، و آنهایی که به مشکلات معدی روده ای مبتلا هستند، هرچه بیشتر مستعد تجربه با کم آبی بدن هستند. تعریق بیش از حد به واسطه تب یا آب و هوای گرم نیز یکی دیگر از دلایل کم آبی بدن است.

از دیگر علائم کم آبی بدن می توان به سرگیجه، خستگی، تشنگی، و خشکی دهان اشاره کرد.

 

اگر با ادرار چرب مواجه هستید، مصرف منظم آب ممکن است تمام آن چیزی باشد که برای بهبود مشکلات مرتبط با کم آبی بدن نیاز دارید. همچنین، اگر متوجه نشانه های کم آبی بدن به همراه شرایط نامناسب ادرار شدید برای بررسی دقیق‌تر به پزشک مراجعه کنید.

 

بیماری های مرتبط با ادرار چرب, دلایل ادرار چرب

ادرار چرب می تواند یکی از عوارض جانبی برخی شرایط، به ویژه در زنان باردار باشد

 

وجود کتون ها در ادرار

همان گونه که اشاره شد، ادرار چرب می تواند به دلیل وجود کتون ها در ادرار طی کتوز شکل بگیرد.

جدا از عدم تغذیه به صورت منظم یا گرسنگی کشیدن بدن، شرایط دیگری نیز به شکل گیری وضعیت کتوز منجر می شوند که از آن جمله می توان به دیابت کنترل نشده، اوردوز انسولین یا مشکلات قند خون، و تغییر در رژیم غذایی عادی برای کاهش وزن، مانند یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت و پروتئین زیاد اشاره کرد.

 

در کتوز، بدن قادر به تجزیه کربوهیدارت ها برای تامین انرژی نیست، و باید به جای آن از چربی ها استفاده شود. در نتیجه این فرایند متابولیک، کتون ها در ادرار باقی می مانند و شکل گیری ادرار چرب ممکن می شود.

 

بارداری

بارداری یکی دیگر از دلایل بالقوه ادرار چرب است. حالت تهوع و استفراغ مرتبط با بارداری می تواند زمینه ساز سطوح کتونی غیر عادی در ادرار شود.

وجود کتون ها در ادرار طی بارداری می تواند نشانه ای از دیابت بارداری نیز باشد. این نوع از دیابت طی بارداری رخ داده و پس از تولد نوزاد از بین می رود.

 

زمانی که غذا می خورید، بدن آن را به قند خون تبدیل می کند که در ادامه با کمک انسولین برای تامین انرژی استفاده می شود. با این وجود، طی دوران بارداری، هورمون های وابسته به جفت جنین می توانند مقاومت به انسولین را در شرایطی که حتی قند خون کافی در بدن وجود دارد، موجب شوند.

 

اساسا، زنان باردار قادر به استفاده از قند خون به واسطه مقاومت به انسولین نیستند. در نتیجه، بدن از چربی برای تامین انرژی استفاده می کند و این شرایط موجب راه یافتن کتون ها به ادرار و شکل گیری ادرار چرب می شود.

 

بیماری های مرتبط با ادرار چرب

در شرایط عادی، ادرار فاقد بوی بد است. اما بوی بد و قوی ادرار تیره و چرب ممکن است نشان دهنده سنگ کلیه یا یک عفونت کلیوی باشد.

از سوی دیگر، بوی شیرین ادرار می تواند نشانه ای از ابتلا به دیابت باشد.

مصرف برخی مواد غذایی می تواند موجب تقویت بوی ادرار شود که از آن جمله می توان به کلم، بروکلی، مارچوبه، سیر، گوشت قرمز، و الکل اشاره کرد.

رنگ نارنجی ادرار می تواند به واسطه مصرف بیش از حد مواد غذایی قرمز یا نارنجی رنگ، مانند توت ها یا چغندر، شکل بگیرد.

 

برخی بیماری ها و شرایط سلامت مرتبط با ادرار چرب نیز وجود دارند. همانگونه که پیش‌تر اشاره شد، یک فرد سالم در طول روز بین شش تا هشت بار دفع ادرار را انجام می دهد، اما این مساله به مقدار مایعات مصرف شما نیز بستگی دارد.

 

اگر بدون افزایش مایعات مصرفی نیاز به دفع ادرار را هرچه بیشتر احساس می کنید ممکن است به یک عفونت دستگاه ادراری، بیش فعالی مثانه، دیابت، سیستیت بینابینی، بزرگ شدن پروستات، یا یک شرایط عصبی مانند سکته مغزی یا بیماری پارکینسون مبتلا باشید.

 

منبع:asriran.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ادرار , ادرار چرب , زنان باردار , مثانه , عفونت , ویتامین دی , رزیم غذایی , کم آبی بدن , سرگیجه , سردرد , پروتئین ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رییس‌جمهور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، پس‌گرفتن تعدادی از امضاهای طرح سوال از رییس‌جمهور را تایید کرد و با بیان اینکه احتمال عدم طرح این سوال در کمیسیون اقتصادی و صحن وجود دارد، اظهار کرد: به احتمال زیاد تا پیش از اتمام کار تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ امکان طرح این موضوع در کمیسیون نباشد.

 

احمد انارکی محمدی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به سوال تعدادی از نمایندگان از رییس‌جمهوری درمورد وضعیت موسسات مالی و اعتباری در کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: باتوجه به شبهاتی که درمورد لزوم حضور شخص رییس‌جمهور در جلسه پاسخگویی به این سوال نمایندگان یا کفایت حضور نماینده رییس‌جمهور مطرح شده بود، موضوع را به لحاظ آیین‌نامه‌ای بررسی کردیم.

 

عدم الزام رییس‌جمهور برای حضور در جلسه پاسخ به سوال نمایندگان در کمیسیون

 

وی افزود: آن‌چنان که در آیین‌نامه داخلی آمده اجباری به حضور شخص رییس‌جمهور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه کمیسیون نیست و در آیین‌نامه صرفاً تاکید شده رییس‌جمهور یا نماینده رییس‌جمهور باید در این جلسه حضور به هم رسانده و به سوالات نماینده سوال‌کنندگان پاسخ دهد که طبیعتاً درصورت قانع شدن نماینده سوال‌کنندگان، دیگر نیازی به طرح سوال در صحن نیست و در غیر این صورت، بررسی سوال به صحن ارجاع می‌شود.

 

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد زمان بررسی این طرح سوال در کمیسیون اقتصادی، خاطرنشان کرد: به هر حال هم‌اکنون مجلس درگیر بودجه است و جلسات کمیسیون‌های تخصصی معمولاً برگزار نمی‌شود. بنابر این به احتمال زیاد تا پیش از اتمام کار تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ امکان طرح این موضوع نباشد. البته برخی دوستان نیز صحبت‌هایی داشتند که شاید بتوان حین بررسی بودجه، جلسه کمیسیون اقتصادی را به این منظور برگزار کرد.

 

برخی متقاضیان سوال از رییس‌جمهور امضایشان را پس گرفته‌اند

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر پس گرفتن تعدادی از امضاهای این طرح سوال از رییس‌جمهور گفت: بنابر پیگیری‌هایی که داشتم، تعدادی از سوال‌کنندگان امضای خود را پس گرفته‌اند و این مسئله صحت دارد.

 

وی افزود: البته هنوز تعدادی از نمایندگان متقاضی سوال از رییس‌جمهور بر لزوم طرح سوال اصرار دارند اما تعدادی از متقاضیان نیز باتوجه به اقدامات دولت در این راستا، امضای خود را پس گرفتند.

 

احتمال عدم طرح سوال از رییس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی و صحن

 

انارکی محمدی در پایان تصریح کرد: البته تا این لحظه هنوز این طرح سوال از رییس‌جمهور به اندازه حدنصاب امضاء دارد اما طبیعتاً امکان دارد درصورت کاهش بیشتر تعداد امضاها و پس گرفتن امضاهای بیشتر ازسوی گروهی دیگر از متقاضیان از حد نصاب بیفتد که در این صورت از دستورکار کمیسیون و متعاقباً صحن علنی مجلس نیز خارج خواهد شد.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , طرح سوال از رییس جمهور , مجلس , دولت , روحانی , کمیسیون , خبر سیاسی , اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,ولادیمیر پوتین

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، این لغو شدن‌ها یکسری گمانه‌زنی درباره توان بلندمدت ولادیمیر پوتین به عنوان رهبری که به خاطر قدرت جسمانی تحسین شده، به وجود آمده است.

 

روز دوشنبه اعلام شد که پوتین به این بهانه به سوچی نخواهد رفت و امروز نیز او از شرکت در نشستی درباره میکرو الکترونیک در کرملین خودداری کرده و فردا نیز در اجلاسی در مسکو به نام اجلاس Mentor 2018 حضور نخواهد داشت و هفته بعد هم به منطقه خاور دور روسیه سفر نخواهد کرد.

 

گزارش شده که پوتین در آخرین حضورش در انظار عمومی یعنی در نشست موسوم به "رهبران روسیه" در کرملین نشانه‌هایی آشکار از بیماری نشان داد. به عنوان مثال صدایش ضعیف و مغشوش بود و چند بار سرفه کرد.

 

در عین حال نشریه ایندیپندنت گزارش داد که چند روز پیش در سفری به سیبری به هنگام همراهی خبرنگار این نشریه با پوتین این علائم مشاهده شده بود.

 

طی این مدت رئیس‌جمهور روسیه با دشواری سخنرانی‌های علنی خود را انجام داده، اشتباهاتی مرتکب شده و به نظر می‌رسید که تمرکزش را از دست می‌دهد.

 

روز سه‌شنبه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این صحبت‌ها درمورد جدی بودن بیماری پوتین را رد کرد.

 

او گفت: پوتین در کرملین و یا در اقامتگاه تفریحی‌اش در نوو - اوگاریوو به کارش ادامه خواهد داد.

 

پسکوف تاکید کرد: هنوز پوتین برنامه کاری‌اش را ادامه می‌دهد اما در این برنامه کاری مساله سرماخوردگی پوتین لحاظ شده و شما صدای او را شنیده‌اید. در حال حاضر زمستان است و خودتان وضعیت را می‌دانید.

 

روز یکشنبه پسکوف مدعی شد پوتین به این دلیل جلساتش را لغو کرده تا بر حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در ساراتوف تمرکز کند. با این حال عدم نشان دادن شفافیت سبب شده که شایعاتی تایید نشده در مسکو منتشر شود.

 

پوتین در تمام طول دوران رهبری خود در روسیه همواره روی مساله آمادگی جسمانی‌اش مانور داده و به عنوان مثال عکس‌هایی از بدن برهنه خود در هنگام شنا و یا پرداختن به جودو و یکسری اقدامات دیگر منتشر می‌کرد.

 

با این حال در حال حاضر رئیس‌جمهور روسیه 65 سال سن دارد و ممکن است نگاه مردم این کشور به پوتین به عنوان یک رئیس‌جمهور همیشه آماده تغییر کند.

 

اواخر سال 2012 نیز پوتین چندین سفر خارجی خود را لغو کرده و مدتی در انظار عمومی ظاهر نشد. پس از آن کرملین مدعی شد پوتین به سبب جراحت به هنگام ورزش این غیبت را داشته است.

 

منابع نزدیک به کرملین به روزنامه ایندیپندنت گفته‌اند که تردیدهایی درخصوص اینکه پوتین کمپین خود برای چهارمین دور ریاست جمهوری‌اش را برگزار کند به وجود آمده است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: پوتین , اخبار , خبر , پوتین مریض , روسیه , مسکو , دولت روسیه , خبر بین المللی ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

مجموعه:اخبار اقتصادی

خبرگزاری ایسنا: دلار و سکه در ادامه مسیر صعودی‌شان همچنان تخت گاز می‌روند؛ به گونه‌ای که دلار به ۵۰۰۰ تومان نزدیک شده و سکه هم ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت دارد.

دلار آمریکا که در هفته قبل تا حدودی افزایش قیمتش متوقف شده بود، مجددا در دو - سه روز اخیر صعودی شده و امروز با افزایش ۱۰۰ تومانی به ۴۹۵۰ تومان رسید.

بقیه ارزها هم دست کمی از دلار ندارند. به گونه‌ای که یورو در کنار دلار، بیشترین جهش قیمتی را داشته و پس از آن پوند انگلستان و درهم امارات قرار دارند.

اما نکته قابل تامل در بازار امروز وضعیت سکه است که در فاصله یک روز ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید؛ افزایش قیمتی که حداقل در ماه‌های اخیر بی‌سابقه است. با وجود اینکه به نظر می‌رسید پس از پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی وضعیت بازار متعادل‌تر شود اما عملا برعکس آن اتفاق افتاد.  

در این روزها طلای ۱۸ عیار هم رکوردشکنی کرده و با ادامه مسیر افزایشی روز گذشته به ۱۵۴ هزار تومان رسیده است که بالاترین قیمت را تجربه می‌کند. هر اونس طلا هم وضعیت مشابه طلای داخلی پیدا کرده و به مسیر افزایشی خود ادامه داده است.


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اقتصاد , دلار , سکه , ارز , طلا , خبراقتصادی ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

برگ آگاو

 آگاو، گیاهی است معمولا بدون ساقه با برگ های ریشه ای

 

نام های دیگر:صباره، الصبرالامریکی، کوواربوتی


مشخصات: گیاهی است از خانواده Amaryllidaceae، گونه های متعدد و مختلفی دارد. گیاهی است معمولا بدون ساقه ،برگ های آن ریشه ای و به طور گروهی مستقیما از ریشه خارج می شوند، برگهای بزرگ،پهن،دراز به طول تقریبا دو متر،ضخیم،گوشتی،زیر برگ ها محدب و برآمده و روی برگها مقعر به رنگ سبز خاکستری. کناره برگها دارای تیغ های تیز و خیلی محکم و زرد مایل به سبز متعدد در اطراف محور شاخه گل دهنده که از وسط برگها بیرون می آید قرار دارند.

طول محور گلها در بعضی گونه ها به ۸-۹ متر می رسد، آرایش گل های آنس از چندین سال (شاید پس از ۳۰-۴۰) سال ظاهر می شود،سابقا معتقد بودند که در برخی گونه ها پس از یک قرن است و در مناطق گرم آسیا و آمریکا انتشار دارد.در ایران گونه ای از آن به طور وحشی در بلوچستان در باغ های نصیرآباد می روید و در باغبانی نیز به عنوان گیاه زینتی پرورش داده می شود.

خواص درمانی :
۱- اگر مغز گیاه خورده شود،تب را قطع می کند.

۲- مغز آن را ضماد کنید،برای التیام دادن زخم نافع است.

۳- ضماد شیره تازه آن برای تسکین درد دندان و رفع نارحتی چشم مفید است.

برگ آگاو
ترکیب شیمیایی:
ماده هکوژنین، استروئید ساپوژنین، هکوژنین، ساپوناز، سیزال

خواص درمانی :
شیره تازه آن را بگیرید و بنوشید،ملین ،مدر و قاعده آور است،در موارد کمبود ویتامین C در بدن داروی مفیدی است.

ریشه آگاو
ترکیب شیمیایی:
نوعی قند به  نام  آگاوژ، ساپونین، رزین

خواص درمانی :
آب دم کرده آن را بنوشید،مدر ،معرق و ضدعفونی کننده است.

 

منبع: shafakhoone.com

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: گیاه , طب سنتی , گیاه آگاو , خواص گیاه آگاو , تب , زخم نافع , درد دندان , ناراحتی چشم , ترکیب شیمیایی , ویتامین سی ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



 بیماری شارکو ماری توث, علت بیماری شارکو ماری توث

 مردانی که از مادر خود این ژن را دریافت می کنند علائم در اواخر کودکی نمایان می شود

 

شارکو ماری توث Charcot marie tooth نوعی بیماری ژنتیکی در اعصاب محیطی است که با تخریب اعصاب موجب ضعف در عضلات قسمت هایی پایینی اندام می شود. بیماری شارکو ماری توث بیماری مفاصل است که از سنین جوانی آغاز می‌شود.

شارکو ماری توث charcot marie tooth نوعی بیماری ژنتیکی و ارثی در اعصاب محیطی است. در بیماری شارکو ماری توث اعصاب اندام تحتانی تخریب می شوند و این موجی ضعف عضلات ساق و تغییر شکل کف پا می گردد.

 

بیماری شارکو ماری توث بیشتر در پسران 10-5 ساله و معمولا بصورت دو طرفه دیده میشود. این بیماری شروعی تدریجی داشته و معمولا پیشرونده است. این بیماری شایعترین بیماری عصبی عضلانی ارثی است که از هر 100 هزار نفر 30-10 نفر را درگیر می کند. 

 

علت بیماری شارکو ماری توث

ژن بیماری شارکو ماری توث ممکن است بصورت غالب یا مغلوب و یا وابسته به جنس منتقل شود. گاهی هم هیچ سابقه فامیلی در بیمار وجود ندارد و ایجاد آن به علت جهش ژنتیکی است.

 

انواع شارکو ماری توثCMT

پنج نوع از این بیماری شناخته شده است. این ها عبارتند از:

• شارکوت ماری توث نوع یک (CMT1):

ناشی از ناهنجاری در غلاف میلین برخی اعصاب می باشد. این نوع از بیماری شارکوت ماری توث با آسیب پوشش میلینی در اعصاب محیطی مشخص می‌شود. سستی و آتروفی عضلانی، از دست دادن حس و پایین آمدن سرعت هدایت اعصاب تا حد 5 تا 30 متر در ثانیه از نشانه‌های بیماری است ( در حالت نرمال این میزان بیشتر از 40 تا 45 متر در ثانیه است).

 

پیشرفت بیماری به صورت تدریجی است و علائم بیماری بین 5 تا 25 سالگی آشکار می‌شود. کمتر از 5 درصد بیماران وابسته به ویلچر می‌شوند. بیماری معمولاً باعث کوتاه شدن دوره زندگی نمی‌شود. 6 نوع CMT1 وجود دارد که از لحاظ تظاهرات بالینی مشابه هستند و تنها با آزمایش ژنتیک از هم تفکیک داده می‌شوند.

 

•شارکوت ماری توث نوع 2 (CMT2):

ناشی از ناهنجاری در آکسون سلول عصب محیطی می باشد. در این نوع CMT سلولهای اکسونی اعصاب محیطی با اختلال مواجه می‌شوند. از لحاظ بالینی مشابه نوع 1 است اما کاهش هدایت جریان عصبی در این نوع کمتر است. CMT2 پانزده زیر گروه دارد که نشانه‌های بالینی آنها مشابه است و با آزمایش ژنتیک از هم تفریق داده می‌شوند.

 

اگرچه ژن درگیر در بیشتر این زیر گروه‌ها شناخته شده است اما در مواردی نیز تنها کروموزم حامل این ژن شناسایی شده و بنابراین تست ملکولی مربوط به آن هنوز به صورت آزمایشگاهی وجود ندارد.

 

•شارکوت ماری توث نوع حد وسط: در این نوع از شارکوت ماری توث تظاهرات فنوتیپی مربوط به اکسون‌ها و سلولهای میلین غیر عادی مشاهده می‌شود.

 

•شارکوت ماری توث نوع 3 (CMT3): ( بیماری Dejerine-Sottas) یک بیماری نادر می باشد. نوروپاتی شدیدی است که از نوزادی شروع می شود. نوزادان، دچار تحلیل عضلات، ضعف و مشکلات حسی می شوند.


•شارکوت ماری توث نوع 4 (CMT4): دارای علائم ضعف ساق پا در دوران کودکی و نوجوانی می باشند. راه رفتن برای این گروه بسیار سخت است.

 

•شارکوت ماری توث نوع 5 (CMTX): ناشی از جهش ژن 32 بر روی کروموزوم x است. این جهش ژنی بر روی ارتباطات سلول های شوان با آکسون اثر می گذارد.

 

مردانی که از مادر خود این ژن جهش یافته را دریافت می کنند، علائم در اواخر دوران کودکی نمایان می شود. زنانی که این ژن جهش یافته را از یکی از والدین خود دریافت می کنند، علائم خفیفی را در دوران نوجوانی و یا در دوران بعدی نشان می دهند و یا ممکن است آنها هیچ علامتی را نشان ندهند.

 

 بیماری شارکو ماری توث, علت بیماری شارکو ماری توث

هیچ درمانی برای بیماری شارکو ماری توث وجود ندارد

 

علایم و نشانه ها شارکوت ماری توث

علایم ممکن است درارتباط با موارد زیر باشد:

*ضعف و آتروفی عضلات ساق ها و پاها

*اختلال حس در ساق و پا

*معمولا درد وجود ندارد ولی گاهی درد گزارش می شود.

*تشدید قوس های پا

*افتادگی پا یا دراپ فوت (فوت دراپ) (Foot drop)

*انگشتان چکشی (Hammer toes)

*اختلال در تعادل و راه رفتن

*ممکن است ران ها، بازوها و دست ها نیز درگیر شوند.

 

 بیماری شارکو ماری توث, علت بیماری شارکو ماری توث

بیماری شارکو ماری توث بیماری مفاصل است که از سنین جوانی آغاز می‌شود

 

عوارض بیماری شارکو ماری توث

- لرزش دست ها

- کرامپ و اسپاسم عضلات

- سیانوز یا کبود شدن انگشتان

-  در مواردی اعصاب آنقدر سفت و کلفت می شوند که میتوان آنها را لمس کرد.

- بیمار به علت اختلال حس لمس در معرض بروز زخم و سوختگی در انگشتان دست و پا است پس باید بیش ار معمول از دست و پای خود محافظت کند.

 

- در این بیماران پیچ خوردن پا و شکستگی های پا و ساق بیشتر از معمول ایجاد می شود پس بیمار باید در راه رفتن کمی محتاط تر باشد. زایمان این افراد ممکن است با عوارض بیش از معمول همراه باشد. ممکن است بیمار به علت فلج حنجره دچار عفونت تنفسی ناشی از رفتن ترشحات حلق و موارد غذایی به دستگاه تنفس شود.

 

اکثر بیماران مبتلا به شارکو ماری توث طول عمر طبیعی داشته و در مدت زندگی می توانند راه بروند. در نوار عصبی که از اندام مبتلا به این بیماری گرفته می شود سرعت هدایت عصبی در عصب پرونئال کم می شود. بیماری شارکو ماری توث معمولا سیر پیشرفت کندی دارد و ممکن است پیشرفت آن در هر زمانی متوقف شود.

 

تشخیص شارکوت ماری توث

♦ در ابتدا پزشک از فرد، سابقه پزشکی و فامیلی می پرسد و معاینه عصبی را انجام می دهد.

♦ از فرد راجع به ماهیت و طول مدت علائم سئوالاتی پرسیده می شود.

 

♦ پزشک در طی معاینه عصبی، به ضعف عضلانی در دست ها و پاها، کاهش حجم عضلات، کاهش رفلکس تاندون ها و از دست دادن حس ها پی می برد.

 

♦ همچنین پزشک، تغییر شکل پاها را بررسی می کند.

 

♦ مشکلات ارتوپدی دیگر از قبیل: اسکولیوز و رشد غیرمعمول لگن ممکن است وجود داشته باشند.

 

♦ یک نشانه خاص که ممکن است در افراد مبتلا به  CMT1 دیده شود، بزرگ شدن اعصاب (اعصاب هیپرتروفیک) است. این اعصاب بزرگ، احساس می شوند و حتی ممکن است از طریق پوست نیز دیده شوند.

 

♦ اگر پزشک مشکوک به CMT باشد، آزمایش های الکترودیاگنوستیک را تجویز می کند. این آزمایش ها شامل دو بخش است: مطالعات هدایت عصبی و الکترومیوگرافی.

 

♦ آزمایش های ژنتیکی برای تشخیص انواعی از CMT مفید می باشد.

 

♦ اگر همه آزمایشات و کارها برای تشخیص CMT منفی بود، از بیوپسی عصب استفاده می شود. بیوپسی عصب به این صورت است: مقداری از عصب محیطی را از طریق برش کوچکی از پوست، بیرون می آورند و زیر میکروسکوپ نگاه می کنند. این عصب معمولا از ماهیچه ساق پا برداشته می شود.

 

 بیماری شارکو ماری توث, علت بیماری شارکو ماری توث

اکثر بیماران مبتلا به شارکو ماری توث طول عمر طبیعی داشته

 

درمان بیماری شارکو ماری توث

هیچ درمانی برای این عارضه وجود ندارد. درمان های فیزیکی، استفاده از دستگاه ها و گاهی اوقات جراحی می تواند کمک کننده باشد.

 

1- بستن مچ پا نیز کمک به راه رفتن می کند.

 

2- داروهای ضد درد نیز برای تسکین درد استفاده می شوند.

 

3- درمان های فیزیکی شامل: تمرینات قدرتی برای عضلات، کشش رباط ها، استقامت و ورزش های هوازی می باشد. تقویت عضلات باعث تاخیر و یا کاهش از دست دادن عضلات می شود.

 

4- تمرینات قدرتی هم اگر قبل از انحطاط اعصاب و ضعف عضلانی صورت گیرد، نتایج بهتری را خواهد داشت.

 

5- ورزش های کششی از تغییر شکل مفاصل جلوگیری می کند. به طور کلی ورزش کردن موجب افزایش استقامت و جلوگیری از خستگی می شود.

 

6- درمانگرها توصیه به شنا و دوچرخه سواری می کنند، زیرا این ورزش ها فشاری روی ماهیچه و مفاصل وارد نمی کنند.

 

7- چکمه و یا بوت ها و یا کفش هایی با پاشنه های بلند و پهن برای حفاظت قوزک پای ضعیف مفید است.

 

گردآوری:اطلاعات عمومی

منابع:pezeshk.us

beytoote.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: بیماری و راه درمان , ژن , شارکو ماری توث , Charcot marie tooth , اعصاب , ژنتیکی , کروموزوم , سلول , رباط ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 

 

اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی,حسن روحانی

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، سوال از رییس‌جمهور در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته و از زمان ارائه درخواست یعنی ظرف یک هفته نماینده ویژه رییس‌جمهور باید در کمیسیون حضور یابد و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. پس از آن هم جمع‌بندی سوالات و پاسخ ارائه شده به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود تا به رای نمایندگان گذاشته شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه ۷۶ نماینده طرح سوال از رییس‌جمهور را امضا کردند، گفت: احتمالا هفته آینده سوال از رییس‌جمهور در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت و البته در مورد زمان آن با دولت هماهنگی لازم انجام خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , طرح سوال از رییس جمهور , کمیسیون , مجلس , رییس جمهور , روحانی ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
مجموعه: اخبار اجتماعی
 
 
گرد و خاک در اهواز
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , هوای اهواز , محیط زیست , آلودگی هوا , گرد و غبار ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120
فیلم فجر
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اختتامیه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر با معرفی برندگان در بخش های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه ۲۲ بهمن ماه مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در برج میلاد با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی و ... برگزار شد.

نکته عجیب در مراسم این بود که مردم عادی به تعداد بالا در سالن برج میلاد حضور یافته و در جایگاه خبرنگاران نشستند. این افراد با بیان اینکه مهمان ارگان های خاصی هستند در جایگاه خبرنگاران نشسته بودند. دبیرخانه جشنواره کارت های اختتامیه را توزیع کرده است.

مراسم با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز و سپس موسیقی زنده با کیفیت هنری پایین پخش شد. رضا رشیدپور اجرای این مراسم را برعهده داشت که این شب ها مجری برنامه «هفت» شبکه سه سیما هم هست.

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره در سخنانی گفت: شهریور سال ۵۹ دشمن به خاک کشور حمله شد و ٨ سال طول کشید تا دشمنان را از کشور خارج کردیم. چند سال پیش نیز داعش با پشتیبانی اسراییل و آمریکا تلاش کرد تا ایران را تجزیه کند اما جوانان ما با هوشیاری اجازه ندادند دشمنان به خاک کشور وارد شوند. از شما می خواهم یک دقیقه به خاطر شهدا ایستاده و آنها را تشویق کنید.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن خیر مقدم به حاضران پیام حسن روحانی رییس جمهوری را قرایت کرد. در بخش از این پیام آمده بود: «سینما یکی از کارآمدترین ابزار فرهنگی و هنری است که بشر امروز برای معرفی و انتقال پیام­ها و مواریث و دست­آوردهای تمدنیِ خود کشف کرده است. امّا تمدنی می­تواند امید به ماندگاری، باروری و بازتولید ارزش­هایش داشته باشد که فرآیند انتقالِ توأم با ارتقا خود را مدیریت کند، آن را حیاتی بداند، نسبت به نقاط قوت و ضعف خود از منظری استراتژیک، احاطه یابد و آنی از تزریق «امید» به جامعه غافل نشود.

سینمای ما باید حوزه فرهنگی و تمدّنیِ خود را مجدداً بشناسد و در عین اینکه همواره «فرهنگ دینی و ملی» و «مسائل ایران» مهم­ترین محور و موضوعش است، به دنبال کسب سهمی هر چه فزون­تر از میدان فرهنگ و هنر دیگر سرزمین­ ها و نیز اقتصادِ جهانیِ صنعت تصویر باشد! برای نیلِ به این منظور، باید امکانات، قابلیت­ ها و ظرفیت ­های ملّی و بین ­المللی خود را هر روز ارتقا بخشیم. در این زمینه، توسعه نیروی انسانی، توسعه سازمانی، توسعه منابع سرمایه، توسعه فناوری، فراهم‌سازی زیرساخت­های حقوقی و تجهیزاتی، فعّال­ شدن در صحنه دیپلماسی فرهنگی جهان، بِرندسازی، بازارسازی و توسعه خلاق بازار و سرانجام طراحی و تدوین استراتژی­های عرضه محصولات از مهم­ترین برنامه ­های سینمای ایران ما خواهد بود. سینمایی که دیگر با مجموعه­ای از سان های نمایش تعریف نمی­ شود، بلکه وب‌سایت­ها، شبکه­ های اجتماعی و بسیاری از تصویرافزارها که امکان پخش تصویر متحرک را دارا هستند، به نوعی در حیطه صنعت تصویر و سینما واقع می ­شوند. سینمای ما باید با جذب انبوه جوانان با استعداد، خوش ­قریحه و اندیشمند از گستره ایران­ زمین، ریشه در خاک و سَر بر آسمان سایَد.

اشتغال­زایی عظیم سینما، توانمندی آن در ایجاد نشاط و امید در جامعه و آموزنده بودن از ویژگی­های این سینما است. سینمای ما با بیان علمی و هنری مشکلات جامعه و نقد سیاست­ها، رویکردها و عملکرد دولت و مؤسسات تأثیرگذار جامعه، می­تواند عامل پیشرفت، توسعه و رفع موانع پیش­روی جامعه باشد.

سینما با بیان و طرح مسائل و نظریات جدید می­تواند جامعه را برای مواجهه با آنها آماده سازد. با رفتن به فضاهای طبیعی و تاریخی سرزمین­مان و نیز بازتاب و معرفی هزاران رسم و واقعه آیینی، دینی و ملّی به کمک پیشرفت صنعت گردشگری بشتابد و با نگاه دانش­بنیان باعث پیشرفت فناوری و توسعه استارت­آپ­ها شود.

این سینما قادر است آرامش روانی به جامعه ببخشد، به حفظ ثبات اجتماعی و التیام گُسست­ ها مرهم باشد، با­نشاط و نشاط ­آفرین باشد، قانون و اخلاق را که مؤلّفه ­های تنظیم ­کننده روابط اجتماعی هستند، تحکیم بخشد، احساس امنیّت، استقلال و اقتدار ملی را تقویت کند، اما خود نیز باید از امنیّت و آرامش خاطر درونی برخوردار باشد و جهان را عرصه پرواز خود بداند. من سینما را بخش مهمّی از راه ­حل­ های مسائل و مشکلات امروز و فردای ایران و جوانان عزیزمان می‌دانم و نه مشکل!»

کنایه رشیدپور به پیام بلند رییس جمهوری برای هنرمندان

رضا رشیدپور، مجری مراسم اختتامیه فجر۳۶ با اشاره به نامه بلند بالای ریاست جمهور برای هنرمندان گفت: مشخص بود ریاست جمهوری حرف‌های زیادی با سینماگران داشتند. پس بهتر است زود به زود دیداری با سینماگران داشته باشد تا حرف‌ها این چنین نماند و یکجا بیان شود.

برنامه جامع سینما تهیه شده است

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی نیز متنی را اینگونه خواند: «به رغم رشد سیصد درصدی استقبال از سینما هنوز راه زیادی داریم و برای تحقق این امر ما و مجلس باید تلاش کنیم. برنامه جامع سینما تهیه شده است و به زودی تصمیم های اجرایی را ترسیم می کنیم.

طبق آمار سی کشور در جهان صاحب صنعت تولید فیلم هستند و کشور ما در این میان جایگاهی مطلوب دارد اما ما باید سهم خود را از جغرافیای فرهنگی و طبعاً از اقتصاد ده‌ها میلیارد دلاری صنعت تصویر بیش از پیش مطالبه کنیم. باید برای تحقق آینده مطلوب به کمک سینما در عرصه‌های مختلف، خلق فرصت کنیم. این خلق فرصت‌ها، ایجاد جریانات اجتماعی می‌کند که به طور طبیعی آسیب پذیری و غافلگیری ما را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی امنیتی به حداقل می‌رساند.

لازمه این کار پایداری تصمیم‌های کلان و ثبات در سیاست‌هاست که به یاری خدا و مسارکت صاحبان هنر و اندیشه برنامه جامع سینما تهیه شده و من بعد چارچوب تصمیمات اجرایی را تعیین و تنظیم می‌کند.

آثار عرضه شده در سی‌و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، حکایت از آن دارد که این سینما حرکت خود را به سوی حرفه‌ای تر شدن، به خوبی استمرار بخشیده است و این پیام را به مخاطبین خود می دهد که سینمای ما زنده است، چون جامعه ما زنده است و سینمایی به‌روز را طلب می‌کند.

حضور فیلم‌های خوش ساخت با مضامین اجتماعی، کمدی، دفاع مقدس و مقاومت، در قالب‌های داستانی، انیمیشن و مستند- مجموعه متنوعی را به جامعه عرضه داشت که امید به آینده درخشان این سینما را بیش از پیش نمایان می‌سازد. فیلم‌های اجتماعی این دوره، ضمن نگاه نقادانه به مسائل و معضلات جاری، هم از سیاه‌نمایی های مرسوم فاصله گرفته‌اند و هم با بیان سینمایی حرفه‌ای‌تر و هنرمندانه‌تر امیدآفرینی کرده‌اند.

کسی از دیدن فیلم‌های کمدی خجالت‌زده نمی‌شود. فیلم‌های کمدی این دوره را خوش ساخت و محترمانه-در عین پرداختن به موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می‌یابیم. فیلم‌های «دفاع مقدس» نگاه و تاریخچه بدیعی را به مردم- خاصه جوانانی که آن روزها و آن واقعه خطیر را ندیده‌اند- با هنرمندانه‌ترین بیان و فنی‌ترین وجوه، عرضه کرده‌اند. در موضوع دشوار «انیمیشن» نیز توانسته‌ایم تا بخش عظیمی از عقب ماندگی تاسف‌بار  خود از جهان انیمیشن را جبران و راه ده-پانزده ساله‌ای را جهش‌وار با موفقیت طی کنیم و به مرزهای استاندارد جهانی بسیار نزدیک شویم. در موضوع فیلم‌های سینمایی موصوف به «مقاومت» نیز مضمون تازه‌ای را تجربه می‌کنیم که باید شاهد آثار آن، هم در افق پیش روی سینمای کشورمان و هم در سطح سینمای جهان باشیم.

از سال آینده جشنواره مستقل فیلم‌های اول را نیز برپا می کنیم

اما جوانان و فیلم‌ اولی‌های این دوره، هم حرفه‌ای وارد صحنه شده‌اند و توقع جامعه سینمایی و مخاطبین را از خود، ارتقا بخشیده‌اند. سینمای آینده ایران سنیمایی است متکی به نیروی جوان و ذهن خلاق آنان. به یاری پروردگار، برآنیم تا از سال آینده جشنواره مستقل فیلم‌های اول را نیز برپا کنیم.

از منظر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، نکته بسیار مهم در این باره این است که رشد سینمای ما در تمامی ابعاد آن صورت گرفته است و منحصر به یک بخش از این صنعت و هنر بزرگ نبوده.  این‌ها پیش درآمد است، امیدوارکننده است، اما کافی نیست.

این سینمایی قدرتمند بیش از پیش با احساس مسئولیت اجتماعی وارد عرصه‌ها و شئون اجرایی کشور خواهند شد. تلاش خواهد کرد تا با پرهیز از تنش‌ها، مانع فرسایش فرهنگی و اجتماعی جامعه شود و در صدد خواهد بود تا از طریق بازخوانی مجدد نقش نهادهای اصلی تولید کننده ارزش در جامعه، مرجعیت «فرهنگی» را احیاء کند و ظرفیت‌های خود را برای گفت‌وگوی درون تمدنی و نیز با جامعه جهانی ارتقاء بخشد.

طبعاً چنین سینمایی با نگاه به آینده و نقد عالمانه-منصفانه و در چارچوب منافع مل می‌رود تا «کابوسهای» آفریده شده برای جوانان را به «امید» و «امیدواری» تبدیل کند. کابوس زدگی، دشمن خلاقیت، نشاط، کار و تلاش، ایده و ابتکار و هر گونه انگیزه بهبود است. درست برعکس «امید» و «امیدواری».

اگر ما «امید» در جامعه نیافرینیم، مرتباً آن را بازتولید نکنیم و براساس آن، آینده خود را  ترسیم و معنا ننماییم، یقیین بدانید روز بیگانگان برای جامعه ما، آینده مطلوب‌شان را تعریف، القاء و ترسیم خواهند کرد.  

تمامی دست‌اندکاران صنعت تصویر کشور آماده‌اند و پرتوان به پیش خواهند رفت و از سرزنش‌های خارهای مغیلان، غم به قلبشان راه نمی‌دهند و این فرموده رهبری معظم انقلاب را ره توشه خود ساخته‌اند که سینما کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی دست شما سینماگران است.»

معرفی برترین ها

رسول صدرعاملی روی صحنه آمد تا سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه را به برادران ارک برای فیلم «حیوان» اهدا کند. برادران ارک از مسئولان خواستند به فیلم کوتاه، انجمن فیلم کوتاه و مدرسه ملی بیشتر توجه کنند و آن را جدی بگیرند.

سیمرغ بهترین جلوه‌های بصری به چهارراه استانبول (فرید ناصر فصیحی) رسید. بهرام بدخشانی و رسول صدرعاملی از هیات داوران این جایزه را تقدیم کردند. فصیحی گفت: از مصطفی کیایی برای این فیلم تشکر می کنم و فکر می کنم این جایزه کار من را سخت می کند.

سیمرغ بهترین جلوه های ویژه میدانی به محسن روزبهانی برای فیلم تنگه ابوقریب رسید. این جایزه با حضور حسن خجسته، رسول صدرعاملی و بهرام بدخشانی تقدیم شد. پسر روزبهانی بعد از دریافت سیمرغ بیان کرد این فیلم به استانداردهای جهانی بسیار نزدیک بود و ما هیچ کمبودی در روند تولید نداشتیم.

سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی با حضور خسرو دهقان و دیگر داوران حاضر روی صحنه به سعید ملکان برای «تنگه ابوقریب» اهدا شد. وی بیان کرد: از همه بازیگران این فیلم که گریم های سنگین را تحمل کردند تشکر می کنم.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه توسط فرشته طاٸرپور و دیگر داوران حاضر روی صحنه به عباس بلوندی برای «سرو زیر آب» اهدا شد. بلوندی گفت: این سیمرغ را به تمام بچه های سرو زیر آب و انجمن طراحان صحنه اهدا می کنم.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس توسط کمال تبریزی و دیگر داوران حاضر به سارا خالدی زاده  برای «بمب»  اهدا شد. خالدی زاده نیز از همه همکارانش در این فیلم و همچنین محسن شاه ابراهیمی طراح پیشکسوت تشکر کرد.

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری توسط محمدرضا فروتن و دیگر داوران به علیرضا علویان برای فیلم های به وقت شام و مغزهای کوچک زنگ زده اهدا شد. علویان در سخنانی گفت: من از ابراهیم حاتمی کیا و هومن سیدی، بهروز شعیبی، مصطفی کیایی و ....تشکر می کتم که فیلم های خود را در اختیار من گذاشتید.

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به رشید دانشمند برای «تنگه ابوقریب» اهدا شد. دانشمند نیز بیان کرد: از زنده یاد یدالله نجفی یاد می کنم و از بهرام توکلی و سعید ملکان تشکر می کنم و در نهایت جایزه را به مادرم اهدا می کنم.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به کارن همایونفر برای «به وقت شام» اهدا شد. همایونفر گفت: از هیات داوران و حاتمی کیا تشکر می کنم. این جایزه برای حاتمی کیا و کسانی است که جان خود را می دهند تا ما اینجا باشیم. کار باحاتمی کیا سبب می شود تا یادم بیاید آهنگسازم.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین به بهرام دهقانی و محمد نجاریان برای «عرق سرد» اهدا شد. دهقانی گفت: امیدوارم خسرو به من رای نداده باشد که پارتی بازی نشده باشد. سهیل بیرقی برای این فیلم خیلی اذیت شد و امیدوارم در اکران اذیت نشود. از باران کوثری نیز تشکر می کنم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به علیرضا زرین دست برای فیلم «سرو زیر آب» اهدا شد. زرین دست نیز با تشکر از هیات داوران از کارگردان و تهیه کننده این فیلم قدردانی کرد.

سیمرغ بلورین «هنر و تجربه» به هومن سیدی برای فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» اهدا شد. هومن سیدی گفت: اصلا نمی دانستم چنین جایزه ای وجود دارد. من می گویم من جایزه ام را از شما مردم گرفتم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به رضا مقصودی برای «خجالت نکش» اهدا شد. رضا مقصودی نیز بیان کرد: هومن جان من نیز نمی دانستم این جایزه وجود دارد. باید از احمد مهرانفر برای بازی در این فیلم تشکر کرد.

از خانواده شهید معزغلامی دعوت شد تا با همراهی ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر از نورالحلی برای حضور در مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» تقدیر کنند.

در ادامه مراسم سالار عقیلی یاد افشین یدالهی شاعر فقید را گرامی داشت و گفت قطعه خون غزل با شعری از این ترانه سرا را اجرا می کند.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به سحر دولتشاهی برای فیلم های عرق سرد و «چهار راه استانبول» اهدا شد. دولتشاهی گفت: از مصطفی کیایی که برای بار سوم به من اعتماد کرد تشکر می کنم. امیدوارم این جشنواره جشن واقعی خانواده سینما باشد و همه از دیدن فیلم ها لذت ببریم.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به جمشید هاشم پور برای فیلم «دارکوب» اهدا شد. دختر هاشم پور برای دریافت جایزه روی سن حاضر شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به سارا بهرامی برای فیلم «دارکوب» اهدا شد. بهرامی گفت: خیلی این تندیس برایم ارزشمند بود. از بهروز شعیبی برای این نقش تشکر می کنم و از همه عوامل این فیلم تشکر می کنم. این جایزه را به خانواده ام تقدیم می کنم.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به امین حیایی برای فیلم شعله ور اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به امیر جدیدی  برای فیلم های تنگه ابوقریب و عرق سرد  اهدا شد. امیر جدیدی گفت: از اساتیدم در هیات داوری و مردم تشکر می کنم و از عوامل دو فیلم تشکر می کنم.

سیمرغ بهترین فیلمنامه به کامبوزیا پرتوی برای فیلم کامیون اهدا شد. پرتوی گفت: قبل جشنواره گفته بودم شب اختتامیه داوران شام خانه ما ولی حالا می گویم حق سعید آقاخانی دیده نشد و داوران بازی او را ندیدند. از این بازیگر می خواهم روی صحنه بیاید تا این سیمرغ را به او هدیه دهم.

آقاخانی نیز بیان کرد: امسال بازی های خوبی دیدیم.

دومین سیمرغ این بخش به هومن سیدی برای «مغزهای کوچک زنگ زده» اهدا شد. هومن سیدی بعد از دریافت سیمرغش عنوان کرد: ممنون و سپاسگزارم. کم‌کم داشتم فکر می کردم جشنواره را اشتباه آمدم و مراسم در سالن بغلی برگزار می شود. فرهاد اصلانی و نوید محمدزاده فوق العاده هستید و از همه تیم بازیگرانم ممنونم. از هیات داوران هم تشکر می کنم.

جایزه ویژه هیات داوران به فیلم بمب یک عاشقانه و پیمان معادی رسید. پیمان معادی گفت: این جایزه برای من بسیار ارزشمند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را به ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم به وقت شام اهدا کردند. حاتمی کیا گفت: من فیلمساز این نظام هستم. سی سال است روی این سن می آیم و از بچه های اوج و سربازان گمنام تشکر می کنم. افتخار می کنم فیلمی درباره مدافعان حرم ساختم و افتخار می کنم از حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم.

وی افزود: امثال رشیدپور واژه هایی می سازند که به آن انتقاد دارم. از صدا و سیما و شبکه های سه و دو به خدا شکایت می کنم. از تلویزیون شکایت دارم که فیلم های من را ۳۰ بار پخش می کند اما وقتی می خواهند کسانی را دعوت کنند تا این فیلم ها حرف بزنند ژست اپوزسیون میگیرند.احاج قاسم با این فیلم گریه می کند و اوف دارد به کسی که این فیلم را کمدی خواند.

دومین سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به بهرام توکلی برای تنگه ابوقریب اهداشد. بهرام توکلی نیز بعد از دریافت سیمرغش گفت: متشکرم از هیات داوران و از سعید ملکان و
تشکر ویژه دارم از گروه کارگردانی چون بدون یک گروه کارگردانی درجه یک، کار به ثمر نمی رسد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به سعید ملکان برای فیلم «تنگه ابوقریب» اهدا شد. سعید ملکان بیان کرد: این جایزه متعلق به عوامل تنگه ابوقریب است. امسال یک لحظه ای شیرین را تجربه کردم و آن این بود که مخاطبان برای نام شهدای ابوقریب در آخر فیلم دست می زدند.

سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور  به فیلم «سرو زیر آب» به تهیه کنندگی سید حامد حسینی اهدا شد. حامد حسینی گفت: محمدعلی باشه آهنگر برای این کار بسیار زحمت کشید و هرچه در این فیلم بدست آمد از نفس گرم شهدا بود.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و ابراهیم داروغه زاده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به مغزهای کوچک زنگ زده اهدا کردند.

شاهسواری گفت: فاصله فیلم ششم تا اول خیلی کم بود و فیلم های مستند در میانه این جدول بودند. به عنوان مسئول خانه سینما باید بگویم سینمای ایران یک پارچه است و هیچ تیری  آن را دو تکه نمی کند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: جشنواره , فیلم فجر , وزیرارشاد , برج میلاد , اختتامیه , رشیدپور , روحانی ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webomomi120

 



نکات زیبا برای زندگی زیبا, جملات زندگی زیبا

 

سه قدم برای یک زندگی شاد؛خود را به خاطر افراد بی فایده ای که لایق داشتن هیچ جایگاهی در زندگی تان نیستند، دچار استرس نکنید....

هیچگاه احساسات خود را، بیش از حد صرف چیزی نکنید. چون در غیر این صورت صدمه خواهید دید...

بیاموزید بدون نگرانی زندگی کنید. چون خدا در همه حال هوایتان را خواهد داشت. اعتماد کنید و ایمان داشته باشید...

 

نکات زیبا برای زندگی زیبا, جملات زندگی زیبا

 

نگرانِ حرفِ مردم اگر نبوديم مسيرِ زندگيمان طورِ ديگرى رقم ميخورد

دوست داشتن هايمان را راحت تر جار ميزديم لباسى را بر تن ميكرديم كه سليقه ى واقعيمان بود . آرايشى ميكرديم كه دوست داشتيم دلمان كه ميگرفت،مهم نبود كجا بوديم بى دغدغه اشك ميريختيم

صداى خنده هايمان تا آسمانِ هفتم ميرفت با پدر و مادرمان دوست بوديم

حرفِ يكديگر را ميخوانديم نگرانِ حرفِ مردم اگر نبوديم، خودمان براى خودمان چهارچوب تعريف ميكرديم ، روابطمان را نظم ميداديم دخترها و پسرهايمان حد و مرزِ خودشان را ميشناختند

نيمى از دوست داشتن هايمان،به ازدواج منجر ميشد

نگرانِ حرفِ مردميم كه چگونه رفتار كنيم كه مبادا پشتِ سرمان حرف بزنند

كه مبادا از چشمشان بيفتيم كه مبادا قطع شود روابط خانوادگيمان

ما در دورانى هستيم كه نه براى خودمان

براى مردم زندگى ميكنيم!

بیایید تلاش کنیم تا از امروز برای خودمان زندگی کنیم نه دیگران

 

نکات زیبا برای زندگی زیبا, جملات زندگی زیبا

 

تلفن همراه پیرمردی که در اتوبوس کنارم نشسته بود زنگ خورد.

به زحمت، تلفن را با دستهای لرزان از جیبش در آورد..

هرچه تلفن را در مقابل صورتش، عقب و جلو برد، نتوانست اسم تماس گیرنده را بخواند. رو به من کرد و گفت: ببخشید ، چی نوشته؟ .

گفتم:  همه چیزم  ..

پیرمرد با وجدی کودکانه گفت: الو سلام عزیزم ...

دستش را جلوی تلفن گرفت و با صدای آرام و شادی مضاعف به من گفت: 

همسرم است...

عاشق شدن آسان است آنقدر که همه انسانها توان تجربه کردن آن را دارند.

مهم عاشق ماندن است...

بی انتها، بی زوال، تاابد، بی منت...

 

نکات زیبا برای زندگی زیبا, جملات زندگی زیبا

 

آدمهای هم فرکانس ، همدیگر را پیدا می کنند !

حتی از فاصله های دور از انتهای افق های دور و نزدیک

انگار جایی نوشته باشند که اینها باید به هم برسند

یک روزی یک جایی ، با هم برخورد می کنند  

آنوقت میشوند همدم

میشوند دوست

میشوند رفیق

اصلا میشوند هم شکل

حرفهایشان میشود آرامش

خنده هایشان ، کلامشان می نشیند روی طاقچه دل هم

نباشند دلتنگ هم  میشوند

هی همدیگر را مرور می کنند ، و از هم خاطره می سازند

یادمان باشد حضور هیچکس اتفاقی نیست…



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: خواندنی , عکس نوشته , عکس , زندگی , نوشته در مورد زندگی , زندگی زیباست , شادی ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1396 | نظرات ()